Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-09, 13:12   #121
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Akkurat det tenker jeg litt på også. De rødgrønne er ikke gode på innovasjon.

Men altså, det er bare en ettertanke? Litt sånn "huffda!"?

For når man snakker om velferd: Det er altså DET som skal betale for velferden!

Gammel 15-09-09, 13:14   #122
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke bare snurt over valget, jeg er snurt fordi noen ser på min kompetanse og min kunnskap som "noe som ikke er verdt å investere i". Jeg selger kunnskapen min og kompetansen min, det er sånn jeg tjener penger. Men det er i følge enkelte rødgrønne fy-fy og ikke noe verdt.

Gammel 15-09-09, 13:16   #123
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men altså, det er bare en ettertanke? Litt sånn "huffda!"?

Nei, det er ikke det. Jeg har stemt på grunnlag av veldig mye mer, og i år så kunne jeg desverre ikke få i pose og sekk. I første omgang var det viktigst for meg å beholde jobben, og sørge for at vi som småbarnsfamilie har de tilbudene vi trenger. Jeg syns Krf og Frp drar med seg så mye stygt som jeg slett ikke vil være med på, at jeg heller vil jobbe for at de rødgrønne blir bedre på innovasjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:20   #124
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snurter med Polyanna akkurat nå. Og har tenkt som Esme mange ganger vedrørende arbeidsmarked og inntjening. Nå er de begynt å legge merke til det utenfor landets grenser også.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:23   #125
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I første omgang var det viktigst for meg å beholde jobben, og sørge for at vi som småbarnsfamilie har de tilbudene vi trenger.

Skal man stemme på det som er gunstigst for seg selv, eller det som (man mener) er det beste for landet/alle? Jeg bare lurer altså; det er ikke ment til deg personlig.

Gammel 15-09-09, 13:23   #126
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sånne vi må ha en hel masse av (dette er et helt tilfeldig valgt eksempel, men det er altså en virksomhet som BARE selger kompetanse og kunnskap og ikke en eneste liten fysisk ting).

Jeg er helt enig, jeg burde ha skrevet næringslivet istedet for industrien.

Gammel 15-09-09, 13:26   #127
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så får jeg et inntrykk av at problemstillingen liksom bare, hva skal jeg si, sklir av hos de rødgrønne, som irrelevant. Litt som fotballnyheter for esme, eller, skal innrømmes, kulturpolitikk hos meg.

Nei, det er ikke det. Jeg har stemt på grunnlag av veldig mye mer, og i år så kunne jeg desverre ikke få i pose og sekk. I første omgang var det viktigst for meg å beholde jobben, og sørge for at vi som småbarnsfamilie har de tilbudene vi trenger. Jeg syns Krf og Frp drar med seg så mye stygt som jeg slett ikke vil være med på, at jeg heller vil jobbe for at de rødgrønne blir bedre på innovasjon.

Altså: Jeg tenker litt som Glitterchick. De rød-grønne har absulutt sine svakere sider, men de har i det minste hjerne, og en evne til å tenke på det beste for alle, før de tenker på det beste for seg selv. Derfor tror jeg også de kommer opp med gode løsninger for f.eks bedrifter, når de bare får tenkt litt på saken.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:26   #128
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Skal man stemme på det som er gunstigst for seg selv, eller det som (man mener) er det beste for landet/alle? Jeg bare lurer altså; det er ikke ment til deg personlig.

Det der er det meget viktig spørsmål. Jeg mener sterkt og oppriktig at man må tenke etter hva som er best for samfunnet som sådan og ikke bare kjøre egeninteresser. Om alle tenker kun på det som lønner seg for dem selv, blir det flertallsdiktatur og sjelden langsiktige, gode løsninger.

For å si det sånn: Om jeg skulle kun tenkt egeninteresser, så burde jeg ha stemt Frp. Jeg betaler relativt mye i skatt, drikker mye dyrt brennevin og kjører mye med bil.

Gammel 15-09-09, 13:27   #129
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Begge deler. Og for å svare for egen del, jeg mener at landet har det bedre med den regjeringen de har nå, enn med et alternativ som involverer Krf eller Frp. Jeg har på mange områder valgt en regjering som på noen områder vil gjøre det verre for meg selv, men som jeg tror har en helhet som er gunstig for landet. Som du kanskje så skrev jeg at jeg stemte på grunnlag av veldig mye mer enn innovasjon. Jeg har derimot ingen problemer med å innrømme at regjeringen er dårlig på nettopp dette (og mye annet), i motsetning til de snurte venstrevelgerne, som tydeligvis har hatt det så gruuusomt de siste fire årene at de heller vil ha en religiøs, smårasistisk regjering, enn den sittende.

