|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg går vanligvis fra jobb kl. 15.30. Så med kort vei hjem er det fullstendig mulig å ha spist før kl. 17.30. Det kommer mest an på hvilke andre planer vi har. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi spiser vanligvis middag mellom 15.30-16.30 og 17.30 er alt av ting som skal gjøres gjort. Trening ferdig, bare speider annenhver onsdag som er senere.
|
|
|
#86 |
|
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?vi spiser middag ca1620 hver dag ute om i helgene og uten om hver 4 uke for da er ikke jeg ferdig på jobb før1645, men da har oftest mann laget mat til ungene og jeg bare snur i døra på tirsdager å tar snoopy med meg :P.
|
|
|
|
#88 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?17.30 på hverdagene er vi stort sett i middagslagingsmodus. Vi spiser ca 17.30 på tirsdagene, de andre dagene blir det lett 17.45 el 18.00 før det blir mat. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi har akkurat kommet inn døra/er på aktiviteter. Sjelden vi er ferdige med noe som helst før kl 20..Vi har store barn da. Ungdommer. Var annerledes før. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Veldig forskjellig fra dag til dag. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi har som regel spist middag kl. 17.30, ja, men ikke om mandagen, for da har begge ungene tidlig fritidsaktivitet og vi spiser når de er ferdige, ca. 19.00. Normal middagstid for oss er 16.30. Det får vi til fordi mannen og jeg bytter på å dra tidlig på jobb og å komme hjem tidlig. "Komme hjem tidlig" betyr alltid tidligst 15.45 for min del, av og til litt tidligere for mannens del, siden han har mulighet til å jobbe en del hjemmefra. Hvis du hadde spurt meg for 8 år siden, med unger på SFO og barnehage på forskjellige steder i bydelen, ville du fått et helt annet svar. Den gangen spiste vi som regel aldri middag før 17.00, ofte senere også. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
heimføing
|
Skjønte det, ellers hadde jeg ikke svart. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Mål: alle er ferdig med lekser og middag, noen er av gårde på aktivitet og noen drikker god kaffe og slapper av før neste greie.
|
|
|
#94 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Kommer an på dagen, veldig ofte sitter vi ved middagsbordet. I hvert fall de 4 eldste. Lillesøster kan befinne seg sovende på sofaen, hylende ved bordet, eller surre rundt etter et eller annet viktig for eksempel riktig skje eller gaffel.
|
|
|
#95 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?17:30 er vi stort sett alltid ferdig med middag, og en eller to av oss er på vei til trening eller har akkurat kommet hjem fra noe.
|
|
|
#96 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Begge vi voksne har kort arbeidsvei, så vi er stort sett hjemme kl 16.15. Den som kommer ført, begynner på middagen hvis ikke ungene har begynt å lage mat så inne 17.30 er vi ferdig med middag og opprydding etter middag. Yngste er ofte ferdig med lekser innen den tid hvis hun ikke har prøver o.l som krever ekstra forberedelse. Eldste sitter stort sett med skolearbeid etter middag.
|
|
|
#97 |
|
heimføing
|
Jeg har alltid spist middag så tidlig, har alltid vært ferdig på jobb klokka fire og middag er det første som skjer etterpå - enten jeg har vært familie eller singel. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?I går var det slik:
|
|
|
#99 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Ideelt sett holder vi på å lage middag på den tiden. I praksis er det ofte kjøring av barn til trening, slik at middagen kommer i annen rekke. Lekser er som oftest gjort når mannen og jeg kommer hjem litt etter klokka 17. Skolebøker som tas fram igjen etter det skyldes som oftest at mannen eller jeg insisterer.
|
|
|
#100 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Klokken 1730 er vi som regel ferdig med middag og stort sett ferdig med lekser. Barna er hjemme mellom 14 og 16 en gang, en voksen kommer hjem mellom 16 og 1630 og lager middag mens ungene begynner på leksene. Den andre voksne kommer som regel ikke hjem før lenge etter at middag er ferdig, lekser gjort og unger skysset avgårde på fritidsaktiviteter (som er klokka 18 mandager og torsdager og 1830 onsdager). For å få arbeidet 100 % stilling (og en hel del mer enn det for den ene av oss) starter den som ikke har ansvaret for ungene om morgenen veldig tidlig på jobb, for min del gjerne klokken syv-halv åtte og for mannen sin del mellom 0530 og 0600.
|
![]() |
|
|