Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Apropos adventskalendere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-11, 10:06   #161
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Syns egentlig det er litt teit å presentere både ting man uansett hadde gjort (bake pepperkaker) eller gitt (hårbørster, var det snakk om her) som en gave i julekalender jeg egentlig. Plutselig er forbruksting en gave liksom. Vær så god, her har du en dorull til den neste måneden, liksom. Det er mulig noen er der, men det er ikke vi.

Det er vel ingen som har sagt at de gir en dorull, er det ?
Hvor går skillet mellom forbruksting og gaver, egentlig? En bukse eller genser er jo også forbruksting, så det må jo bety at det bare er leker/pynteting som er mulig å gi?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 10:06   #162
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Verden er i stadig utvikling og framgang - og jeg tenker at det både er meningen og gledelig at man får det bedre generasjon for generasjon.

.

Dette er jeg grunnleggende uenig i, kjenner jeg. Jeg håper virkelig at kjøpefesten på et eller annet tidspunkt tar en vending og at pendelen etter hvert svinger tilbake til et bærekraftig forbruk som jorda vår kan leve med.

Gammel 01-12-11, 10:08   #163
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er vel ingen som har sagt at de gir en dorull, er det ?
Hvor går skillet mellom forbruksting og gaver, egentlig? En bukse eller genser er jo også forbruksting, så det må jo bety at det bare er leker/pynteting som er mulig å gi?

Skal man ikke gi forbruksting som gaver? Jeg gir nesten bare det, jeg. Jeg gir håndkremer, sjokolade, kaffe, fargeblyanter, tegneblokker, god olivenolje, teaterbilletter, osv i julegaver i år. Håper da virkelig ikke at de tenker som Wix.

Gammel 01-12-11, 10:10   #164
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hvorfor ikke forbruksting som gaver? Jeg blir veldig glad for sånt!

Jeg ser forresten for meg fremtidens kalendere: Et ark hvor det står "Du skal hverken få eller gjøre noe. Legg dette arket i papirdunken."

Gammel 01-12-11, 10:11   #165
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Skal man ikke gi forbruksting som gaver? Jeg gir nesten bare det, jeg. Jeg gir håndkremer, sjokolade, kaffe, fargeblyanter, tegneblokker, god olivenolje, teaterbilletter, osv i julegaver i år. Håper da virkelig ikke at de tenker som Wix.

Nope. Jeg tror det er mye smartere å kjøpe noe plastræl på Nille. Helst noe kjempebillig til 9.90 eller 19.90 som går i stykker og/eller er glemt før det er på tid å åpn neste luke.

Gammel 01-12-11, 10:19   #166
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, hvorfor ikke forbruksting som gaver? Jeg blir veldig glad for sånt!

Jeg ser forresten for meg fremtidens kalendere: Et ark hvor det står "Du skal hverken få eller gjøre noe. Legg dette arket i papirdunken."

Nei, nei, må jo ikke bruke ark, det er ikke bra for miljøet, send en mail

Gammel 01-12-11, 10:28   #167
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

... sånn littegrann på siden, så trur jeg en uttalt generell sutreholdning til alt man ikke liker/som kunne vært bedre fort kan gi rom for at barna også får samme holdningen. Når sånne uttalelser kommer fra barn, er det lett for oss voksne å se det som bortskjemthet - selv om holdningen er relativt akseptert fra voksne.

Det er mitt inntrykk i hvert fall. Så mitt bidrag til ikke å sette bortskjemte unger til verden er å prøve å kontrollere mitt eget behov for å være kritisk og negativ til det jeg ikke trenger å være kritisk og negativ til. Det koster ikke tid, ikke penger og det varer hele året :redder verden:

Gammel 01-12-11, 10:33   #168
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

... sånn littegrann på siden, så trur jeg en uttalt generell sutreholdning til alt man ikke liker/som kunne vært bedre fort kan gi rom for at barna også får samme holdningen. Når sånne uttalelser kommer fra barn, er det lett for oss voksne å se det som bortskjemthet - selv om holdningen er relativt akseptert fra voksne.

