|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Men på de aller fleste rema forsvant de som dugg for solen, så det er ikke så lett å finne dem der lenger.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
Da skal jeg dit i morgen, takk for tips!
![]() |
#6 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg liker så godt slike tråder, men når jeg har barn som ikke liker kalde fiskekaker, egg, kalde middagsrester, kald pasta, frukt og grønnsaker som har vært kuttet opp og har lagt der en stund osv, så blir utvalget så lite at det ikke nytter å holde det gående..
![]() |
#7 |
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Lille har hatt brødskivenekt siden jul og får diverse i en tupperware matboks som vi bestilte på ebay. Midterste rommet er akkurat stort nok til knekkebrød i boksens lengderetning, så den er ganske stor. De har en fruktmatpause og en matpause på skolen, boksen har plass til all nødvendig mat/frukt. Sist redigert av Carrie : 14-11-12 kl 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Eg har ikkje testa ut med kjøleelement enda, men det bør absolutt fungere, for boksen er jo i stål og vil lede kulden godt. Det er ei lomme på innsida av veska som kan ha kjølelementet, og det vil da havne oppå boksen. Vurderer å bestille denne her som kjøleelement. Eg trur ein mjuk pose vil egne seg betre enn ein hard dings. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Trur faktisk eg må prøve å bestille en slik. Ønsker nemlig en med flere rom og kjøleelement, men de andre jeg har sett er så svære. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Her er den i ein sekk. Det er samme sekk som 1-klassingen min har, ein Beckmann: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ser på, spennnede tilbud |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Kjøle-element: Når jeg er i Sverige og kjøper kjøttboller (kjøper de til danske Tulip med 82 % rent kjøtt, eller hva det er) kjøper jeg en boks til matpakkene. når jeg kommer hjem, deler jeg boksen ut i småposer med kjøttboller - ca 4-5 i hver pose - som jeg lukker og legger i fryseren . Dette er et fint kjøle- element i matboksen, og er ferdig tint til lunsj. Det går også fint å fryse ferdige matpakker, ihvertfall typ med ost, skinke o.l. Fryses med mellomleggspapir og plastpose utenpå, så det ikke tørker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?apropos matmuffins- det går fint an også å bruke eggerøre med fyll, evt en type paifyll du liker og steke det i muffinsformer. Trenger ikke ha paibunn (men du kan, hvis du er i det hjørnet..) Det er jo litt flytende, så da er det fint om papirformene står i en slik muffinspanne når de stekes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Bruk et muffinsbrett, trykk en skinkeskive ned i hvert hull. Knegg et egg oppi, og stek i ovnen på ca 200 grader. Egget kan piskes lett sammen om man foretrekker det. Gode, enkle "muffins".
![]() |
![]() |
#17 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Hvor lenge steke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
Det skal prøves, takk! Men, hvor mange lager du da? Kan de fryses eller?
![]() |
#19 |
Personlig pessimist
|
Aldri prøvd å fryse. Jeg lager 12; noen spises til kvelds, noen til frokost, og noen i matpakken.
![]() |
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Til de ser ferdige ut.
![]() |
![]() |
|
|