Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er snusbruk i barnehagen ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-10, 22:19   #161
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg ... men jeg syns ikke snus lukter så sterkt at det kan brukes som argument for å forby det i arbeidstiden. Det er fremdeles bare deg selv du plager om du bruker det.

Og som noen nevner, om lukt skal være et hovedarguument mot/for noe så er det liksom så mye man må blande seg inn i.

Jeg er rimelig sikker på at sjefen min bryr seg om hva jeg gjør i arbeidstiden på mange plan, særlig når jeg representerer firmaet i en eller annen sammenheng.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:19   #162
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har mange kolleger som snuser, og det plager meg mindre enn kolleger som fiser eller lukter svette, det er sant.

Jeg føler dette kan være sisteordet i diskusjonen. Flott avrunding.

Gammel 31-08-10, 22:21   #163
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg er rimelig sikker på at sjefen min bryr seg om hva jeg gjør i arbeidstiden på mange plan, særlig når jeg representerer firmaet i en eller annen sammenheng.

Jo, det er klart. Mange bryr seg om veldig mye, og mange ting bør man tenke over. Men forbud mot snus i barnehagen? Nope, fremdeles i mot.

Gammel 31-08-10, 22:21   #164
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har mange kolleger som snuser, og det plager meg mindre enn kolleger som fiser eller lukter svette, det er sant. Jeg synes likevel det er noen arbeidsplasser man ikke bør snuse på, som skoler, barnehager og sykehus, f.eks. (Kollegene mine snuser ikke i klasserommet, så vidt jeg vet.)

Og så er ikke barna i en barnehage kollegaer.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:22   #165
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nei, det er akkurat like ille. Jeg har ikke barn som later som de røyker, og det håper jeg inderlig ikke jeg får heller. .

Ville det være et nederlag altså?! Dette er jo en gyllen anledning til å begynne å snakke med barnet om slike ting.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:27   #166
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ibidelma, her.

Så du ville syns det var greit om en ansatt røykte foran barnet? Eller spiste sjokolade foran barnet?

Jeg husker at jeg så opp til de ansatte. Voksne er rollemodeller, og barn tar etter voksne. Jeg kan ikke forstå at du ikke tror barna ser opp til de ansatte i barnehagen.

Ja, det ville vært greit. Altså, jeg synes ansatte bør gå utenfor et sted for å røyke, men ingen krise om de i noen tilfeller så at de gjorde det, og det hadde ikke vært greit å viftet sjokolade foran barna hver dag for deretter å spise den, tross alt ville de bli særdeles mer fristet av det enn snus.
Tja, de er vel rollemodeller, men jeg tror ikke de kommer til å begynne å snuse som 15-åring fordi en barnehageansatt gjorde det for 10 år siden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:29   #167
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ja, det ville vært greit. Altså, jeg synes ansatte bør gå utenfor et sted for å røyke, men ingen krise om de i noen tilfeller så at de gjorde det, og det hadde ikke vært greit å viftet sjokolade foran barna hver dag for deretter å spise den, tross alt ville de bli særdeles mer fristet av det enn snus.
Tja, de er vel rollemodeller, men jeg tror ikke de kommer til å begynne å snuse som 15-åring fordi en barnehageansatt gjorde det for 10 år siden.

Men er liksom snus greit alltid da?
Uansett hvor man jobber og hva man gjør? Passer det seg uansett?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:31   #168
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men er liksom snus greit alltid da?
Uansett hvor man jobber og hva man gjør? Passer det seg uansett?

Nei, ikke en kjempeschwær klump som omtrent renner nedover tennene og du ser det svarte langt utenfor. Men en mindre pose diskret på siden kan jeg ikke se så mange situasjoner det ikke passer i. :vurderer å begynne å snuse faktisk:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:35   #169
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Ville det være et nederlag altså?! Dette er jo en gyllen anledning til å begynne å snakke med barnet om slike ting.

sorry men dette får meg til å tenke på det røykesnopet som fantes i gamle dager da jeg var liten. Vi kjøpte faktisk lekerøyk, husker ikke om det var lakris eller sjokolade men det var godterirøyk, laget akkurat som the real thing.

Min jente er ikke vant til røyk men fant det alikevel for gitt å annonsere høyt og klart "ruller meg en blås jeg mamma" mens hun elegant rullet kølappen på posthuset til en perfekt"liksom røyk", setter den mellom fingerene og tok seg et "late drag". Mange i køhelvete som er på posthuset klokka 1645 lo godt, men det var også mange som så helt forferdet på den fæle ungen som de garantert tok for gitt bodde i et røykehjem.

Sist redigert av Lisa : 31-08-10 kl 23:28.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 23:42   #170
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Barna mine trenger ikke å synes at noe er KULT for at jeg skal snakke med de. Ikke ennå iallfall.

Gammel 02-09-10, 12:04   #171
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man skal passe seg for å komme med forbud om snus på arbeidsplassen.
http://www.dagbladet.no/2010/09/02/n...sler/13225766/

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:09   #172
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når man snakker om rollemodeller så er det jo egentlig en fin ting at barna kan se at også ok mennesker røyker, drikker, snuser og har noen minuser ved seg..

Jo, men de trenger ikke se det blant de ansatte i barnehagen mens de er på jobb.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:11   #173
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Man skal passe seg for å komme med forbud om snus på arbeidsplassen.
http://www.dagbladet.no/2010/09/02/n...sler/13225766/

Oi da. Dette handler om liv og død, skjønner jeg.

Vi får ikke en gang drikke te eller kaffe når vi har undervisning. Kan jeg gi beskjed til sjefen at det vil ende ulykkelig for alle parter, tro?

Gammel 02-09-10, 12:13   #174
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg slites litt mellom at jeg absolutt ikke syns man kan forby alt som ikke er Perfekt og Riktig (TM), og at jeg som leder absolutt ville hatt en kommentar eller tre til en medarbeider som snuste i et kundemøte.

Gammel 02-09-10, 12:27   #175
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes snusing blant ansatte i en bhg er greit hvis de klarer å skjule snusen for barna.
Noen snuser for å stumpe røyken, og jeg synes det skulle bli vanskelig å nekte noen det.

Hvis det på en annen side ble snakk om snus blant barna pga den ansattes snusing, så har ikke vedkommende klart å skjule snusen, og da synes jeg det kan bli et problem fordi de er rollemodeller for barna.

De som røyker, gjør vel det gjerne i smug, og kamuflerer lukt osv for barnehage-barna. Jeg synes man burde gjøre det samme i forhold til snus.

Gammel 02-09-10, 12:37   #176
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes snus lukter godt. Dessuten har jeg en egen evne til å bidra med viktige momenter i vanskelige diskusjoner.

Gammel 02-09-10, 12:53   #177
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg synes også det ville vore ugreit om dei tilsette åt seigmenn, chips og sjokolade medan dei var på jobb. I pausar, på fritid; dig in.:generøs:

Gammel 02-09-10, 18:30   #178
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg synes også det ville vore ugreit om dei tilsette åt seigmenn, chips og sjokolade medan dei var på jobb. I pausar, på fritid; dig in.:generøs:

Det gjorde vi på jobb i dag foran ungene ...

Men alle ungene fikk også. Det var nemlig bursdagskake med seigmenn på.

Gammel 02-09-10, 18:31   #179
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo imot kaker og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 20:29   #180
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I barnehagen der jeg jobber har man ikke anledning til å bruke snus i tiden sammen med barna. I pausen er det lov....
det viktigste argumentet for dette er at snus er helsefarlig mtp nikotin og at de voksne er rollemodeller

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.