|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos adventskalendere
Det er vel ingen som har sagt at de gir en dorull, er det ? |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Er frisk!
|
Dette er jeg grunnleggende uenig i, kjenner jeg. Jeg håper virkelig at kjøpefesten på et eller annet tidspunkt tar en vending og at pendelen etter hvert svinger tilbake til et bærekraftig forbruk som jorda vår kan leve med.
|
|
|
|
#163 |
|
Er frisk!
|
Skal man ikke gi forbruksting som gaver? Jeg gir nesten bare det, jeg. Jeg gir håndkremer, sjokolade, kaffe, fargeblyanter, tegneblokker, god olivenolje, teaterbilletter, osv i julegaver i år. Håper da virkelig ikke at de tenker som Wix.
|
|
|
|
#164 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Apropos adventskalendereJa, hvorfor ikke forbruksting som gaver? Jeg blir veldig glad for sånt!
|
|
|
|
#165 |
|
Halloen!
Nope. Jeg tror det er mye smartere å kjøpe noe plastræl på Nille. Helst noe kjempebillig til 9.90 eller 19.90 som går i stykker og/eller er glemt før det er på tid å åpn neste luke. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Tittel og tittel....
|
Nei, nei, må jo ikke bruke ark, det er ikke bra for miljøet, send en mail
|
|
|
|
#167 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Apropos adventskalendere... sånn littegrann på siden, så trur jeg en uttalt generell sutreholdning til alt man ikke liker/som kunne vært bedre fort kan gi rom for at barna også får samme holdningen. Når sånne uttalelser kommer fra barn, er det lett for oss voksne å se det som bortskjemthet - selv om holdningen er relativt akseptert fra voksne.
|
|
|
#168 |
|
Er frisk!
|
Denne er jeg enig i. Heldigvis er jeg utstyrt med en evne til å kose meg med det meste (også husarbeid og sånne "kjedelige" ting), og det merker jeg smitter. Mannen min er ikke like happy med alt mulig, og det smitter jammen når han klager, ja. Nå har vi hatt et meget spesielt år hvor jeg har vært syk, og jeg merker at jo mer jeg blir mitt vanlige, glade jeg - jo mer fornøyde barn får vi.
|
|
|
|
#169 |
|
By the Sea
|
Jeg har vel ikke sagt at en berusende kjøpefest skulle være noe ideal?
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 01-12-11 kl 10:45. |
|
|
|
|
|
#170 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva er så teit med det egentlig??
|
|
|
|
#171 |
|
Er frisk!
|
Sunn mat er det vel ingen som snakker om, det er selvsagt bra om blir bedre (men lavkarbotrenden er nok ikke bra for jorda vår, om 7 mrd mennesker stort sett skal spise kjøtt, fisk og egg sliter vi). Men her var jo diskusjonen om bortskjemte / storforlangende barn og presanger - og da håper jeg jo ikke at trenden fortsetter.
|
|
|
|
#172 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Høres veldig slitsomt ut å bekymre seg for mye. Vær heller glad for at hun er så heldig at noen lager kalender til henne. Jeg har outsourca deler av pakkene til mormor og farmor, som setter pris på å bidra. De synes det er hyggelig å være litt delaktige. Ungene blir glade både for kalender, gavene på julaften, de ønsker seg ting og husker som regel hvem de har fått ting fra. Ikke så lett å holde styr på alt når man er liten. De har ventet på desember siden august, og jeg ser det kribler i dem over alt som skal skje denne måneden. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Apropos adventskalendereJeg synes pakkekalendre er djevelens verk. 24 små pinglepakker, ganger 2, kjøpt i hurten og sturten uten omtanke men for altformye penger, som bare ligger og blir søppel. Aldri mer.
|
|
|
#174 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Apropos adventskalendereMen oi, så mye lettere å få opp en 4-åring om morgenen når pakkekalenderen venter.
|
|
|
#175 |
|
Skal rømme
|
Sv: Apropos adventskalendereFor all del, folk må selvsagt gjøre som de har lyst til, jeg mente ikke å påstå at andre er teite eller noe. Jeg har nok et ganske bestemt begrep om hva "julekalender" skal innebære og for meg er det pakkekalender med smågaver/leker/figurer og små snopeting som er julekalender. Det var det jeg vokste opp med, og det er det jeg vil at ungene skal få også. En festlig truse eller hårspenne som ungen vil like er jeg absolutt positiv til, men sånt som ellers er "kjedelig" forbruksvare synes jeg de skal få utenom.
|
|
|
#176 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos adventskalendereNår jeg tenker advenstkalender, tenker jeg også på en kalender med pakker. Og vi har hatt det flere år tidligere. Helt fra eldstes første jul. Og selv er jeg oppvokst med det.
|
|
|
|
#177 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Apropos adventskalendereUpdate: de to små fikk hver sin haribo-kalender av farmor
|
|
|
#178 |
|
Halloen!
Sv: Apropos adventskalendereHvor gamle er ungene dine, Sure Eplet? |
|
|
|
|
|
#179 |
|
tradisjonell figur
|
Kalendersnikene er to og et halvt og fem år
|
|
|
#180 |
|
saftig
|
Sv: Apropos adventskalendereJeg koser meg med innkjøp og innpakking av gavene, og jentene elsker kalenderen sin. Den har jeg og moren min sydd for mange år siden, og jentene syns det er koselig å ta den fram. De har fått valget mellom kjøpekalender eller pakkekalender, men de velger pakkekalenderen hvert år. De er fulle av spenning og forventning før hver pakke, uansett innhold. Da de var små fikk de jo heller ingen gaver i den, men puslespillbrikker som vi puslet til et større og større bilde. Like stor stas - poenget er jo å telle ned til jul samtidig som det er spennende å pakke opp noe hver morgen.
|
![]() |
|
|