Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ting man må ha til en baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-11, 12:12   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Planen er å ikke kjøpe mer enn det jeg skjønner at jeg trenger til å begynne med, ja. Men bilstolen må nesten være klar når babyen kommer så jeg får den med meg hjem fra sykehuset. Og vogna.

Det å legge ungen i vognbagen med myggnett var smart. Så kan jeg se hva katta finner ut at den skal gjøre for å forholde seg. (Katta lever igrunnen litt på prøve, men den ligger greit an akkurat nå så jeg regner med at han lever til sommeren også.)

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:13   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.618
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Tripp Trapp med det nye tilbehøret Baby Set! Det skal jeg helt klart kjøpe om jeg skal ha flere barn. Det er en "liggestol" som festes til TrippTrappen og som gjør at man kan ha babyen til bord før de sitter selv! Genialt og noe jeg virkelig savnet da poden var baby!

Ja, den må jeg støtte. Vi (mannen og jeg) spiste ikke et eneste måltid sammen den første mnd. vi hadde baby, men så fikk vi Tripp Trapp-en og nå sitter Sjefen i stolen og snakker med oss mens vi spiser. Det er så utrolig koselig!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:14   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Nå ser jeg at med den gamle maxi cosien så er det ikke like mye å spare siden den er blitt så billig her i Norge nå. Men den nye modellen som jeg ønsker meg er det en del å spare.

Tripp trapp babystolen ja. Den ønsker jeg meg også. Og fester til maxi cosi stolen til TFK vogna. (120kr fra tyskland om du likevel bestiller noe der).

Pose til bilstolen kan være praktisk men ingen ting man må ha. Men da kan man slippe å kle på barnet så mye i bilen og lett tilpasse varmen med å glide opp posen. Finnes som passer til maxi cosi stolen. (også på den tyske siden)

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:15   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Men om man fester bilsetet til vogna - er ikke det dumt for ryggen til babyen? Jeg mener å huske at de ikke skulle sitte lange stunden i det bilsetet sist jeg hadde småtasser?

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:15   #25
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

De har ombestemt seg.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:16   #26
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.875
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Ikke helt nødvendig, kanskje, men en hengevugge syntes jeg var veldig kjekt. Vi hadde vugge fra Byssanlull, men det finnes sikkert mange fine. Fin soveplass for babyen, og med vugging i babyenslengderetning i stedet for fra side til side. Minsten sov i den i rundt et halvt år. Han sovnet veldig raskt, og om han våknet litt, kunne vi ofte bare skubbe litt i vugga, så sov han kjapt videre.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:16   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Vi har hatt både stellekommode, stellebord til badekar og Brio sitt vegghengte. Stellekommode er greit hvis man har plass, badekarfestet er bare fælt, og Brio-stellebordet er aldeles supergenialt. Anbefales varmt til små bad (og store, for den del). Vi hadde vårt over badekaret, og det fungerte utmerket.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:18   #28
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.421
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

2600 kr for både base og sete er en fin pris. Easyfixbasen er genial siden den kan festet med belte og den har også isofix om du etterhvert bytter bil av en eller annen grunn.

Det du trenger helt i starten er:
Bilstol
Vogn
Seng og dyne
Stelleplass/pute (en baby kan i teorien stelles hvor som helst)
Gulpekluter (eller ammekluter som jeg kaller de siden jeg og babyen sølte mye under amming den første tiden)
Litt klær (bodyer, strømpebukser, sparkebukser)
Lammeskinn til å ha i vogn og seng
Bæretøy

Lekegrind, vippestol og slikt kan du kjøpe etterpå om du ser behovet.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:19   #29
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Ofte blir hellingen på ryggen mye bedre når den settes på vogna. Greit til små turer på butikken fek.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:22   #30
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men om man fester bilsetet til vogna - er ikke det dumt for ryggen til babyen? Jeg mener å huske at de ikke skulle sitte lange stunden i det bilsetet sist jeg hadde småtasser?

