Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Lyshusene og/eller vasene fra Kähler

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-15, 14:52   #1
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lyshusene og/eller vasene fra Kähler

Jøss, denne Kosta Boda-vasen, som jeg har, gikk for 45 pund på auksjon.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (10,1 KB, 62 visninger)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 15:22   #2
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Jeg har Kähler Fiducia, og angrer litt på at jeg kjøpte den, synes den er fin, men har ikke plass til å ha den. Den er for upraktisk å flytte på til å ha på spisebordet til daglig.

Synes noen av de andre vasene og noen av lyshusene er fine, ønsker meg en stor vaske med enten rosa eller gråblå/blå/petrol striper (klarer ikke helt å bestemme meg)

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 15:32   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har knust både tulipanvasen og kählervasen. Kanskje jeg var underbevisst lei av dem.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 19:13   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg knuste ikke de Rosendahl-glassene med vilje altså, selv om jeg ikke likte dem spesielt godt. De tålte lite!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 18:57   #5
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Kahler er min greie, og jeg har masse derfra, uten at hjemmet mitt ser ut som en katalog Hva jeg bruker det til? Vasene har jeg blomster i, og husene har jeg lys i. Jeg har også Hammershøi kopper fra Kahler.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 21:18   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker kraraffelen og glassene, men har dem ikke selv.

Gammel 25-11-15, 11:02   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har noen Rosendahlskåler, og har hatt karaffel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 12:37   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har noen Kahlerting. Den fineste er den gule Botanicavasen i den største størrelsen. Og ja, gullvasen fra i fjor. Lyshus x2 har jeg også, og de tar jeg frem til advent og ut februar. Det holder.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 18:22   #9
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Nå har 661 dansker signert på at de vil knuse de grimme Kähler vasene sine på Kongens Nytorg førstkommende søndag. . . Det er et opprør mot både det ene og andre. For masseprodusert, stygge, en gave for mye, og i sympati til en jernvarebutikk som fikk hat og trusler fordi de ikke kunne levere.

https://www.facebook.com/events/1648712378737281/

Jeg ønsket meg en med gullstriper, ja jeg liker gullfargen.
http://www.foreldreportalen.no/forum...light=K%E4hler

Gammel 17-12-15, 18:23   #10
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Nå har 661 dansker signert på at de vil knuse de grimme Kähler vasene sine på Kongens Nytorg førstkommende søndag. . :villa:. Det er et opprør mot både det ene og andre. For masseprodusert, stygge, en gave for mye, og i sympati til en jernvarebutikk som fikk hat og trusler fordi de ikke kunne levere.

https://www.facebook.com/events/1648712378737281/

Ikke seriøst?

Det er snakk om vaser liksom?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 18:27   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ikke seriøst?

Jo, danskene har vært gærne, ville og gale etter at den med gullstriper ble laget og solgt i begrenset opplag til 175 års jubileumet. Men det gjenstår så klart å se på søndag.

Gammel 21-12-15, 08:57   #12
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ikke seriøst?

Det ble knust 6 vaser. Det hele startet som en spøk, men Facebook gruppen tok av. 3000 interesserte, masse medieoppslag og mange tilskuere.

http://politiken.dk/ibyen/byliv/ECE2...er-fulgte-med/

Gammel 17-12-15, 18:39   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er virkelig det dummeste jeg har hørt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 19:09   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, virkelig helt utrolig teit.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 21:07   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

I-landsproblemer har virkelig fått en ny dimensjon.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 23:21   #16
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Og så dansker, da.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-15, 00:20   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har verken lyshus, vase eller noe annet fra Kähler, ingen bølgete tulipanvase eller Rosendahl-karaffel (men når sant skal sies har jeg den fra Eva Solo, som alle har som ikke har den fra Rosendahl), jeg har aldri eid en femarmet messinglystestake, eller en gulvlysestake i smijern. Jeg må bare innse at jeg nok aldri vært særlig trendy når det gjelder interiør. Og heller ikke nok interessert i klassisk design til å ha den obligatoriske Ph5-lampa. Jeg må innrømme at jeg er litt treig i avtrekkeren, samtidig som jeg blir fort lei når det blir mye av noe, og ting sprer seg jo så vanvittig fort i den instagram- og pinterestalderen vi lever i. Jeg liker ofte nye trender med det samme de kommer på banen, men innen jeg får somlet meg til å kjøpe noe er det plutselig overalt, og da har jeg rukket å bli lei av det. Derfor eier jeg heller ikke noe med mariusmønster på, verken klær eller interiør.

Jeg har til gjengjeld mer av spesielle håndlagde greier, både vaser, lysestaker, servise og tekstiler, fra sånt som Husfliden, eller fra diverse keramikk- og glassblåserverksted rundt om i landet. Begge foreldrene mine er glad i sånt, og jeg har fått mye i gave derfra. Heldigvis kvalitet og design som jeg liker, men det har aldri vært spesielt trendy eller spesielt utrendy. Det bare er.

Gammel 18-12-15, 20:32   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det trenger jo ikke å være trendy hensyn som ligger bak det å ha en slik ting, så det er sagt. Vi har Rosendahl-glass og karaffel, rett og slett fordi vi liker dem og de ikke koster skjorta (enda mindre på taxfree). Det er jo ikke fordi vi har et dampende behov for å ha et trendy kjøkkenskap.

Gammel 18-12-15, 21:50   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.aftenposten.no/bolig/--De...e-659156_1.snd

Sitat:

- Har du gått på BI er vasen fin, har du gått på Blindern er vasen jålete, og har du gått på Handelshøgskolen er vasen litt for billig, sier Tangen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-15, 22:17   #20
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan mao ikke engang stå for utdannelsen min.

Aner ikke hva den egentlig koster, men innbiller meg at det er mer enn jeg er villig til å betale for noe jeg ikke synes skiller seg spesielt ut, det er bare en greie. Ikke spesielt fin engang, liksom.

Jeg er litt for lite moteinteressert til å ønske meg noe slikt.

Så at den faktisk er litt for billig til at jeg vil ha den, er nok ikke helt treffende....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.