|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Men kan du ikke ha en dag i uka hvor du bytter på fiskepinner og fiskekake i hamburgerbrød? (annenhver uke for eksempel) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Jeg har gode erfaringer med å involvere barna i ukeplan og matlaging. Man kan lage fiskepinner selv, for eksempel.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Fiskekaker er jo også så mangt. Mange inneholder mye fisk. Med grovt brod og grønt til blir det en bra middag. Fiskekaker kan også grilles i stedet for de evinnelige pølsene.
|
|
|
#5 |
|
Tankefull
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Vi sliter! Føler vi går i samme tralten hele tiden, og ingen utenom særspiseren er særlig fornøyd. Han kan dog ikke endres særlig (tro meg ,vi har prøvd). Vi har bestemt oss for å gjøre opprør slik at vi alle skal få oppleve ekte matglede minst en dag i uken. Jeg gidder ikke dille så mye mer. Særspiseren får spise en brødskive, eller maule kokt brokkoli/gulrot til middag. :lei:
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Har noen av dere en brukbar oppskrift på fiskepinner uten egg? Ungene her elsker fiskepinner og eldstemann er flink til å lage fiskepinner, men den oppskriften har egg i seg og dermed uspiselig for lillebroren. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?
Egg er vel det som får paneringen til å henge, så jeg vet ikke. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Vi har ikke typetestet på noen av plommeproteinene spesifikt,kun på generell egg og ovomucoid, men med tanke på reaksjon han får på egg er det nok risikosport å gi eggeplomme. Det kan jo lett komme rester av hvite i maten. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#10 |
|
WF: BNBE
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Man kan bruke creme fraishe istedenfor egg.
|
|
|
|
#11 |
|
søt
Man kan bruke melk som "lim".
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Gjør samme som Apan. Mine er 10 og snart 7. Praktisk at de skal spise normal mat (ikke bare pølser) når de er såpass store. I bursdagene eldste har vært i denne våren er det taco som har stått på menyen, ikke pølser. På håndballskole i dag fikk hun servert lasagne og salat og var strålende fornøyd.
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Jeg synes for vår del at det er helt uproblematisk at barna får en grov fiskeburger med 60 % fisk mens mannen og jeg spiser salmalaks, altså. Jeg gidder sjelden å diske opp med to forskjellige avanserte middager fra bunnen av, men dette er innenfor.
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Ja, det var en kommentar til kun å servere det barna likte best (noe det viste seg at heller ikke var det den personen jeg svarte mente heller).
Dette kommer jo helt an på fiskekabalen hos hver enkelt, jeg mener man godt kan spise det samme som barna en vanlig hverdag. Uansett ville alle helst hatt salma hos oss, vi bruker fiskeburger for å variere fisketype (kun 1 laksedag pr uke) og av økonomiske grunner; hadde blitt ruinert om vi skulle fylt opp alle fiskemåltidene med favorittfisken (alle liker salma og sushi best). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Rockesøster
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Ang. panering uten egg så funker det helt fint å ikke bruke noe, evt melk som nevnt over her. Om man steker de på bakepapir på brett i ovnen henger paneringen bedre på enn om man steker i panne.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Jeg tror ikke for mye pushing i barndommen er særlig positivt med tanke på hvordan man liker mat som voksen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Og hva definerer man som pushing?
|
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Jeg spiser ikke fiskeburger, altså. I det hele tatt synes jeg blandingsprodukter med fisk er lite apetittelig.
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Og der er vi forskjellige. Jeg spiser fiskeburger. Ikke fordi det er så himla godt, men det er et av mine eksempler på at vi voksne spiser ting vi egentlig bare synes er helt grei.
|
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Her er jeg grunnleggende uenig med deg, men ikke så interessert i å bruke dagen på å diskutere det |
|
|
|
![]() |
|
|