Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

La være å handle i butikk på grunn av navnet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-12, 20:47   #141
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg driver ikke med askese her, men en viss grad av behovsutsettelse er det definitivt. Og for meg som egentlig ikke bryr meg så mye om sko er det selvsagt at dette kommer på lista over ting jeg helt klart kan holde på et minimum.

Jeg er enig med deg her. Eller, jeg bryr meg om sko, men da at de skal være behagelige, presentable og egnet til formålet. Jeg mangler åpenbart et sko-shoppe-gen som mange damer ser ut til å være utstyrt med. Men økonomisko er altså likevel ikke løsningen for meg. Jeg vil ha sko som varer i mange år, så da kjøper jeg "robuste" sko i skikkelige materialer fra anerkjente merker fordi jeg tror det lønner seg i lengden. Jeg har f.eks et par fem år gamle goretex joggesko fra Ecco som det fortsatt er mye bruk igjen i. Jeg har et par pumps med lav hæl fra Camper som jeg har brukt både på jobb, ferier og til fritidsbruk i 6-7 år, og som fortsatt er presentable nok til jobb-bruk. Jeg har akkurat kjøpt et par flate Vagabond som jeg regner med jeg skal ha tilsvarende lenge fordi jeg har god erfaring med merket. Men det er klart, jeg bruker jo også tid og penger på vedlikehold av sko for å oppnå dette.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 21:25   #142
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt klart at hva man opplever som kvalitet god nok er avhengig av hva man ellers har å rutte med. Men når jeg dro frem sko som eksempel var det fordi dette er noe jeg prioriterer knallhardt veldig langt oppe på lista over ting jeg bruker penger på, jeg kjøpte like dyre sko som nå da jeg hadde dårlig råd også. Men dette blir litt på siden, poenget mitt er at slitesterkt ikke nødvendigvis er det eneste eller det viktigste parameteret på hva man opplever som kvalitet. Det kan være like viktig hvordan tingen virker den tiden den lever.

Ellers må det jo være forskjell på hvordan man prioriterer i forhold til gjeld når man er på den gale siden og den riktige siden av det man føler er kontroll over tingenes tilstand. Topplån og dyre smålån gjør ofte at man prioriterer endel hardere enn når man bare har den langsiktige boliggjelda som man uansett skal leve med i mange år.

Gammel 10-05-12, 21:29   #143
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

kie, du misforsto meg fullstendig, (og har tydeligvis ikke lest tråden for den del), men det er ikke så viktig, jeg gidder ikke gå nærmere inn på det der.

Ellers - jeg kommer aldri noen sinne ever again til å nevne noe om hvilke steder jeg kjøper klær eller sko, eller om det er dyrt eller billig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 22:08   #144
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ellers - jeg kommer aldri noen sinne ever again til å nevne noe om hvilke steder jeg kjøper klær eller sko, eller om det er dyrt eller billig.

Jeg syns det er trist hvis det ikke føles ok å tipse om hvor man får fine sko av god kvalitet til en bra pris. Nettopp slike tips er jeg over gjennomsnittlig interessert i, da får jeg jo 2 par sko til samme pris som 1 par. Eller jeg får både sko og en deilig rødvin.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 22:50   #145
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke hvor jeg handler sko, egentlig, til verken meg eller barna. Jeg er sånn "se, der selger de sko, der går vi inn".

Gammel 10-05-12, 23:04   #146
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ei dame jeg kjenner på Sørlandet er livredd for å vise seg på gata med en pose fra Vinmonopolet. Jeg tror kanskje ikke hun er alene.

:

Jeg hadde problemer med det som gravid, husker jeg. Stappet det alltid oppi veska eller en annen pose, ja, i tillegg til forklaringsbehovet i kassa, da. Ja, altså det er ikke til meg, altså, jeg liker ikke vin engang, det er faktisk bursdagsgave til fetteren til min, og " Sikkert kjempeinteressant for henne.

Gammel 10-05-12, 23:08   #147
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg nekter, eller la meg være ærlig: Mannen nekter å stoppe på Camilla's kro på Vaksdal. Nå har de riktignok fikset halve fasaden, så den heter Camillas kro om man kommer fra Voss. Men jeg har så mange ganger truet med å finne frem rette-pennen, at han ikke tør å slippe meg løs der.

Ellers bryr jeg meg ikke egentlig så veldig. Jeg kan handle på Økonomisko, det hender de har noe bra der, og det hender jeg kjøper Geox-sko til mangfoldige tusen kroner meteren. Jeg har noen steder jeg prøver å unngå, men det er som regel av politiske årsaker og sånn.

Gammel 10-05-12, 23:09   #148
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg hadde problemer med det som gravid, husker jeg. Stappet det alltid oppi veska eller en annen pose, ja, i tillegg til forklaringsbehovet i kassa, da. Ja, altså det er ikke til meg, altså, jeg liker ikke vin engang, det er faktisk bursdagsgave til fetteren til min, og " Sikkert kjempeinteressant for henne.

Jeg ville nesten ikke kjøpe øl til mannen da jeg var gravid, for folk kunne jo Tenke Sitt. Heldigvis hadde jeg såpass liten mage at med vinterjakke utenpå slapp jeg unna det verste. Mannen syntes selvsagt det var ustyrtelig komisk.

