Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-11, 13:31   #141
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jfr aml så er det ikke legeerklæring som er kravet, men erklæring på hvorfor ikke den andre forelderen kan ta sin andel av syktbarndagene.

Og den saken er grei synes jeg. Det trenger man ikke å dra spyende barn til legen for å bevist.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 13:36   #142
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nå er vel det strengt tatt ingen reell problemstilling med den spyende ungeflokken så lenge ingen har opplevd det, men en annen måte å løse akkurat det problemet er jo at den andre foreldren er hjemme noen dager også da.

Du har krav på kjøreutgifter til ett foreldrebesøk utover den foreldren som får dekt transport, kost og losji på sykehuset hvis oppholdet varer ... var det mer enn 7 dager tro?

Til det første så var det krav om å dra unger til legen unødvendig og på den måten plage ungene og kaste bort legens tid jeg reagerte på.
Å begrunne hvorfor ikke den andre av foreldrene kan ta over etter 3 dager synes jeg godt man skal kunne begrunne.

Det med kjøreutgifter blir lett dyrt til sykehus blir fort dyrt. Man skal bytte etter tre dager, men får ikke dekket reise om ikke innleggelsen bikker over 7.
Nå gikk det greit med oss selv om vi i fjor fikk ganske mange tusen i ekstrautgifter pga. transport. Det var ikke like greit for den mora som var på avdelingen samtidig med oss og som ikke visste hvor lenge de ble innlagt og om faren ville få dekket flyreise for å ta over når det var hans tur.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 16:54   #143
snedig
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
snedig har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skjønner ikke helt problemet. Man tar jo da med ungen til legen når h*n har sluttet å spy eller når det er forsvarlig å frakte barnet dit. Poenget er ikke når legeærklæringen ble skrevet, men at man kan fremvise en attest ang barnets sykdom når man er på plass på jobb igjen.

snedig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 17:07   #144
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av snedig, her.

Skjønner ikke helt problemet. Man tar jo da med ungen til legen når h*n har sluttet å spy eller når det er forsvarlig å frakte barnet dit. Poenget er ikke når legeærklæringen ble skrevet, men at man kan fremvise en attest ang barnets sykdom når man er på plass på jobb igjen.

Poenget er man tar med ungen til legen når barnet trenger tilsyn av lege. Ta med ungen til legen etter at ungen har slutta og spy for å få en legeerklæring? Hvordan skal legen se at barnet har vært syk? Da kan han like gjerne skrive utifra det som blir sagt på telefonen, framfor å bruke masse tid på friske barn.

Gammel 22-10-11, 17:11   #145
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Herligfred. Her hadde jeg IKKE ropt hurra for legen. Som sagt kan du miste retten til å levere egenmelding og må få sykemelding for den minste ting.
Gjør som arbeidsgiver sier eller ring arbeidsgiver og hør om de kan være litt smidige i og med det gjelder oppkast. De KAN kreve sykemelding men de MÅ ikke. Og bruke egenmelding på barns sykdom er direkte misbruk. Det er ikke forskjell på hvilket barn eller om du har tre eller sytten barn heller..

Gammel 22-10-11, 19:50   #146
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jfr aml så er det ikke legeerklæring som er kravet, men erklæring på hvorfor ikke den andre forelderen kan ta sin andel av syktbarndagene.

Hvor i arbeidsmiljøloven fant du dette, forresten?

Og, her snakker vi om to forskjelige ting. Dette du sikter til er når den andre foreldren er hjemmeværende eller er student og ikke har mulighet til å ta ut "sine" sykt-barn-dager, altså at foreldrene ikke kan dele på det. Om man da allikevel må ha legeerklæring er dog ikke så lett å si.

