Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-24, 20:15   #61
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Ett brev kom på papir, i tillegg til i digipost til både meg, mannen og sønnen (innlevering i samfunnskunnskap). Resten har kommet i digipost, men det er jo fordi vi har aktivisert det. Har man ikke digital postkasse kommer det jo på papir. Det går gjennom saksbehandlingssystemet til fylkeskommunen antar jeg, det er samme her, når vi sender ut brev gjennom sakssystemet i kommunen, som f.eks må godkjennes av leder. Jeg vet ikke hvorfor det ene brevet kom på papir i tillegg til digitalt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 20:24   #62
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nei, det er ikke en reell fare for ikke å få vurdering, verken i det tilfellet, eller noen av de andre tilfellene vi fikk varsel om den uka. Det er en automatisert utsending av et standardbrev, som har praktisk funksjon for avsenderen, ikke mottakeren. I vår tilfelle.

Poenget mitt er at med mindre du kan se inn i fremtiden, kan du faktisk ikke vite om det er en reell fare for IV eller ikke. Muligens om du får varselet i mai, men da er det jo uansett alt for seint å sende ut varsel om IV. Og jeg som lærer kan heller ikke se inn i fremtiden og vite om det er en reell fare for IV, og derfor sender jeg ut brevet til alle, også de jeg tror kommer til å ta det igjen helt fint.

Jeg er ikke provosert i det hele tatt, men jeg synes det er veldig merkelig å konkludere med at det ikke er reelt og ikke viktig. Det fremstår (mulig vi misforstår hverandre) som en veldig arrogant holdning til noe av det som faktisk er viktig informasjon. Jeg mener det sendes ut mye uviktig informasjon til foreldre, men varsel om IV er ikke det.

Læreren kan for øvrig endre på formuleringene, legge til informasjon, osv. Det er heller ikke automatisert som du skriver.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 20:38   #63
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Det er jo dere som skriver at det er standardbrev da, som sendes automatisk. Men nedenfor det som for meg ser ut som en standardtekst og -overskrift (fordi den var lik i alle brevene), så står det mer spesifikt hva det gjelder, og i ett tilfelle, ny dato for prøve.

Man kan selvsagt sende ut varsel til alle hver gang, bare sånn i tilfelle de i framtiden kommer til å være mye borte eller gå glipp av flere prøver. Men jeg synes også det er merkelig og arrogant å vise så liten forståelse for at det kan oppleves unødvendig og overdrevent når tidspunkt for ny prøve er avtalt, og det er både lite fravær og mange vurderinger fra før.

Jeg er ellers enig i at advarsel om IV er viktig, for all del, men da bør bør man ha et bevisst forhold til at det mister litt troverdigheten, dersom det brukes i hytt og vær, og bare sånn i tilfelle.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-03-24 kl 20:44.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 20:44   #64
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er jo dere som skriver at det er standardbrev da, som sendes automatisk.

Nei, vi skriver jo at vi sender det ut. Det er et standardbrev, men jeg kan endre på det, hvis jeg vil. Det er sikkert ulikt hvilke retningslinjer skoler har for det, om det er lov eller ikke.

Jeg må endre på det, fordi VISMA ikke klarer å tilpasse det til vårt regelverk, så jeg må endre paragrafene.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 21:58   #65
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg tar det ikke mer personlig enn at jeg synes det er greit å rette opp feilinntrykket ditt. Det er ikke få foreldre dom blir snurte av at arvingen får brev.

(Og så er jeg grunnleggende lei av «alle» mistror skolen og lærere og det går for mye tid til å forsøke å forklare at inngrodde holdninger ikke stemmer, men det er ikke din feil).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 22:41   #66
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.010
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg er alltid i kommunikasjon med elevene enten muntlig eller på melding hvis de gir beskjed om at de ikke møter. Da får de beskjed om at de kommer til å få varsel, men at det er ute av verden når de møter på oppsamling, så elevene mine er fullstendig klar over at et varsel i seg sjøl er "ufarlig" og en formalitet. De eneste som får varsel ut av det blå, er de som ikke møter/ikke leverer uten å gi beskjed.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 22:41   #67
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg tar det ikke mer personlig enn at jeg synes det er greit å rette opp feilinntrykket ditt. Det er ikke få foreldre dom blir snurte av at arvingen får brev.