Gammel 10-05-12, 23:30   #149
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg ville nesten ikke kjøpe øl til mannen da jeg var gravid, for folk kunne jo Tenke Sitt. Heldigvis hadde jeg såpass liten mage at med vinterjakke utenpå slapp jeg unna det verste. Mannen syntes selvsagt det var ustyrtelig komisk.

Jeg husker jeg syntes det var litt flaut å skulle kjøpe øl før 09:00, etter å ha levert storesøster i barnehagen, og jeg kom for tidlig med ølen. Jeg kan godt tilføye at den var til mannen og at jeg ikke drikker pils. Flaut var det åkke som.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 23:38   #150
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

:hikk:

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 01:56   #151
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

kie, du misforsto meg fullstendig, (og har tydeligvis ikke lest tråden for den del)

Er det virkelig nødvendig å bli spydig? Først er jeg snerpete og nå har jeg "tydeligvis ikke lest tråden". Om du refererer til en annen tråd så har jeg sannsynligvis ikke det. Jeg svarte på denne og tok utgangspunkt i mine valg. Jeg handler svært sjelden sko, handler så godt som utelukkende der det er billigst (mest Økonomisko og noe Europris) og det har sammenheng med at jeg har et mål om å bli kvitt gjeld. Jeg var ikke klar over at det var så provoserende at man måtte begynne å bruke ord som snerpete.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 02:17   #152
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja det er forskjell på bolig og annen gjeld fordi det ved de fleste typer annen gjeld ikke er noe som kan selges for å innfri gjelden i en krise.
Gjeldfrihet er ikke bare å kunne gjøre mer med pengene sine. Ved gjeldfrihet forsvinner mulighet for rentefradrag og om man har formue kommer formueskatt.

Vi har tapt masse penger på å ha vært gjeldfrie. Det er ikke kult å tenke på.

Det skjønner jeg. Men når det gjelder rentefradraget så fungerer det vel sånn at man betaler en god slump i renter for å slippe å betale en mindre slump skatt? Altså at man betaler f.eks. 10 000,- i renter for å unngå 2800,- i skatt?

Formueskatt er det lenge til jeg trenger å bry meg med, for å si det sånn. Når det gjelder bolig så tenker jeg at i en krise så vil jeg at hjemmet mitt i det minste skal være trygt. Det som får meg til å vurdere om jeg kanskje skal ta opp boliglån etterhvert allikevel er rett og slett tiden det ville ha tatt å spare pengene mens jeg leide såpass dyrt som familiestørrelsen krever. Hadde jeg vært nygift og barnløs ville jeg kanskje kunne ha leid ekstremt billig og spart som en gal for å kjøpe en liten, rimelig leilighet og starte derfra. (Den gangen kunne vi kommet inn på markedet med en leilighet som den gangen kostet 135 000,- og nå går for rundt millionen om jeg ikke husker feil.) Men jeg har jo barn som jeg vil skal være med og de blir voksne før man får sukk for seg.

Men altså: Akkurat nå i dag så har jeg noen mål som gjør at jeg tar noen valg hva vanlig forbruk angår. Jeg er ikke helt ekstrem heller. Vi har til og med vært på en ferie før vi satte i gang med siste innspurt. Men akkurat dyre skokjøp og slike ting det er lett for meg å unnvære allikevel utgår med høye kneløft nå. I tillegg er jeg jo som nevnt veldig fornøyd med skoene jeg har kjøpt på Økonomisko. Det er kanskje et lykketreff, men etter en vinters bruk virker det som å være veldig god kvalitet på dem. Finner jeg ikke noe jeg oppfatter som kvalitet på Økonomisko og Europris, er det ikke noe problem å stikke innom andre skobutikker. Jeg har råd til det, men jeg unngår det om jeg kan.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 12-05-12, 22:48   #153
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt støvler til eldste på Økonomisko i dag! Det er normalt en butikk jeg ikke går i, men yngste har faktisk pensko derfra. De tror jeg er brukt to timer til sammen. Etter 17. mai blir de neppe brukt mer av ham, blir for små. Kan ellers ikke huske andre sko vi har hatt derfra.

Er endel innom Europris etter at jeg fant ut at de har endel rimelige ting som tannkrem, tannbørster, greie oppbevaringsbokser mm. Da hamstrer jeg gjerne litt når jeg er innom. Maten handler jeg overalt, i dag ble det Meny og Rimi , men jeg foretrekker Rema 1000.

Navnet på butikken har egentlig ingenting å si, nei. Jeg antar at kvaliteten på Økonomisko kanskje ikke er den beste, men forrige paret støvler varte under én måned og var dyre (brukt til å bremse med), så nå ble det altså et rimeligere par. Jeg synes forresten ikke at 299 for støvler var så billig, da.

