|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Min jobb har fast arbeidstid 08-1530 (fylkeskommunen) og da er det lett som en plett å rekke slikt når man har 7 minutter å kjøre hjem. Det hender jo selvsagt at jeg har mye å gjøre og reiser og styr, men jeg kan jobbe "når jeg vil" på kvelden, men naturligvis ikke forvente å SAMHANDLE med andre (typ få svar på mail med en gang). Men hvis det er noe som haster på ugunstige tidspunkt så kan man vel ringe? *enkel*
|
|
|
#162 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Åj. Jeg ville ha gått ut i fra at det ble servert middag i en bursdag som startet 17.30, men det bør man kanskje ikke da. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg har inntrykk av at det er ganske stor forskjell på hvor man bor også.
|
|
|
|
#164 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?
Ja, i det tilfellet ville det nok kanskje ikke vært et spørsmål om tid, for vi kunne godt ha vært ferdig med middagen til den tida med litt innsats og lettvinte løsninger. Det ville vært mer at jeg hadde latt være å servere middag til den som skulle i bursdag (selv om vi hadde middagen ferdig til resten av familien før den tid), og tenkt "da trenger vi ikke tenke på middag til deg, for du skal jo i bursdag og spise der".
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-02-16 kl 14:04. |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Noen ganger har jeg hentet storebror på SFO kl 16 (som er litt sent for ham, men jeg har alltid tenkt at dette er helt vanlig eller til og med litt tidlig sånn generelt sett), men du verden så stusselig det er på SFO kl 16. Det er faktisk så få barn igjen at de stenger gymsalen og datarommet kl 16 slik at de få som er der etter det må holde seg i basen. Når alle disse spiser middag vet jeg jo ikke, men når de fleste barna er hentet innen kl 16 er jo potensiale der til å være ferdig med både middag og lekser innen 17.30.
|
|
|
#166 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Tja, antagelig på vei ut for kjøre en av de på trening. Eller på vei hjem etter avlevering.
|
|
|
|
#167 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg lager aldri middag til unger som skal i bursdag klokka 17.30 - da regner jeg liksom med at de blir proppa med pizza eller pølser, og den antakelsen har vært riktig så langt i alle fall. Jeg oppfordrer til ei brødskive etter skolen på sånne dager, sånn at man ikke møter utsultet og sur i bursdagsselskapet, men middag - nehei. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg mailer til alle døgnets tider, men jeg forventer jo på ingen måte at noen SVARER meg kl. 04 om natten. (Bortsett fra om jeg mailer med en annen tidssone, da.) Er det ikke ganske opplagt at man selv sørger for å ta bort push/slå av mailvarsling/la være å sjekke jobbmail når man ikke jobber? |
|
|
|
|
|
#169 |
|
I mål
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Men Darth, du mener altså at man som leder ikke skal maile om kvelden? Selv om man ikke forventer svar? |
|
|
|
|
|
#170 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg har ikke synkronisert jobbmailen på mobilen min, rett og slett fordi jeg selv vil velge å aktivt gå inn og lese jobbmail på fritiden, når og hvis jeg føler for det (har adskilte telefoner på jobb og privat). Da jeg var forholdsvis ny i jobben sjekket jeg alltid en gang på ettermiddagen/kvelden, og minst en gang om dagen i feriene. Nå gjør jeg nesten aldri det. Kun hvis det er noe helt spesielt. Og da svarer jeg aldri på de e-postene som ikke dreier seg om det jeg gikk inn der for å sjekke.
|
|
|
#171 |
|
I mål
|
Ser at Mave og jeg er enige ja. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Jo. Det synes jeg. Litt av poenget med denne typen kommunikasjon, i mine øyne iallfall, er at avsender sender når det passer den best og mottaker svarer når det passer den best. Det er en ikkeinvaderende kommunikasjonsform, der man kan regne med å få svar i "åpningstid" men ikke på fritiden til folk.
|
|
|
#173 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg har ikke push på mail, jeg velger selv om jeg skal være "på" og jeg svarer når jeg selv syns det er rimelig. Det er jeg tydelig på for de jeg jobber med.
|
|
|
#174 |
|
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg sender ofte mail på kveldene. Riktignok er jeg ikke leder, men jeg reagerer ikke på at lederen min gjør det heller (noe som skjer sjeldent). Hvis jeg ikke vil forstyrres, slår jeg av syncen på telefonen eller bare lar være å åpne den, verre er det ikke. Jeg er helt avhengig av å kunne jobbe på kveldene, og hvis jeg trenger å sende mailer er det veldig greit å gjøre det med en gang for å slippe å huske det neste morgen. Da får jeg kvittert ut med en gang, liksom. Jeg forventer jo ikke svar da selv om jeg sender det. Jeg ser at mange småbarnsforeldre jeg jobber med gjør det samme.
|
|
|
|
#175 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Selvsagt mener jeg ikke at ledere ikke skal sende e-poster, men de må ikke forvente svar eller at e-posten blir lest i f.eks. helga. Noen gjør det nemlig. Det har jeg erfaring med, og jeg likte det ikke. Det jeg skrev i innlegget over var jo at man skulle tenke litt over hvilke e-poster man sender av gårde. E-poster som blir sendt natt til lørdag, og som har karakter av at man ikke forventer respons før på mandag, har jeg ingen problemer med. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg husker vi fikk beskjed fra sjefen søndag kveld kl 21 at vi måtte stille med utetøy/regntøy på jobb dagen etter. Det var det ikke mange som gjorde, for å si det sånn.
|
|
|
#177 |
|
heimføing
|
Jeg lurer nesten på om alle de som føler de må jobbe om kvelden, egentlig må det? Da mener jeg ikke de som har faktiske lederstillinger, men andre typer jobber. Eller er det bare jeg som har "kontorjobb" og ikke trenger å ta den med hjem, hvis jeg ikke vil? (og det vil jeg som oftest ikke). |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
#179 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, enig i det.
|
|
|
|
#180 |
|
I mål
|
Jeg tenker det er ganske vanlig å ha en jobb man ikke blir ferdig med i ordinær arbeidstid. Så er det jo også mange som forkorter dagen eller ikke får gjort seg ferdig fordi de ikke vil hente barna så sent. Om vi hadde brukt barnehagens åpningstid i større grad hadde det blitt mindre kveldsarbeid. |
|
|
|
![]() |
|
|