For "vanlig" egenmelding gjelder flg, fra rundskrivet til folketrygdlovens kapittel 9:
Fra og med fjerde kalenderdag må barnets sykdom dokumenteres med en er*klæring fra legen. Legen skal i slike tilfeller skrive en erklæring som bekrefter barnets sykdom. Legen bør ikke skrive ut sykmeldingsattest for foreldrene, i det dette kan medføre at antall fraværsdager medregnes i antall dager for for*eldrenes egen sykdom .
...
Arbeidsgiveren kan kreve erklæring fra lege før det er gått tre dager, eventuelt fra og med første dag, dersom han har rimelig grunn til å tro at en arbeidstaker har krevet omsorgspenger uten at fraværet skyldtes barns sykdom. En slik be*slutning gjelder bare fremtidige fravær og må tas opp til ny vurdering når det er gått 6 måneder,

fra nav.no (min utheving):

Arbeidsgiveren din har ansvar for å betale omsorgspenger i 10 dager pr. kalenderår.
For å få rett til omsorgspenger fra arbeidsgiver, må barnets eller barnepassers sykdom dokumenteres med egenmelding.
Fra den fjerde dagen kan arbeidsgiver kreve at barnets eller barnepassers sykdom dokumenteres med legeerklæring.
Når NAV skal utbetale omsorgspenger kreves det at barnets sykdom eller barnepassers sykdom er dokumentert med legeerklæring.

Og fra folketrygdloven (min utheving):

Arbeidstakeren kan gi skriftlig eller muntlig egenmelding for de første tre kalenderdagene i hvert enkelt tilfelle. Fravær fra en arbeidsøkt som strekker seg over et døgnskille, skal regnes som en egenmeldingsdag. Fra den fjerde dagen kan arbeidsgiveren kreve at barnets eller barnepasserens sykdom blir dokumentert med legeerklæring.

...og fra rundskrivet til kapittel 9 i folketrygdloven:

Ved fravær i inntil tre kalenderdager har en arbeidstaker rett til omsorgspenger etter § 9-5 uten å fremlegge legeerklæring om barnets sykdom. Det er en forutsetning at de øvrige vilkår for ytelsen er oppfylt. Egenmelding må også i slike tilfeller gis første fraværsdag innen arbeidstidens slutt, jf. § 8‑7 nr. 1. Det stilles ikke krav om to måneders ansettelsesforhold før det foreligger rett til å benytte egenmelding, slik som ved egen sykdom.

Det du sikter til står også i rundskrivet til trygdelovens paragraf 9.5:
Fraværet fra arbeidet må skyldes nødvendig tilsyn med det syke barnet. Hvis begge foreldrene er yrkesaktive eller arbeidstakeren er alene om omsorgen og stellet av barnet vil vilkåret om nødvendig tilsyn være oppfylt. Hvis den av foreldrene som ikke er yrkesaktiv er forhindret fra å ha tilsyn og pleie av det syke barnet på grunn av egen sykdom eller er opptatt med omsorg for andre barn, skole etc. skal arbeidsgiveren likevel yte omsorgspenger. Arbeidstakeren har rett til å bruke egenmelding i forbindelse med fraværet de første tre dagene. Fra den fjerde dagen kan arbeidsgiveren kreve dokumentasjon for at ektefellen eller samboer ikke kan ha tilsyn med det syke barnet, f.eks. sykmelding av den hjemmeværende ektefelle eller samboer, attest fra skole e.l., se § 9-7 med kommentarer.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 19:58   #147
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Så hvis jeg forstår det rett nå:

(Tenkt situasjon)

Vi har sykt barn. Madammen er ufør pga egen sykdom, og er i en dårlig periode, og er ikke istand til å være hjemme med sykt barn - jeg må da ha erklæring fra lege på at madammen ikke kan passe det syke barnet?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 19:59   #148
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

smilefjes, når jeg nå først er i farta

Fra rundskrivet til trygdelovens paragraf 9:
Omsorgspengene kan etter avtale fordeles forholdsmessig på hver av foreldrene på grunnlag av faktisk avtalt samvær, se § 9-6 femte ledd. Etter § 9-6 sjette ledd kan foreldre som er alene om omsorgen overføre inntil ti stønadsdager til ektefelle, eller til samboer når samboerforholdet har vart i minst 12 måneder. Partnerskap likestilles med ekteskap, se folketrygdloven § 1-5 andre ledd.