Det er mitt inntrykk i hvert fall. Så mitt bidrag til ikke å sette bortskjemte unger til verden er å prøve å kontrollere mitt eget behov for å være kritisk og negativ til det jeg ikke trenger å være kritisk og negativ til. Det koster ikke tid, ikke penger og det varer hele året :redder verden:

Denne er jeg enig i. Heldigvis er jeg utstyrt med en evne til å kose meg med det meste (også husarbeid og sånne "kjedelige" ting), og det merker jeg smitter. Mannen min er ikke like happy med alt mulig, og det smitter jammen når han klager, ja. Nå har vi hatt et meget spesielt år hvor jeg har vært syk, og jeg merker at jo mer jeg blir mitt vanlige, glade jeg - jo mer fornøyde barn får vi.

Gammel 01-12-11, 10:40   #169
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Dette er jeg grunnleggende uenig i, kjenner jeg. Jeg håper virkelig at kjøpefesten på et eller annet tidspunkt tar en vending og at pendelen etter hvert svinger tilbake til et bærekraftig forbruk som jorda vår kan leve med.

Jeg har vel ikke sagt at en berusende kjøpefest skulle være noe ideal?

Selv er jeg veldig glad for å romsligere økonomi enn mine foreldre hadde. De ektra pengene går ikke til merkeklær til barna eller masse plastikkleker. De går til innjøp av sunn mat og gode råvarer (der det var større grad av blandingsvarer og kylling kun på lørdag i mitt barndomshjem) og større grad av opplevelser i form av reiser, konserter og teater etc.

Jeg er en vaskeekte sosialdemokrat men har ingen tro på demonisering av penger. Penger er frihet. Frihet til å ha et funksjonelt og fint hjem, klær og utstyr av god kvalitet, gode råvarer i kjøleskapet, en trygg bil og mulighet til en større variasjon av opplevelser.

Jeg tror på ingen måte at det er noen automatikk i at jo mere penger , jo mer glede fylles livet med. Mange fyller en trist sjel med luksusvarer og bare øker tomheten. Men om man ellers lever et liv med tilgang på trygghet og kjærlighet i utgangspunktet bidrar en god økonomi til en frihet som har potensiale i seg til økt glede.

Sist redigert av Pebbles : 01-12-11 kl 10:45.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 10:47   #170
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Vi har både pakkekalendere (som bestemor har laget, det er nemlig tradisjon i familien vår at bestemor gjør dette - det samme gjorde min bestemor) og så har min mann kjøpt legokalendre i tillegg.

OG, i går tok jeg frem glanspapir og så lagde vi julepynt i tillegg, uten at det stod i kalender eller noe annet sted at vi skulle gjøre det.

Jeg er så lite PK på dette at jeg synes det er ok at de får en måned med småting nå jeg da, og vi gjør koselige juleting sammen når det passer i tillegg.

Syns egentlig det er litt teit å presentere både ting man uansett hadde gjort (bake pepperkaker) eller gitt (hårbørster, var det snakk om her) som en gave i julekalender jeg egentlig. Plutselig er forbruksting en gave liksom. Vær så god, her har du en dorull til den neste måneden, liksom. Det er mulig noen er der, men det er ikke vi.

Hva er så teit med det egentlig??
Det er for oss en måte å telle ned til jul på, også synes ungene det er utrolig spennede å se hva vi skal gjøre i dag. At vi hadde gjort det uansett bryr dem seg ikke om.
I dag skal vi samle litt familie, grille pølser, drikke gløgg og tenne lysene på grana i hagen. Kan virkelig ikke se teithetene ved å ha dette som en type kalender.

Men så synes jeg folk skal gjøre det som passer seg og sine og ser ikke på noe som rart. Der har du meg da.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 10:48   #171
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har vel ikke sagt at en berusende kjøpefest skulle være noe ideal?

Selv er jeg veldig glad for å romsligere økonomi enn mine foreldre hadde. De ektra pengene går ikke til merkeklær til barna eller masse plastikkleker. De går til innjøp av sunn mat og gode råvarer (der det var større grad av blandingsvarer og kylling kun på lørdag i mitt barndomshjem) og større grad av opplevelser i form av reiser, konserter og teater etc.

Jeg er en vaskeekte sosialdemokrat men har ingen tro på demonisering av penger. Penger er frihet. Frihet til å ha et funksjonelt og fint hjem, klær og utstyr av god kvalitet, gode råvarer i kjøleskapet, en trygg bil og mulighet til en større variasjon av opplevelser.

