Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nettroll

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-09, 20:56   #1
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettroll

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Inagh -

Du har seriøst noe å lære bort om å ikke stresse seg opp.

Inagh er en stoiker.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 20:58   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Er det virkelig sant at den historien om hun med det syke barnet var sant? Hun som "alle" trodde var troll?

Gammel 16-12-09, 20:59   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Om den historien var sann så var det noe veldig galt ihvertfall. Jeg håper virkelig den ikke var sann selvom jeg ser at det er flere som ser ut til å kjenne mer til den.

Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:03   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Om den historien var sann så var det noe veldig galt ihvertfall. Jeg håper virkelig den ikke var sann selvom jeg ser at det er flere som ser ut til å kjenne mer til den.

Men i så fall burde vel noen sagt det, i det kommentarene ble mer og mer syrlige? Eller, det er vel kanskje "problemet" med forum...

Gammel 16-12-09, 21:04   #5
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

...

Sist redigert av Mirasol : 16-12-09 kl 21:25.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:02   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er deilig.

Med sukker på, Inagh, herlighet!

Gammel 16-12-09, 21:05   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ah - selvsagt!

Gammel 16-12-09, 21:06   #8
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Jeg syns det er deilig.

Så i utgangspunktet burde jeg ikke uttale meg før jeg har prøvd?

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:12   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir bedre for meg enn for deg, for å si det sånn.

Gammel 16-12-09, 21:14   #10
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Standard

Det blir bedre for meg enn for deg, for å si det sånn.

Breiflabb, blowfish eller makrell? *pipestemme*

Gammel 16-12-09, 21:22   #11
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Ulvhedina: Hva mener du egentlig med "Egentlig ikke så ny.." i profilen din? Og registrert i 2009. Hm?! Hm?!

Muahahahaha! *ond*

Gammel 17-12-09, 08:16   #12
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Her forlater man tråden på kveldstid og så lever den sitt eget liv i løpet av natta.

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Etter all fjasingen, og ute irl i nesten i hele dag, så slenger jeg inne et seriøst svar ( ):
Det er vel også mulig at en bruker, som faktisk har det livet h*n beskriver, men som blir opphauset og overdrevet beskrive, slik at mange mistenker trolleri. Selv om alt egentlig er sant, bare med Store Ord, på en måte. Kanskje?

Ja, dette tror jeg også på. Dessuten ser jeg i julebrevene som tikker inn for tida at enhver beskriver sin virkelighet på sin måte når det kommer til en bestemt sjanger (julebrev, blogg, nettliv generelt).

Nå skal jeg lese de siste sidene, men vil nevne at jeg synes tråden har tatt litt av. Det er unødvendig å grave opp gammelt grums. At en og annen legger på og trekker fra litt fra egen virkelighet får så være. Alle fortellinger er et utvalg av alt som har skjedd.

Sist redigert av tink : 17-12-09 kl 08:27. Årsak: Kremt
tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 08:20   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg har ingen voldsomme mistanker pr i dag - av den grunn at jeg har ventet litt med å ta opp dette temaet.

Men, atte du, her gjør du det jo igjen.. Sier at du har en liten mistanke, og det gjør jo bare at folk begynner å gruble og tiske og viske på bakrommet.

Gammel 17-12-09, 08:26   #14
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men, atte du, her gjør du det jo igjen.. Sier at du har en liten mistanke, og det gjør jo bare at folk begynner å gruble og tiske og viske på bakrommet.

Den siste her som ble sett på som et troll husker jeg. Brukeren ble også referert til lenger opp i tråden, uten nick. Hvis det derimot er en sann historie som en bruker her sier, er jo det hele dypt tragisk.

Gammel 17-12-09, 08:29   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Eh, takk.
Glemte visst å lese smilefjes sin tråd om sosiale koder.
Har redigert teksten min.

Men på den andre siden, bør jeg ta ansvar for at andre reagerer på en måte jeg synes er ulogisk/unødvendig?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:15   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Sverdfisk, tenkte jeg.

Gammel 16-12-09, 21:17   #17
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Standard

Sverdfisk, tenkte jeg.

Du skal i det miste bruke sverdet som håndtak?

Tror jeg sniker meg ut av denne tråden igjen før Sitronen blir mer sitrøs. Skummelt. :S

Gammel 16-12-09, 21:17   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sverdfisk er kule greier, for de kan man drepe hai med, i følge eldsteguttungen her i heimen.

Gammel 16-12-09, 21:21   #19
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Troll på besøk blir dog litt sært Inagh. Undres hvem slike mennesker er, sånn inne i hodet sitt til vanlig. Med en sønn med psykiske problemer så ser jeg jo at ikke alle har det like enkelt. Han og lever i en drømmeverden på mange måter. Og ser ikke at hans drømmer kan ha en negativ effekt på andre igjen. Men fra å leve ut fantasiene sine på et forum, til å oppsøke folk i virkeligheten og bygge videre på det, det blir litt sært.
Er vel nok av oss som har ulike utfordringer å hanskes med om ikke folk skal dikte opp eventyrlige historier også. Men har vært borti det ja, selv om jeg er utrolig treg til å gjennomskue trolleri. Når jeg omsider gjør det er det derimot veldig spennende å se hvor langt de kan gå. Men fra nettet og til sykehusbesøk....vel det var en spesiell utgave.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:18   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Sverdet gir fine render over skinka.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.