Dette står i trygdelovens paragraf 9.6, 6. ledd:
Når en av foreldrene er alene om den daglige omsorgen, kan opptil 10 av stønadsdagene overføres til ektefelle, eller til samboer når samboerforholdet har vart i minst 12 måneder. Det er et vilkår at Arbeids- og velferdsetaten får skriftlig melding om overføringen.

Så er vel spørsmålet hva de regner med som "alene med" da.

Gammel 22-10-11, 20:04   #149
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Vi har nettopp vedtatt at ytelsar på inntekt over 6G skal betalast. Og vi er et stort konsern. Så sånn veldig vanlig trur ikkje eg det er. Om du ser til små bedrifter er det heller sjeldent.

Jeg tror dette blir bare mer og mer vanlig. Mannen har hatt dette bestandig, jeg også ifht sykdom, men bare på barselspermisjon nr 2. Og vi har vært i flere private selskaper. Og hvis man ser her inne, hvor det er mange høyt utdannede/høyt lønnede så har de fleste fått permisjonspenger dekket for den delen over 6G, og sykepengedelen er ofte på plass før permisjonsdelen.

Jeg skjønner forøvrig at sjefen ber om dette, måten vi har "unngått" å være nødt å fremskaffe legeerklæring er at vi deler sykdommen mellom oss. Og når ungene + jeg hadde svineinfluensaen gikk det av mine sykedager, jeg hadde fått utvidet til 10 dager da, mot normalt 3, uten sykemelding og det holdt akkurat.

Gammel 22-10-11, 20:08   #150
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Men som jeg har sagt tidligere, dette regelverket _beskytter_ også de som evt. kunne se ut til å utnytte systemet da. Fordi det er likt for alle. Eller dvs, enkelte arbeidsplasser er åpenbart mere rigid enn andre - min statlige arbeidsgiver er f.eks svært rigid.

Men jeg er alene med lillegutt og har altså 40 dager i året. Hadde jeg hatt ett barn til med spesielle behov hadde jeg hatt 60 (!!) sykt barn-dager i året. Det er 25% av et arbeidsår, det!

Selvsagt må det være mekanismer så alle, meg inklusive, er sikre på at det ikke blir misbrukt. Også slarvedamene som kunne kommet til å mumle (hvilket de forsåvidt gjør) om at jeg _vet om_ sykt barn - dager på forhånd og plotter dem inn i kalenderen pga fravær fra jobb, må pent finne seg i at slik er det. I perioder har jeg vært borte 1- 2 dager i uka pga "sykt barn" som slett ikke har vært sykt i det hele tatt, men som er midt oppe i utredning og det er masse møtevirksomhet rundt hans sykdom og hva-har-du. Og så smeller jeg til med etpar dager opplæringspenger innimellom da, og kanskje litt pleiepenger. Ja, og egen sykdom da.
Det er gudskjelov et regelverk som styrer det, og ikke skjønn. Skjønn kan skape misunnelse, drittslenging, urettferdighet, mobbing, osv.

Og ja, har du 3 unger med spysjuka i eninga, så er det kjipt. Det skjønner jeg og. (men for å sette det på spissen er det rimelig kjipt å sitte med en dævvsjuk unge på sykehus - og i mitt tilfelle spøy ungen blod og gruff i eninga- og bli møtt med "ja du koooser deg da bare hjemme du, på statens regning, du kunne jo gjort litt nytte for deg da" fra disse fehuene/skvaldrehønene som ikke skjønner en dritt. For tro meg, de finnes. Da er det rimelig kjekt å kunne smelle i bordet med at _legen_ er med på laget, at jeg har sendt papirer til arbeidsgiver forlengst, at det eksisterer en paper trail)

Men samtidig, det er derfor vi kan _ha_ disse rettighetene, fordi de er ettprøvbare og fordi mistenksomme arbeidsgivere har muligheten til å sjekke om de ønsker. (og nettopp at de har den muligheten gjør sannsynligvis at de sjekker mindre ofte).

Og det er ikke snakk om ubetalt fri da, det er snakk om full lønn - masse penger, faktisk.

