|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
Og den saken er grei synes jeg. Det trenger man ikke å dra spyende barn til legen for å bevist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
Til det første så var det krav om å dra unger til legen unødvendig og på den måten plage ungene og kaste bort legens tid jeg reagerte på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerSkjønner ikke helt problemet. Man tar jo da med ungen til legen når h*n har sluttet å spy eller når det er forsvarlig å frakte barnet dit. Poenget er ikke når legeærklæringen ble skrevet, men at man kan fremvise en attest ang barnets sykdom når man er på plass på jobb igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poenget er man tar med ungen til legen når barnet trenger tilsyn av lege. Ta med ungen til legen etter at ungen har slutta og spy for å få en legeerklæring? Hvordan skal legen se at barnet har vært syk? Da kan han like gjerne skrive utifra det som blir sagt på telefonen, framfor å bruke masse tid på friske barn.
![]() |
#145 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerHerligfred. Her hadde jeg IKKE ropt hurra for legen. Som sagt kan du miste retten til å levere egenmelding og må få sykemelding for den minste ting.
![]() |
#146 |
|
Hvor i arbeidsmiljøloven fant du dette, forresten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerSå hvis jeg forstår det rett nå:
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommersmilefjes, når jeg nå først er i farta |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Ute på tur
|
Jeg tror dette blir bare mer og mer vanlig. Mannen har hatt dette bestandig, jeg også ifht sykdom, men bare på barselspermisjon nr 2. Og vi har vært i flere private selskaper. Og hvis man ser her inne, hvor det er mange høyt utdannede/høyt lønnede så har de fleste fått permisjonspenger dekket for den delen over 6G, og sykepengedelen er ofte på plass før permisjonsdelen.
![]() |
#150 |
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerMen som jeg har sagt tidligere, dette regelverket _beskytter_ også de som evt. kunne se ut til å utnytte systemet da. Fordi det er likt for alle. Eller dvs, enkelte arbeidsplasser er åpenbart mere rigid enn andre - min statlige arbeidsgiver er f.eks svært rigid. Sist redigert av m^2 : 22-10-11 kl 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerjeg hisser meg visst litt opp over disse sykedagene |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerÅ være grusom og rigid sjef inbiller jeg meg kreves langt mer i større bedrifter med flere ansatte. Om man skal synse eller være snill med f.eks. 40 ansatte, så sier det seg selv at det kan skape problemer for arbeidsgiver. Derfor er jeg helt enig med Billa, m^2 og eventuelt andre. :skummet tråden:
![]() |
#153 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Hø hø, hvordan fant du ut av det?
![]() |
#154 |
TittelTøs
|
Ved å være "grusom og rigid". Og rettferdig. Da forventer de ansatte også rettferdighet, og de avslører dermed gjerne andres juks.
![]() |
#155 |
ræv med ører
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerOkay, jeg så for meg at du kjørte hjem til vedkommende og overvåket.
![]() |
#156 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerDu har helt rett m^2, det står i rundskrivet til folketrygdsloven, jeg så det nå når jeg lette det opp igjen. Og jeg synes uten tvil at arbeidsgiver må kunne kreve en skriftlig erklæring på et eller annet vis dersom man er "uforholdsmessi" mye borte fra jobb. F.eks. 4 etterfølgende dager hjemme med sykt barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerOg strutsen, det er mulig å melde sykt barn og levere barnet i bhg uten å jukse. :btdt: Om barnet har en sykdom som gjør at man må være våken hele natten, for å ta seg av det, men barnet sover, så det trenger ikke være juks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Da er det riktig å bruke egenmeldingsordningen for egen "sykdom", og for eksempel avtale at man kommer inn på jobb litt senere når man har fått hvilt. Det har jeg gjort selv, og også opplevd at ansatte har måttet gjøre i perioder med barns sykdom.
![]() |
#159 |
Ser lyst på livet
|
Alt man lærer her. Tusen takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
DET med god dialog er jo definitivt det viktigste, og det går jo på arbeidsgiveransvar-kvoten uansett
![]() |
|
|