Helningen i ryggen blir mye slakkere, så for en liten handletur på butikken går det helt fint.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:24   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Ja, hvis du skal ha maxi cosi pebble kan det nok lønne seg å kjøpe det fra tyskland. Vi klarte oss fint med cabrio og jeg tipper vi beholder det til en evt. nestemann.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:27   #32
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har katt. Men jeg kan ikke tenke meg at han ser lekegrind som noe det er det aller minste problem å rusle rett inn i heller.

Kanskje jeg burde legge babyen i et reisebur for katter? Der går han ikke inn uten å stappes.

Vi hadde også katt da lillebror var liten, og jeg hadde lekegrind i netting med kattenett over. Han lå oppi der på et saueskinn. Der sov han på dagtid også, hvis han ikke sov ute.

Og av ting du i k k e trenger? Bleiebøtte. Parfymert bæsj er oppskrytt.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:30   #33
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Vi hadde null problem med katten og baby. Hadde Leander hengevugge inne og han prøvde aldri å gå oppi der. Når han lå på gulvet lå katten 2m unna. Når han sto ute hadde vi myggnetting eller regntrekk på.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:31   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Bleiebøtte skal vi ikke ha, nei. Bare tanken på å tømme den bøtta.

Jeg er tilhenger av hundeposer til det der.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:32   #35
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Ikke helt nødvendig, kanskje, men en hengevugge syntes jeg var veldig kjekt. Vi hadde vugge fra Byssanlull, men det finnes sikkert mange fine. Fin soveplass for babyen, og med vugging i babyenslengderetning i stedet for fra side til side. Minsten sov i den i rundt et halvt år. Han sovnet veldig raskt, og om han våknet litt, kunne vi ofte bare skubbe litt i vugga, så sov han kjapt videre.

Det hadde vi også, festet i fotenden over senga vår. Da var det bare å løfte litt på foten og gi det en dytt, og jeg slapp ut av senga når det var på tide med amming om natta. Å ligge sammen med babyen var uaktuelt, så han ble lagt tilbake igjen når han hadde spist ferdig.
Kjøper man en krok til, kan man jo bruke den som soveplass i stua også. Går sikkert an å feste nett over.

Bilstol med base er bra, og det er smart å kunne feste bilstolen på et vognunderstell, for da slipper du å vekke hvis h*n sovner på vei til butikken f.eks.

Vi hadde to lammeskinn. Et i vogna, og et han sov på i senga.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:33   #36
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Det finnes bleiebøtter uten parfymerte poser. Blandt annet en man kan få gratis hos Barnas Hus. Slik vi har bodd (i andre/tredje etasje, langt fra søppeldunken) har bleiebøtte vært gull og noe jeg helt klart kommer til å bruke igjen.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:34   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Vi hadde en sånn gymmatte med et krabbeteppe oppå til å legge ungene på. Ungene har ikke bruk for slikt i nevneverdig grad, synes jeg. I alle fall klarer de seg veldig fint uten. For mammaer og pappaer som ikke er vant til å tilbringe store deler av tiden på gulvnivå, var det derimot aldeles fabelaktig med mykt underlag som ikke sklir. Mye hyggeligere å lese avisen på en myk gummimatte enn rett på det harde gulvet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:35   #38
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Treningsmatte har jeg allerede. Men det der var jo en smart bruk av den. Kanskje jeg trener litt når den først ligger fremme også.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:43   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Treningsmatte har jeg allerede. Men det der var jo en smart bruk av den. Kanskje jeg trener litt når den først ligger fremme også.

Ja, kanksje det går an også. Vår har aldri noen sinne blitt trent på, men de tåler gjerne det også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:45   #40
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby



Jeg tror jeg skal prøve noen bilseter. Det er kanskje smart å sjekke at de får plass i bilen.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no