Sist redigert av m^2 : 22-10-11 kl 20:15.
Gammel 22-10-11, 20:17   #151
m^2

m^2 sin avatar

Standard

jeg hisser meg visst litt opp over disse sykedagene

Men det er bare at vi er så sinnsykt, sinnsykt heldige her i Norge, som har det sånn... og at jeg har fått min andel av kjipe tilbakemeldinger på at jeg har mange av dem.

Gammel 22-10-11, 20:28   #152
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Å være grusom og rigid sjef inbiller jeg meg kreves langt mer i større bedrifter med flere ansatte. Om man skal synse eller være snill med f.eks. 40 ansatte, så sier det seg selv at det kan skape problemer for arbeidsgiver. Derfor er jeg helt enig med Billa, m^2 og eventuelt andre. :skummet tråden:

Jeg er selv grusom og rigid. Og det har ført til at jeg faktisk har avdekket juks. Til og med med sykt-barn-dager. Det er veldig dumt å ringe inn med beskjed om sykt barn, for deretter å sende det "syke" barnet i barnehagen, og ta dagen sin fri. For eksempel.

Gammel 22-10-11, 20:34   #153
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Å være grusom og rigid sjef inbiller jeg meg kreves langt mer i større bedrifter med flere ansatte. Om man skal synse eller være snill med f.eks. 40 ansatte, så sier det seg selv at det kan skape problemer for arbeidsgiver. Derfor er jeg helt enig med Billa, m^2 og eventuelt andre. :skummet tråden:

Jeg er selv grusom og rigid. Og det har ført til at jeg faktisk har avdekket juks. Til og med med sykt-barn-dager. Det er veldig dumt å ringe inn med beskjed om sykt barn, for deretter å sende det "syke" barnet i barnehagen, og ta dagen sin fri. For eksempel.

Hø hø, hvordan fant du ut av det?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:54   #154
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hø hø, hvordan fant du ut av det?

Ved å være "grusom og rigid". Og rettferdig. Da forventer de ansatte også rettferdighet, og de avslører dermed gjerne andres juks.

Gammel 22-10-11, 20:55   #155
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Okay, jeg så for meg at du kjørte hjem til vedkommende og overvåket.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 11:24   #156
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Du har helt rett m^2, det står i rundskrivet til folketrygdsloven, jeg så det nå når jeg lette det opp igjen. Og jeg synes uten tvil at arbeidsgiver må kunne kreve en skriftlig erklæring på et eller annet vis dersom man er "uforholdsmessi" mye borte fra jobb. F.eks. 4 etterfølgende dager hjemme med sykt barn.

Bill.mrk. har 30 syktbarndager og er sjeleglad for velferdssystemet i Norge og betaler min skatt med glede.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 11:29   #157
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Og strutsen, det er mulig å melde sykt barn og levere barnet i bhg uten å jukse. :btdt: Om barnet har en sykdom som gjør at man må være våken hele natten, for å ta seg av det, men barnet sover, så det trenger ikke være juks.

Gammel 23-10-11, 11:43   #158
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og strutsen, det er mulig å melde sykt barn og levere barnet i bhg uten å jukse. :btdt: Om barnet har en sykdom som gjør at man må være våken hele natten, for å ta seg av det, men barnet sover, så det trenger ikke være juks.

Da er det riktig å bruke egenmeldingsordningen for egen "sykdom", og for eksempel avtale at man kommer inn på jobb litt senere når man har fått hvilt. Det har jeg gjort selv, og også opplevd at ansatte har måttet gjøre i perioder med barns sykdom.

Gammel 23-10-11, 11:48   #159
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Da er det riktig å bruke egenmeldingsordningen for egen "sykdom", og for eksempel avtale at man kommer inn på jobb litt senere når man har fått hvilt. Det har jeg gjort selv, og også opplevd at ansatte har måttet gjøre i perioder med barns sykdom.

Alt man lærer her. Tusen takk.
Jeg hadde dog dialog med arbeidsgiver om at det var en OK måte å gjøre det på altså.

Gammel 23-10-11, 11:54   #160
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt man lærer her. Tusen takk.
Jeg hadde dog dialog med arbeidsgiver om at det var en OK måte å gjøre det på altså.

DET med god dialog er jo definitivt det viktigste, og det går jo på arbeidsgiveransvar-kvoten uansett

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.