Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-16, 13:49   #161
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Min jobb har fast arbeidstid 08-1530 (fylkeskommunen) og da er det lett som en plett å rekke slikt når man har 7 minutter å kjøre hjem. Det hender jo selvsagt at jeg har mye å gjøre og reiser og styr, men jeg kan jobbe "når jeg vil" på kvelden, men naturligvis ikke forvente å SAMHANDLE med andre (typ få svar på mail med en gang). Men hvis det er noe som haster på ugunstige tidspunkt så kan man vel ringe? *enkel*

Gammel 19-02-16, 13:52   #162
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åj. Jeg ville ha gått ut i fra at det ble servert middag i en bursdag som startet 17.30, men det bør man kanskje ikke da.

Vi prøver å få til middag rundt 17.30, men det blir ofte senere. Men ikke for det, vi henter ofte rundt 16 på AKS. Jeg kommer ofte sent og går tidlig fra jobb, og må jobbe på kvelden. Skulle ønske jeg var en morgenfugl! Jeg forsøkte meg her en gang i januar med å komme tidlig (7.30 ) på jobb, men da svimet jeg rundt hele dagen og fikk ikke gjort stort.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 13:52   #163
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har inntrykk av at det er ganske stor forskjell på hvor man bor også.

Da vi bodde i Oslo var det helt vanlig at de rundt oss ikke spiste middag før i 18-19 tiden.

Her oppe har jeg inntrykk av at de aller fleste spiser middag i 16-17 tiden.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 13:52   #164
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Bare en bursdag som begynte 1730 på en hverdag, (og jeg synes det er flott med bursdager uansett og mener IKKE at man skal la være å arrangere i hverdager og HVER ENESTE DISCLAIMER I BOKA!), hvor moren som tok i mot kommenterte at vi var de første som leverte, og "det er kanskje litt vanskelig rett etter middagstid!", hvor jeg falt litt ut fordi jeg hadde stressa som bare pokkern for å rekke hjem fra jobb i tide for å få skysset av gårde gutten, og ikke engang hadde tenkt på middag. Og fikk litt "ooops, han burde kanskje ha spist ordentlig middag først? Jeg håper han har tatt seg en skive!"-panikk.

Ja, i det tilfellet ville det nok kanskje ikke vært et spørsmål om tid, for vi kunne godt ha vært ferdig med middagen til den tida med litt innsats og lettvinte løsninger. Det ville vært mer at jeg hadde latt være å servere middag til den som skulle i bursdag (selv om vi hadde middagen ferdig til resten av familien før den tid), og tenkt "da trenger vi ikke tenke på middag til deg, for du skal jo i bursdag og spise der".

Så har jeg ofte også litt stress før bursdag, enten fordi det er unger som vil ha hjelp til stæsjing av hår, skfiting av øredobber, "oi, det ble hull på strømpebuksa, har vi en annen?", kostymer til temabursdager, eller annet knyttet til pynting/påkledning (selv med store barn som mine, og selv om man tror man har lagt alt klart på forhånd), eller innpakking av gave (fordi denne ble kjøpt i lunsjpausen på jobb tidligere på dagen :alltidsentute: ) etc. Men altså, først og fremst fordi vi aldri tenker på at vi må spise et solid måltid før vi skal i selskap hvor vi forventer at det blir servert mat.

Sist redigert av My : 19-02-16 kl 14:04.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 13:58   #165
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Noen ganger har jeg hentet storebror på SFO kl 16 (som er litt sent for ham, men jeg har alltid tenkt at dette er helt vanlig eller til og med litt tidlig sånn generelt sett), men du verden så stusselig det er på SFO kl 16. Det er faktisk så få barn igjen at de stenger gymsalen og datarommet kl 16 slik at de få som er der etter det må holde seg i basen. Når alle disse spiser middag vet jeg jo ikke, men når de fleste barna er hentet innen kl 16 er jo potensiale der til å være ferdig med både middag og lekser innen 17.30.

Gammel 19-02-16, 14:07   #166
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja, antagelig på vei ut for kjøre en av de på trening. Eller på vei hjem etter avlevering.
Her tror jeg de fleste bursdager serverer mat før kaker og kos.
Tidlige bursdager er sjeldent et problem, men tidlige treninger derimot.

Gammel 19-02-16, 14:16   #167
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg lager aldri middag til unger som skal i bursdag klokka 17.30 - da regner jeg liksom med at de blir proppa med pizza eller pølser, og den antakelsen har vært riktig så langt i alle fall. Jeg oppfordrer til ei brødskive etter skolen på sånne dager, sånn at man ikke møter utsultet og sur i bursdagsselskapet, men middag - nehei.