(Og så er jeg grunnleggende lei av «alle» mistror skolen og lærere og det går for mye tid til å forsøke å forklare at inngrodde holdninger ikke stemmer, men det er ikke din feil).

Hva mener du med feilinntrykket mitt? At min personlige opplevelse av henvendelsene fra skolen er feil? Eller mitt inntrykk av at faren for manglende vurderingsgrunnlag var overdrevet i hans tilfelle(r)? Eller at jeg tok det siste brevet mye mindre høytidelig enn det første, når jeg skjønte at det kun var en formalitet (som Stompa forklarer)? Eller er det et feilinntrykk at jeg synes det blir mye henvendelser? Jeg bare formidler hvordan det oppleves, og gruffer over at det virker litt voldsomt. Men det er mulig det er feil.

(Og er lei av at lærere tror de er så mye mer utsatt for kritikk enn andre yrkesgrupper, og samtidig føler de må forsvare ALT som folk har å utsette på skolesystemet, som om det er et perfekt system, eller at de personlig er ansvarlig for alle systemene, og ikke kan innrømme at ting kan bli bedre. Så nå gruffer jeg litt over det og).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 22:46   #68
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.010
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva mener du med feilinntrykket mitt? At min personlige opplevelse av henvendelsene fra skolen er feil? Eller mitt inntrykk av at faren for manglende vurderingsgrunnlag var overdrevet i hans tilfelle(r)? Eller at jeg tok det siste brevet mye mindre høytidelig enn det første? Eller er det et feilinntrykk at jeg synes det blir mye henvendelser? Jeg bare formidler hvordan det oppleves, og gruffer over at det virker litt voldsomt. Men det er mulig det er feil.

(Og er lei av at lærere tror de er så mye mer utsatt for kritikk enn andre yrkesgrupper, og samtidig føler de må forsvare ALT som folk har å utsette på skolesystemet, som om det er et perfekt system, eller at de personlig er ansvarlig for alle systemene, og ikke kan innrømme at ting kan bli bedre. Så nå gruffer jeg litt over det og).

Vi er jo akkurat like lei og oppgitt. Vi drukner i meningsløse, administrative oppgaver og har ikke noe valg, det er det jeg prøver å formidle. Og det nytter ikke å si fra; vi blir aldri hørt, og det blir bare verre og verre. Det spiser av overskuddet til å følge opp elevene og det som er kjernevirksomheta vår.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 22:47   #69
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er alltid i kommunikasjon med elevene enten muntlig eller på melding hvis de gir beskjed om at de ikke møter. Da får de beskjed om at de kommer til å få varsel, men at det er ute av verden når de møter på oppsamling, så elevene mine er fullstendig klar over at et varsel i seg sjøl er "ufarlig" og en formalitet. De eneste som får varsel ut av det blå, er de som ikke møter/ikke leverer uten å gi beskjed.

Ja, det høres veldig lurt ut, å informere på forhånd. Det er mulig de gjør det her også, men det første brevet kom mens han fortsatt var hjemme, og hadde ikke snakket med læreren. I alle fall greit å få beskjed når det virkelig er fare på ferde, for det kan lett bli til at man bagatelliserer og overser det, og bare tenker på det som en formalitet da også.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Vi er jo akkurat like lei og oppgitt. Vi drukner i meningsløse, administrative oppgaver og har ikke noe valg, det er det jeg prøver å formidle. Og det nytter ikke å si fra; vi blir aldri hørt, og det blir bare verre og verre. Det spiser av overskuddet til å følge opp elevene og det som er kjernevirksomheta vår.

Ja, det må være greit å kjenne på det av og til, man må ikke stå knallhardt på og forsvare alt som brukerne opplever ikke fungerer bra. Og ikke minst være litt ydmyk for at det kan oppleves litt annerledes for mottakeren enn det som er intensjonen. Noen ganger holder det bare å si at "jeg forstår at det kan oppleves slik, men dette er noe vi er pålagt, vi får ikke gjort noe med det, så inntil videre må vi bare fortsette med praksisen". Alle skjønner jo det, slik er det jo med så mye annet.

