|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
har tatt seg sammen
|
![]() NettrollDere vet sånne som egentlig ikke finnes, men som tar stor plass på nettet. Hvordan blir slike oppdaget? Og hva skjer når de blir oppdaget?
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: NetttrollJeg er også veldig naiv, og merker som regel ingenting før andre forklarer og understreker.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: NetttrollNoen ganger er vel trollmistanke frigjort i tråder også - og som oftest har jo trollene avslørt seg selv
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: NetttrollHvis man har mistanke til noen, er det fint om man sender en melding til forumledelsen, ja.
![]() |
#10 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: NetttrollJa, i den virkelige verden ville jeg trukket en person jeg kjente godt til side og spurt litt fortrolig om hvordan vedkommede oppfatter personen. På nett ble jeg plutselig usikker på hva jeg burde gjøre. Sende en PM til en av de jeg føler jeg kjenner godt, som kanskje ikke kjenner meg, og muligens lage masse sladderoppstyr av noe som ikke er oppdiktet, men tragisk reelt.
Sist redigert av tink : 17-12-09 kl 08:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Netttroll
Men den morsomste og da er det greit.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Netttroll@tink: Det er helt greit å sende en melding/innrapportering og si at du er usikker og ikke helt vet.
![]() |
#13 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: NetttrollOi, hjelp. Først var det en l for mye i Troll, noen?
![]() |
#14 |
har tatt seg sammen
|
Takk, det var noe slikt jeg tenkte selv også. Dersom andre ble bekymret for meg, ville jeg heller likt å fått en pekepinn bak scenen enn full oppvask ute på forumet.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
Det å irritere betyr ikke nødvendigvis at man er et troll, altså.
Nettopp.
![]() |
#17 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NetrollJeg og mange, mange andre med meg gikk på en skikkelig smell for flere år siden på et annet forum. Nettbrukeren var svært aktiv, og hadde en utrolig fascinerende og for min del overbevisende historie. Andre var dog mer edruelige enn meg og begynte å fatte mistanke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: NetrollJeg tenker på "nettroll" som personer som går mer grundig til verks enn å bare dikte opp noen hårreisende meninger fra tid til annen. "Nettroll" har et helt vilt fantasiliv, det skjer noe 24/7 og det er alltid noe som fenger. De har barn, gjerne mange barn, som ofte feiler noe, og så dukker det opp den ene ville episoden etter den andre, alt fra dødlige sykdommer til trøbbel med barnets far eller mor. De er svært aktive på nett, med daglig aktivitet, men så etter en stund virker bare alt for utrolig til å være sant, de snubler kanskje litt i sine egne løgner og så blir de avslørt til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|