Når det gjelder e-poster, så mener jeg at man skal tenke seg litt om når det gjelder hvilke e-poster man fyrer av gårde seint på kveld/om natten hvis man er i en eller annen lederfunksjon. Det gjelder også meg som lærer. Jeg legger aldri ut noe på facebooksiden eller på itslearning etter det jeg mener er rimelig leggetid (klokka 22), og hvis jeg legger ut noe på ettermiddag/kveld, så regner jeg aldri med at noen ser det før dagen etter.

Jeg har hatt sjefer tidligere som mailet om alt mulig til alle døgnets tider, og jeg likte det ikke. Det var da jeg lærte meg å ikke svare på e-poster på kveldstid, selv om jeg ofte får med meg at de kommer. Det er min soleklare rett til å verne om min egen fritid, og den bruker jeg. Senest i går kveld fikk jeg en e-post som jeg kunne ha svart på, men som jeg ventet til etter åtte i dag med å besvare. Kall meg gjerne sær, men livet mitt har blitt bedre etter at jeg kuttet ut å være tilgjengelig for jobben til alle døgnets tider. (Når det er sagt, så svarer jeg på elevhenvendelser til alle døgnets tider, men det blir noe annet. Med dem har jeg en deal: De kan spørre om hva som helst, når som helst - og så svarer jeg når jeg kan/har anledning. Av og til innebærer det at de må vente til neste dag, ofte har de svar i løpet av null komma svisj. Alle vet at jeg er et levende menneske og ikke bare en replikant, så kvelden før en viktig prøve kan det faktisk hende at jeg er i operaen, og hvis man lurer på noe er det lurt å venne seg til å spørre i god tid.)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 14:21   #168
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mailer til alle døgnets tider, men jeg forventer jo på ingen måte at noen SVARER meg kl. 04 om natten. (Bortsett fra om jeg mailer med en annen tidssone, da.) Er det ikke ganske opplagt at man selv sørger for å ta bort push/slå av mailvarsling/la være å sjekke jobbmail når man ikke jobber?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 14:23   #169
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Darth, du mener altså at man som leder ikke skal maile om kvelden? Selv om man ikke forventer svar?
I mitt tilfelle vil det da i mange tilfeller føre til at folk ikke får mail fra meg, det er mye man er nødt til å ta administrativt om kvelden for å få tatt det. Sorry, men om man ikke vil ha mail på kveldstid når man ikke forventes hverken å lese eller svare, kan man ikke regne med særlig oppfølging.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 14:23   #170
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke synkronisert jobbmailen på mobilen min, rett og slett fordi jeg selv vil velge å aktivt gå inn og lese jobbmail på fritiden, når og hvis jeg føler for det (har adskilte telefoner på jobb og privat). Da jeg var forholdsvis ny i jobben sjekket jeg alltid en gang på ettermiddagen/kvelden, og minst en gang om dagen i feriene. Nå gjør jeg nesten aldri det. Kun hvis det er noe helt spesielt. Og da svarer jeg aldri på de e-postene som ikke dreier seg om det jeg gikk inn der for å sjekke.

Derfor har det heller ingen betydning for meg om folk vil sitte oppe og maile meg hele natta.

Husker jeg fikk e-post fra en professor på universitetet med tilbakemelding på en semesteroppgave, datert 24.12. "Get a life" var det jeg tenkte da.

Gammel 19-02-16, 14:24   #171
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mailer til alle døgnets tider, men jeg forventer jo på ingen måte at noen SVARER meg kl. 04 om natten. (Bortsett fra om jeg mailer med en annen tidssone, da.) Er det ikke ganske opplagt at man selv sørger for å ta bort push/slå av mailvarsling/la være å sjekke jobbmail når man ikke jobber?

Ser at Mave og jeg er enige ja.

Gammel 19-02-16, 14:25   #172
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jo. Det synes jeg. Litt av poenget med denne typen kommunikasjon, i mine øyne iallfall, er at avsender sender når det passer den best og mottaker svarer når det passer den best. Det er en ikkeinvaderende kommunikasjonsform, der man kan regne med å få svar i "åpningstid" men ikke på fritiden til folk.

Gammel 19-02-16, 14:30   #173
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke push på mail, jeg velger selv om jeg skal være "på" og jeg svarer når jeg selv syns det er rimelig. Det er jeg tydelig på for de jeg jobber med.

E jeg jobbet med før kunne sende en mail kl 6 om ettermdidagen (da jeg ALDRI sjekker epost, da er jeg med familien og driver med andre ting) for så å ringe meg etter en halvtime og lure på hvorfor jeg ikke hadde svart. Jeg lærte ham å sende sms eller ringe om det hastet med svar.

Gammel 19-02-16, 14:34   #174
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg sender ofte mail på kveldene. Riktignok er jeg ikke leder, men jeg reagerer ikke på at lederen min gjør det heller (noe som skjer sjeldent). Hvis jeg ikke vil forstyrres, slår jeg av syncen på telefonen eller bare lar være å åpne den, verre er det ikke. Jeg er helt avhengig av å kunne jobbe på kveldene, og hvis jeg trenger å sende mailer er det veldig greit å gjøre det med en gang for å slippe å huske det neste morgen. Da får jeg kvittert ut med en gang, liksom. Jeg forventer jo ikke svar da selv om jeg sender det. Jeg ser at mange småbarnsforeldre jeg jobber med gjør det samme.

