Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Teite kommentarer da dere var gravide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-08, 12:18   #141
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg møtte en bekjent fra studietiden, som jeg ikke hadde sett på lenge, og hans første hilsen var: "Hei, Teofelia! Du har jammen lagt på deg siden sist!" Jeg svarte, med et medsigende blikk på fyrens anseelige pondus: "Sant nok, men jeg tror jammen du har termin før meg."

Kanonbra og kjapt svar!!

Gammel 27-02-08, 14:41   #142
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

"Du ser ikke så ille ut som forrige gang du var gravid"
Tror det var ment som et kompliment

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 14:59   #143
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke hørt så mye dumt mens jeg har vært gravid, men følgende dialog utspant seg mellom meg og nabodamen et par dager etter at jeg hadde en MA.

Nabodame: Hei du. Ja, jeg hørte du mistet. Så trist. Hadde du utskrapning?
Jeg (litt paff): Eh, nei, heldigvis ikke. Jeg mistet mens jeg lå på sykehuset og ventet på utskraping, så jeg slapp, takk og lov.
Nabodame: Hva? Men du skulle jo ha bedt om utskraping, for da blir du så mye lettere gravid igjen!
Jeg (enda mer paff): Eh, nei takk. Utskraping er jo ikke noe man ØNSKER da. Det er jo et inngrep ...
Nabodame: Nei, ring til sykehuset og be om utskraping. Det burde de da kunne ha gitt deg med en gang!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 15:06   #144
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men eh...hva skulle de ha skrapt ut, hvis du allerede hadde mistet?

Gammel 27-02-08, 15:22   #145
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men eh...hva skulle de ha skrapt ut, hvis du allerede hadde mistet?

Jeg valgte å ikke spinne videre på det. Merkelig nok ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 15:43   #146
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg valgte å ikke spinne videre på det. Merkelig nok ...

rart med det. Men jeg skjønner fortsatt ikke hva i alle dager du skulle ha insistert på å skrape ut? Folkeskikken, så du kom på hennes nivå?

Gammel 27-02-08, 16:00   #147
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Jeg fikk høre mye som gikk på mage-størrelsen.

- Så schvææær du er!Tusen takk for komplimenten
- jeg synes du har blitt stor over det hele jeg! Altså feit
-Sikker på at det bare er en inni der?
- Hva? Er du like langt på vei som NN? Du er jo myyye større enn henne! Osv. osv.

Jeg følte meg som fritt-vilt til tider.

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 21:09   #148
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Store-ulv, her.

Jeg fikk høre mye som gikk på mage-størrelsen.

- Så schvææær du er!Tusen takk for komplimenten
- jeg synes du har blitt stor over det hele jeg! Altså feit
-Sikker på at det bare er en inni der?
- Hva? Er du like langt på vei som NN? Du er jo myyye større enn henne! Osv. osv.

.

Kjenner meg igjen i alle disse!
Tror ikke alltid folk innser hva de sier....

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 19:29   #149
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var så heldig at jeg fikk en i dag, jeg.

Malin og jeg var på ferja til byen, for å ha en kosedag med Iset og vesla hennes. Jeg hadde sminket meg og fikset håret, og følte meg ganske så fresh, for første gang på mange uker. Så treffer jeg en bekjent.

Hvor lenge har du igjen?
Fire uker, svarer jeg.
Ja, jeg ser jo at det nærmer seg, for du jo hovnet så sinnsykt opp i ansiktet.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 19:51   #150
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Ms. Lee: Naaais.

Jeg hadde rent fortrengt hvordan det var på jobben da jeg var gravid sist. Jeg jobbet på barneskole sammen med masse damer på 40+. De så magen min som en invitasjon til å kaste seg over meg i pauser og friminutt for å fortelle meg om sine horrible fødselsopplevelser, jeg var helt skjelven når jeg kom hjem enkelte dager av å høre om revninger, totalrupturer, betennelser, 38 timer med veer og hva_har_du.

det var vakkert.