Gammel 13-05-12, 01:39   #154
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Noen av svarene i tråden til Mave overrasket meg litt. Jeg kan til en viss grad skjønne at man ikke handler hos billigkjeder fordi man er usikker på hva slags kvalitet man får. Men å la være å handle f.eks hos Økonomisko fordi navnet gir det en "annenrangs" følelse? Den skjønte jeg ikke helt.
Det høres nesten litt snobbete ut i mine ører, og er en veldig fremmed tankegang for meg, som alltid har vært nødt til å tenke økonomi først og fremst.
Er det gjengs holdning at man ikke handler hos billigkjedene fordi det er lavstatus?

Det er vel en annen grunn og. F.eks lavere pris vitner om større drift og lavere bunnlinje. I ytterste konsekvens uetiske arbeidsforhold der klærne/skoene produseres. Etisk handel med konfeksjon er vel på det nærmeste umulig via kjeder uansett pris da, men de siste åra er pendelen snudd med mer og mer fokus på uavhengige butikker, ofte med revitalisert produksjon lokalt.

Gammel 13-05-12, 02:13   #155
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Lever greit med gjelda jeg.

Jeg også. Heldigvis.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg og synes det er stas å ha lite gjeld, men nå er jeg så heldig at jeg slipper å velge mellom å betale ned lånet eller kjøpe sko som jeg elsker. (Onde tunger vil sikkert hevde at jeg har nok sko, men det er bare tøys og tull.)

Onde tunger hevder at jeg også har nok sko, noe som er fullstendig feil!

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Her går det mer i å kaste så mye ekstra som man kan etter gjelden, i tillegg til det som er avtalt. Det ville ikke vært den ordinære betalingen jeg valgte bort om jeg valgte sko, men tilleggsbetaling.

Men nå har jo du en annen type gjeld enn mange av andre som svarer i denne tråden, og det er kanskje greit å få frem?

Næsj, hvorfor det? Du kjøpte sko på Økonomisko som du var fornøyd med og det er da supert? Jeg har de lekreste røde sandalene fra samme butikk (som jeg har fått enormt mange positive tilbakemeldinger på) og hvorfor skal en holde hemmelig hvor de er kjøpt? Jeg har også noen aldeles lekre sko () som jeg kjøpte i USA til slikk og ingenting (7 dollar), og jeg tenker at snobber er sikkert mer over seg over USA-skoene enn Økonomisko-skoene, men dem om det. Kvaliteten er ganske lik.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 05:56   #156
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Jeg synes det er litt sprøtt at det reageres så veldig på at noen synes gjeldfrihet er stas for en selv. Og jeg ser i grunnen ikke noe særlig behov for å forsvare det ønsket eller legge ut i detaljer om privatøkonomien min i åpent forum. Men kort sagt: Jeg har studiegjeld og forbruksgjeld. Jeg hater den gjelden, gleder meg dypt og inderlig til den er borte og ofrer gjerne dyre sko og slikt for å komme raskere i mål.

Gammel 13-05-12, 09:12   #157
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Forstår hva du mener, kie, selv om vi har et evigvarende boliglån...
Dessuten er det bra at noen lar pengene (skatt) gå til staten, altså tilbake til oss selv og de som trenger det, framfor til banken (rentene).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 09:19   #158
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Kie, suverent at du har sånn fokus på dette. Har lest et par andre tråder som du har skrevet. Dette er bygging av egenkapital. For oss som har gjeld på bolig er det noe annet, jeg synes også for min egen del at jeg ikke orker å slite meg halvt i hjel for å betale ned voldsomme summer på dette. Vi eier mye mer enn vi skylder, og huset stiger i verdi. Så det får være greit.

For øvrig handlet jeg i går de første skoene på Eurosko.

Gammel 13-05-12, 11:05   #159
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Økonomisko er ikke butikken jeg handler mest på, men pensko til barn (og noen til meg selv) og ekstrastøvler er greit å handle der, synes jeg. Kjøpte en gang et par joggeskolignende sko der, og de var skikkelig vonde å gå i, jeg vil påstå at kvaliteten jevnt over er litt dårligere på slike butikker.
Jeg tror ikke det finnes den butikk i verden jeg ville vært flau over å bli sett med pose fra. OK, kanskje kondomeriet (hvis jeg gikk med posen i nabolaget) eller pose fra en butikk som utelukkende solgte inkontinensprodukter.
Ang.gjeld: Hvis det er forbruksgjeld du har, Kie, skjønner jeg deg veldig godt-den er viktig å bli kvitt så fort som mulig. Om vi får nedbetalt boliglånet i 2050 eller 2052, spiller liksom mindre rolle.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 11:19   #160
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det er vel en annen grunn og. F.eks lavere pris vitner om større drift og lavere bunnlinje. I ytterste konsekvens uetiske arbeidsforhold der klærne/skoene produseres. Etisk handel med konfeksjon er vel på det nærmeste umulig via kjeder uansett pris da, men de siste åra er pendelen snudd med mer og mer fokus på uavhengige butikker, ofte med revitalisert produksjon lokalt.

Ja, som sagt så var det ikke de tingene der jeg reagerte på. Dette var kommentarer som gikk direkte på at navnet fikk det til å høres annenrangs ut. Kvalitet, etiske problemstillinger oa kan være fullt ut valide grunner til å la være - men det var nå altså ikke det jeg spurte om.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.