Gammel 19-02-16, 14:35   #175
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men Darth, du mener altså at man som leder ikke skal maile om kvelden? Selv om man ikke forventer svar?
I mitt tilfelle vil det da i mange tilfeller føre til at folk ikke får mail fra meg, det er mye man er nødt til å ta administrativt om kvelden for å få tatt det. Sorry, men om man ikke vil ha mail på kveldstid når man ikke forventes hverken å lese eller svare, kan man ikke regne med særlig oppfølging.

Selvsagt mener jeg ikke at ledere ikke skal sende e-poster, men de må ikke forvente svar eller at e-posten blir lest i f.eks. helga. Noen gjør det nemlig. Det har jeg erfaring med, og jeg likte det ikke. Det jeg skrev i innlegget over var jo at man skulle tenke litt over hvilke e-poster man sender av gårde. E-poster som blir sendt natt til lørdag, og som har karakter av at man ikke forventer respons før på mandag, har jeg ingen problemer med.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 14:50   #176
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker vi fikk beskjed fra sjefen søndag kveld kl 21 at vi måtte stille med utetøy/regntøy på jobb dagen etter. Det var det ikke mange som gjorde, for å si det sånn.

Nei, det som er fint med både sms og mail er at det kan sendes når som helst, og leses/besvares når det passer for mottakeren. Men jeg synes man bør lese mail minst en gang (eller ti!!) i løpet av arbeidsdagen, vi har folk hos oss som ikke gjør det, og det er for dårlig.

Noen ganger tenker jeg at det hadde vært herlig med jobb "på gulvet" i industrien, slik mannen min har. Han har ikke jobb-mail, ser ikke en eneste pc i løpet av arbeidsdagen, og når klokka er slagen, drar han hjem og tenker ikke på jobb før han møter opp neste gang.

Gammel 19-02-16, 15:00   #177
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Noen ganger tenker jeg at det hadde vært herlig med jobb "på gulvet" i industrien, slik mannen min har. Han har ikke jobb-mail, ser ikke en eneste pc i løpet av arbeidsdagen, og når klokka er slagen, drar han hjem og tenker ikke på jobb før han møter opp neste gang.

Jeg lurer nesten på om alle de som føler de må jobbe om kvelden, egentlig må det? Da mener jeg ikke de som har faktiske lederstillinger, men andre typer jobber. Eller er det bare jeg som har "kontorjobb" og ikke trenger å ta den med hjem, hvis jeg ikke vil? (og det vil jeg som oftest ikke).

Jeg har jobbmail på phonen og registrerer som oftest at det kommer epost etter arbeidstid (som er klokka 16), men jeg føler intet press på å lese dem før neste dag, og ihvertfall ikke svare på dem før. Tenker bare at "her er det en som jobber seint, ja" og så fortsetter jeg med fritida mi.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 15:07   #178
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Om man arrangerer en bursdag 1730, må man da servere middag?
Start kl 17 er forøvrig helt vanlig her. Men med mat da.

Skal de i bursdag en ettermiddag forventer jeg at de får mat rett og slett.

Gammel 19-02-16, 15:12   #179
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skal de i bursdag en ettermiddag forventer jeg at de får mat rett og slett.

Ja, enig i det.

Gammel 19-02-16, 15:12   #180
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg lurer nesten på om alle de som føler de må jobbe om kvelden, egentlig må det? Da mener jeg ikke de som har faktiske lederstillinger, men andre typer jobber. Eller er det bare jeg som har "kontorjobb" og ikke trenger å ta den med hjem, hvis jeg ikke vil? (og det vil jeg som oftest ikke).

Jeg har jobbmail på phonen og registrerer som oftest at det kommer epost etter arbeidstid (som er klokka 16), men jeg føler intet press på å lese dem før neste dag, og ihvertfall ikke svare på dem før. Tenker bare at "her er det en som jobber seint, ja" og så fortsetter jeg med fritida mi.

Jeg tenker det er ganske vanlig å ha en jobb man ikke blir ferdig med i ordinær arbeidstid. Så er det jo også mange som forkorter dagen eller ikke får gjort seg ferdig fordi de ikke vil hente barna så sent. Om vi hadde brukt barnehagens åpningstid i større grad hadde det blitt mindre kveldsarbeid.

Jeg tror de fleste som jobber kveld har en jobb det det er nødvendig for å gjøre jobben på en måte man opplever som bra. Jeg kunne latt være å jobbe kveld, og da gjort jobben min dårlig, etter egen målestokk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.