Jeg prøver virkelig å prøve å styre meg og ikke kaste meg over gravide for å fortelle dem om min kjipe fødsel.

Gammel 02-03-08, 01:01   #151
tiril
Passiv

Standard

Det verste er jo når du ikkje er gravid, og får kommentarer som "å ja ser du er gravid ja. Så koslig!!!"(Med påfølgende mageklapping) Not!

Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 08:50   #152
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøver virkelig å prøve å styre meg og ikke kaste meg over gravide for å fortelle dem om min kjipe fødsel.

Jeg forteller gjerne om min fødsel, men jeg syntes det var helt fantastisk, og historien blir deretter. Og avslutter med å si at jeg glatt kunne født hver uke.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 10:48   #153
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg forteller gjerne om min fødsel, men jeg syntes det var helt fantastisk, og historien blir deretter. Og avslutter med å si at jeg glatt kunne født hver uke.

Ah. Stas. Det er sånne historier vi som har hatt rier i 18 timer for så å ende opp med et komplisert hastesnitt med påfølgende infeksjoner og ti dagers opphold på barsel elsker å høre.

Gammel 02-03-08, 11:00   #154
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt på siden: Jeg ble klappet på magen av en "dørseøger" fra Lyse sist uke, da hun skulle forklare at hun og typen ikke hadde behov for barnekanaler på tv, for de hadde ikke "sånne" *mageklapp*.

Gammel 02-03-08, 19:13   #155
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Ah. Stas. Det er sånne historier vi som har hatt rier i 18 timer for så å ende opp med et komplisert hastesnitt med påfølgende infeksjoner og ti dagers opphold på barsel elsker å høre.

Og vi som hadde et helt greit svangerskap og ok fødsel simpelthen elsker å høre at da vet vi i grunnen ikke hvordan det er å få barn og at vi ikke har noe å bidra med når det kommer til fødselserfaringer.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 19:25   #156
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg er gravid nå, og den kommentaren som til nå har satt meg ut, var signert svigermor!

- Så flott, da trenger du jo ikke tenke på SFO til de to eldste fra høsten av (termin i september).

Jo. Jeg skal såvisst ha SFO. Fulltid, til og med. Trenger jo ikke bruke alle timene!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 20:20   #157
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Rajraj: Det var det jeg tenkte. Det må jo finnes et publikum for disse skrekkhistoriene et sted!

Leilane: det blir full SFO her også.

Gammel 02-03-08, 20:28   #158
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Jeg er gravid nå, og den kommentaren som til nå har satt meg ut, var signert svigermor!

- Så flott, da trenger du jo ikke tenke på SFO til de to eldste fra høsten av (termin i september).

Jo. Jeg skal såvisst ha SFO. Fulltid, til og med. Trenger jo ikke bruke alle timene!

Jeg tenker det samme som din svigermor jeg da. Om vår situasjon altså. Ungene skal slippe SFO når jeg er hjemme siden de ikke er så glade i å være der. :gleder meg:

(guttungen må slutte siden han er for gammel til SFO til høsten)

Gammel 02-03-08, 20:30   #159
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

"Sååååå liiiiiiiiten mage du har!! Sikker på det er noe inni der??!" Virkelig noe man trenger å høre når man har opplevd en MA noen få måneder tidligere

Gammel 02-03-08, 20:38   #160
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg tenker det samme som din svigermor jeg da.

... og det er du helt sikkert ikke alene om.

For meg handler det om bekymringsreduksjon.

Jeg velger å helgardere meg ettersom jeg hadde en tøff barseltid da tvillingene ble født for 5 år siden. Jeg unner meg rett og slett den luksusen det for meg er med muligheten til full plass på SFO (der kommer de til å gå uansett i årene som kommer, da jeg har tenkt meg tilbake på jobb om det ikke skulle skje noe uforutsett). I hvert fall i begynnelsen og om enn bare for min egen peace-of-mind. Ser jeg etter hvert at ting går på skinner er det jo bare en mnd oppsigelsestid/endringsvarsel til brøkplass!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.