|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkHva stemmer du da? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkHar ikke lest hele tråden, men leste artiklen om jenta. Ble helt rørt, jeg.
|
|
|
#5 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk
Selvsagt ikke. Langt derifra, faktisk.
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Selvsagt ikke. Da hadde tante Olga og onkel Hugo tenkt "Hva, Leger uten grenser- jenta er tydeligvis ikke helt riktig i hodet! Nei, la oss kjøpe et smykke i stedet. Det kan man aldri få nok av, og så varer det livet ut |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jepp. Tante Odd og onkel Frida hadde trodd at jenta ikke vet sitt eget beste, og hadde kjøpt gaver for eget forgodtbefinnende.
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkNå har jeg hoppet over de siste sidene. Men mener å huske en tråd her for litt siden hvor man bare ville kjøpe ting av barn som solgte på gaten om pengene gikk til veldedighet. Men når det går 3-4år til og disse barna skal konfirmeres da vil bare gi om de IKKE går til veldedighet? Ser ikke logikken. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Men det er egoistisk og på linje med svindel å gi konfpenger til veldedige formål. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Og hva om man bestemmer seg for å bruke pengene til et slikt formål _etter_ at de er mottatt?
|
|
|
#12 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Mener du virkelig at du ville ment det var bedre hvis konfirmanten hadde brukt pengene hun fikk på f.eks en Chanel-veske, merkeklær, festing eller syden-tur? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, men litt av poenget var vel at denne jenta mente hun hadde alt hun trengte.
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
"Rettferdiggjøre det hun gjorde". Himmel, man skulle minst tro hun hadde begått underslag for å donere bort penger!
For meg blir dette et helt ubegripelig syn. Burde man ikke heller la være å gi gaver, om man ikke unner mottakeren å gjøre med gaven som vedkommende ønsker? Gaver med forbehold, liksom?
|
|
|
|
#15 |
|
WF: Sausnebbet
|
Hjelpes, jeg skjønner meg ikke på måten du tenker! For et merkelig ordvalg. Er det mulig å presentere en så fin handling som det omtrent skulle være en forbrytelse? Det er jo ikke fordi hun ikke verdsetter konfirmasjonsgavene at hun har gitt pengene videre. Gavene hun har fått har hun jo brukt på den aller beste måten hun kunne tenke seg. Jeg er ganske sikker på at hun er veldig takknemlig over gavene, og muligheten de har gitt henne til å gjøre noe for andre igjen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk[quote=Meissa;2801685]Jeg mener man bør være ærlig om at man ikke har tenkt å beholde pengene selv.[/quo
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Ja, for da hadde hun jo vist at hun satte pris på pengegaven hun fikk. Hun hadde jo kjøpt seg en iPhone og ikke sløst dem bort på mennesker i nød. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Det er så fint - da kan hun si; Denne her kjøpte jeg for pengene jeg fikk av tante Olga. Familieidyllen er komplett |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkSom flere poengtererer sier hun jo i artikkelen at hun valgte humanistisk konfirmasjon (det har ikke hett borgerlig på noen år) fordi hun skjønte at innholdet i kurset faktisk var interessant og ville gi henne noe. Jeg har undervist på kurs for HEF, og skulle virkelig ønske flere av de som var der kom av samme grunn! Denne jenten gir jo utelukkende godt inntrykk, så at det skulle være noe som helst galt med det hun gjør kan jeg ikke skjønne, altså.
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkNå vet jeg faktisk ikke om jeg skal le eller gråte. |
|
|
|
![]() |
|
|