Og jeg skjønner utmerket godt hva du mener, det er det samme i min jobb. Veldig mye av det jeg må bruke tid på har ingen praktisk betydning, det er juridisk flisespikkeri, og elles mye administrative, omfattende rutiner. Arkivering, dokumentasjon og KS. Og KS av KS. Skjønner at det er viktig, og hvorfor det må gjøres, men ting var litt enklere og mer effektive "i gamle dager", da man hadde en litt mer pragmatisk tilnærming til verden.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-03-24 kl 23:14.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 23:58   #70
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.837
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er fortsatt SKIKKELIG forbanna på regjeringen som plutselig åpner for helt VILLE mengder nitrogenutslipp i den helt kritisk forurensede Oslofjorden! Det har vært jobbet SÅ mye, langs så mange akser (kommunale, statlige, nordiske) for å prøve å berge fjorden og det er brukt sykt mye penger på det, og så skal alt bare rykkes tilbake til start!??!

https://www.aftenposten.no/norge/i/a...pe-ut-like-mye

Ja, hva er det der? Kommunene langs hele kysten, helt inn i Telemark, får store kostnader med forbedringer og så kommer en ny, stor forurenser på banen!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-24, 00:41   #71
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.461
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Lønningsdag i dag, og nå når alle regninger er betalt så er jeg omtrent like blakk som i går. Skulle gjerne spolt økonomien min fram noen år..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-24, 08:31   #72
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.537
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Pollestad er faen meg den mest arrogante dritt politikeren som har gått i dress. Å føkk it! Håper han må GÅ på dagens uttalelser! Han er faen ikke sann! Hva skal man med fiender når man har slike «venner»


Jeg tror jeg sprekker av sinne!!!!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-24, 09:59   #73
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Den snøen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-24, 10:14   #74
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Skattetaten som sier man må vente til man får melding om at skatten er klar. Alle jeg kjenner har fått melding. Ikke jeg. Ulydige meg logger på likevel, og der ligger den klar og detaljert. Makan!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-24, 10:21   #75
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Mail, ikke melding. Kjenner flere som ikke har sett mailen før mange dager etter.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-24, 10:26   #76
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.010
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg fikk også mail i år; har alltid fått sms før. Oppdaga den etter 1,5 time, da.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-24, 10:36   #77
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Mail her også ja.

Jeg gruffer over hodepine, som er fullt og helt min egen feil, pga rødvin i går. Gruffer likevel.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-24, 11:09   #78
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.977
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Pollestad er faen meg den mest arrogante dritt politikeren som har gått i dress. Å føkk it! Håper han må GÅ på dagens uttalelser! Han er faen ikke sann! Hva skal man med fiender når man har slike «venner»

Jeg tror jeg sprekker av sinne!!!!!

Hva? Hvor?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-24, 11:13   #79
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.537
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hva? Hvor?

https://www.nationen.no/pollestad-om...s/5-148-516305

Bak betalingsmur. Men oppsummert:

Sitat:

– En kan få et inntrykk av at for å få ei inntekt på linje med andre må man øke effektiviteten sin med tjue prosent. Det er ikke det som ligger inne i dette. Det er en erkjennelse av at bønder har ulik motivasjon for å drive gård. Noen har fokus på inntekt, andre er opptatt av andre ting. Det kan være at man at man har en fulltidsjobb ved siden av, men ikke nødvendigvis maksimerer inntekten på gården. Skal man sammenligne inntekten til selvstendige næringsdrivende med lønn for lønnsmottakere, må det skje en normering som vi har gjort, sier Pollestad til Nationen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-24, 11:13   #80
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Mail, ikke melding. Kjenner flere som ikke har sett mailen før mange dager etter.

Dån. Erre mulig……., hadde fått Mail på torsdag……., jeg som trodde jeg var slikt et ordensmenneske…., jaja noen lapper i pluss, burde vel vært i glad-tråden i stedet .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no