Jeg tror på ingen måte at det er noen automatikk i at jo mere penger , jo mer glede fylles livet med. mange fyller en trist sjel med luksusvarer og bare øker tomheten. men om man eller lever et liv med tilgang på trygghet og kjærlighet bidrar en god økonomi til en frihet som har potensiale i seg til økt glede og mening.

Sunn mat er det vel ingen som snakker om, det er selvsagt bra om blir bedre (men lavkarbotrenden er nok ikke bra for jorda vår, om 7 mrd mennesker stort sett skal spise kjøtt, fisk og egg sliter vi). Men her var jo diskusjonen om bortskjemte / storforlangende barn og presanger - og da håper jeg jo ikke at trenden fortsetter.

Adventskalendere som eksempel: 50-tallet: Lite bilde 60-tallet: Sjokolade 70-tallet: Liten plastikkfigur 80-tallet: Liten pakke 90-tallet: Litt større pakke 2000-tallet: Ting man trenger, gjerne dyre ting 10-tallet: Ordentlige pakker hver dag 20-tallet: 2 pakker hver dag 30-tallet: 3 pakker hver dag 40: tallet: 3 pakker + 200 kr hver dag.......

Vil vi virkelig at kravene og forventningene skal øke fra generasjon til generasjon

(Og før noen begynner å si at de fikk sjokolade på 80-tallet og liten pakke på 2000-tallet: Dette var ment som et hypotetisk eksempel.)

Gammel 01-12-11, 14:28   #172
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plingo, her.

Jeg sitter her og lurer på hva jeg skal gjøre....

Vi har ei jente på 6 måneder!! Svigerforeldrene mine var innom med pakkekalender når vi tok ettermiddagsluren. Selvsagt skjønner hun ikke noe av det nå, men jeg ønsker ikke at hun skal ha pakkekalender i det hele tatt. I tillegg kommer hun til å drukne i gaver på julaften.

Jeg ønsker at datteren min skal lære å ønske seg ting, å bli glad for å endelig få noe hun har ønsket seg og å huske hvem hun har fått gaven fra.

Høres veldig slitsomt ut å bekymre seg for mye. Vær heller glad for at hun er så heldig at noen lager kalender til henne. Jeg har outsourca deler av pakkene til mormor og farmor, som setter pris på å bidra. De synes det er hyggelig å være litt delaktige. Ungene blir glade både for kalender, gavene på julaften, de ønsker seg ting og husker som regel hvem de har fått ting fra. Ikke så lett å holde styr på alt når man er liten. De har ventet på desember siden august, og jeg ser det kribler i dem over alt som skal skje denne måneden.

Våre barn får en del gaver fra familie (men vi har ingen stor familie). Tidligere har det vært mye klær (som er kjekt og nyttig), og ganske få leker (tyngre å sende i posten). Vi sørger derfor for en "lekekvote" fra oss i alle fall. Jeg vil at julaften skal være litt "drukne i gaver"-aktig. Det blir det fort, siden vi er fem i familien. De drukner ikke i gaver ellers i året. Julen er for barna. Vi har i stedet moderert/kuttet ut gaver til en del voksne.

Nei pakkekalender, cherrox, Nugatti og Toro vil finnes i vårt hus i mange år framover. Det går så bra så.

hilsen mor med tre par crocks, cubus-bukse og Northface jakke
(som fikk en Twist på 90-tallet)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:41   #173
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes pakkekalendre er djevelens verk. 24 små pinglepakker, ganger 2, kjøpt i hurten og sturten uten omtanke men for altformye penger, som bare ligger og blir søppel. Aldri mer.

Legokalenderne er også altfor dyre, og blir søppel, men det er i det minste enkelt.

Da jeg vokste opp, var det bare min sære og rare tante som ga pakkekalender. Det var opplevelser og mandariner, og jeg husker jeg syntes skrekkelig synd på søskenbarna mine som ikke fikk en ordentlig kalender med godteri i.

:christmas grinch:

(Og ja, jeg skjønner at noen kan hygge seg med å lage pakkekalender også. Det vil si, jeg skjønner det jo ikke. )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 18:08   #174
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Men oi, så mye lettere å få opp en 4-åring om morgenen når pakkekalenderen venter.

Pakkene hennes er kjøpt med omtanke, jeg bruker kanskje mer penger på det enn de fleste her, men det er alt fra spenner og bøker til t-skjorte med Rapunzel.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 18:28   #175
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

For all del, folk må selvsagt gjøre som de har lyst til, jeg mente ikke å påstå at andre er teite eller noe. Jeg har nok et ganske bestemt begrep om hva "julekalender" skal innebære og for meg er det pakkekalender med smågaver/leker/figurer og små snopeting som er julekalender. Det var det jeg vokste opp med, og det er det jeg vil at ungene skal få også. En festlig truse eller hårspenne som ungen vil like er jeg absolutt positiv til, men sånt som ellers er "kjedelig" forbruksvare synes jeg de skal få utenom.

Så gjør vi andre juleforberedelser i tillegg, baker kaker, går tur i byen og ser på julelysene, osv.

Jeg blir forøvrig også glad for fine forbruksgaver som feks god kaffe, te, teaterbilletter etc i julegave, bare sånn at det er sagt!

Gammel 01-12-11, 20:30   #176
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Når jeg tenker advenstkalender, tenker jeg også på en kalender med pakker. Og vi har hatt det flere år tidligere. Helt fra eldstes første jul. Og selv er jeg oppvokst med det.

På grunn av min ni-åring (med ADHD), blei det mye styr med disse pakkene en stund, vi følte han var utakknemlig osv. Derfor fant vi ut at å ha koslige aktiviter på en lapp kanskje skulle testes ut.
Han setter utrolig pris på det og er super stolt av den. Han stor koser seg og tror ikke han tenker at dette hadde vi gjort uansett, men han ser heller ikke på dette som gaver.Vi teller ned til jul og hygger oss, ekstra.
Minsta skjønner jo ikke noe av dette i år og mellomste synes det er moro med aktiviterer. Nå kommer det litt pakker på vår også da, sånn innimellom. I morgen feks kommer det en eske rosiner og en julebrus. Til søndag får de nissedrakter, av den tykke typen, de ønsker seg for de bruker det som kosedress i helgene (og trenger til nissefesten), de får et julehefte hver osv. Noen dager er det ikke rom for aktivitere, som feks søndag etter julebord med jobber, da er en pakke på sin plass.

Så, jeg er ikke for eller i mot noen typer, egentlig. Man skal nyte førjulstiden på sin måte, det er det viktigste!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 20:34   #177
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Update: de to små fikk hver sin haribo-kalender av farmor de åpnet første luken tidligere i dag, og så hang vi kalenderene forskriftsmessig langt oppe på veggen.

... til kvelds skulle jeg steke noen skiver med kjøttpudding. Og så ringte telefonen og så, når jeg la på og kjøttpuddingen var varm, så var det så mistenkelig stille i huset.

Ti minutters vill glede og småposer og småleker og bittesmå-godter over HELE #"%&¤#%&¤%&/ soverommet jaja, de må jo ha hatt det veldig, veldig moro ...

Gammel 01-12-11, 20:35   #178
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Hvor gamle er ungene dine, Sure Eplet?

Gammel 01-12-11, 21:03   #179
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvor gamle er ungene dine, Sure Eplet?

Kalendersnikene er to og et halvt og fem år jeg sendte dem ned for å spise det de hadde rotet ut etter kveldsmaten, så får de ha det litt koselig med kalenderene. Og ved nærmere ettersyn var det en del luker igjen også, heldigvis. Femåringen kan jo telle, og det er viktig å ta ting i Rett Rekkefølge - de kom ikke lenger enn til fem. Det så bare litt voldsomt ut en stund

Gammel 01-12-11, 21:57   #180
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg koser meg med innkjøp og innpakking av gavene, og jentene elsker kalenderen sin. Den har jeg og moren min sydd for mange år siden, og jentene syns det er koselig å ta den fram. De har fått valget mellom kjøpekalender eller pakkekalender, men de velger pakkekalenderen hvert år. De er fulle av spenning og forventning før hver pakke, uansett innhold. Da de var små fikk de jo heller ingen gaver i den, men puslespillbrikker som vi puslet til et større og større bilde. Like stor stas - poenget er jo å telle ned til jul samtidig som det er spennende å pakke opp noe hver morgen.

Grinebitere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.