Gammel 15-09-09, 13:27   #130
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, det er jo ganske mange som stemmer FrP rundt omkring i landet. Og det er vel litt for enkelt å si at de som stemmer FrP er dumme? Det jo tydelig at det appelerer til mange, og jeg tviler på at alle er helt blåst i hodet liksom?

Hva er det som gjør det? Er det lysten på noe annet og noe nytt?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:31   #131
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Altså: Jeg tenker litt som Glitterchick. De rød-grønne har absulutt sine svakere sider, men de har i det minste hjerne, og en evne til å tenke på det beste for alle, før de tenker på det beste for seg selv. Derfor tror jeg også de kommer opp med gode løsninger for f.eks bedrifter, når de bare får tenkt litt på saken.

De har vel hatt ganske god tid til å tenke på den saken allerede!! Utelukker ikke at AP kan tenke gode tanker om dette, men SP og SV - nei en innovativ næringspolitikk kommer aldri til å komme fra den kanten. SV er så opptatt av å dele at de helt glemmer at man må ha noe å dele. Mens SP stort sett er interessert i å skyte ulv og kapre subsidier til landbruket.

Hmm. Nå kom jeg på at jeg tar heeeeelt feil. Lundteigen mener vi kan produserer mopeder. Det er vel kanskje innovativt??

Gammel 15-09-09, 13:32   #132
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener bestemt at jeg stemmer rent idealistisk. Jeg hadde nok også personlig vært best tjent med FrP (bare tanken! ), eller, for å ta et mindre gale-mattias-valg, Høyre. Og en del saker jeg står for, som å fjerne formueskatten, er helt irrelevant for både meg personlig og alle mine nærmeste.

Men jeg tror nok at høyresiden har en del folk som stemmer med sin egen lommebok (jeg hørte en fyr på radioen her om dagen, etter den svære gevinsten i Viking-Lotto, på spørsmål om han ville gjort mye annerledes om han hadde vunnet så mye penger? "Ja, jeg ville jo stemt Høyre, tenker jeg, og ikke AP!" ). FrP-velgere er jo et kapittel for seg når det gjelder å forstå hvordan ting rammer dem selv... (det ble valgt inn en FrP-representant på Sametinget nå! ). Jeg TROR kanskje venstresiden har flere idealister? Men også der har man nok en og annen "flå rikingene og gi MEG mer!"-velger.

Gammel 15-09-09, 13:32   #133
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det der er det meget viktig spørsmål. Jeg mener sterkt og oppriktig at man må tenke etter hva som er best for samfunnet som sådan og ikke bare kjøre egeninteresser. Om alle tenker kun på det som lønner seg for dem selv, blir det flertallsdiktatur og sjelden langsiktige, gode løsninger.

Ikke sant. Og særinteressepartier med snevre agendaer.

Jeg stemmer heller ikke på FRP selv om det er det partiet som sannsynligvis ville gitt meg best private betingelser.

Gammel 15-09-09, 13:33   #134
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

i motsetning til de snurte venstrevelgerne, som tydeligvis har hatt det så gruuusomt de siste fire årene at de heller vil ha en religiøs, smårasistisk regjering, enn den sittende.

Gammel 15-09-09, 13:34   #135
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Takk, glitter, der fikk du bikket meg over til å kunne fjase litt.

Gammel 15-09-09, 13:34   #136
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Men altså, det er jo ganske mange som stemmer FrP rundt omkring i landet. Og det er vel litt for enkelt å si at de som stemmer FrP er dumme? Det jo tydelig at det appelerer til mange, og jeg tviler på at alle er helt blåst i hodet liksom?

Hva er det som gjør det? Er det lysten på noe annet og noe nytt?

Vel, de jeg kjenner som stemmer Frp er påtagelig lite kunnskapsrike, de vet som oftest null og niks om hvordan oljefondet styres, de vet som oftest null og niks om de mest basale ting om lovverk, folkerett, om styret her i landet, hvordan næringsliv og helsevesen fungerer. De er påtagelig folk som drives av at de er snurte og føler at de ikke har fått det de "har krav" på, selv om det dreier seg om folk som har lav utdannelse, har jobbet 40timersuke, har egen villa og hytte og reiser til syden. Og som klarer å gørpe ut av seg klisjéer som "Norge har et av verdens dårligste helsevesen" "Norge har de høyeste skattene i verden" etc. De er påtagelig mistenksomme til kunnskap, de mener at hvem som helst, har like god peiling som de som har jobbet med et fag. De er påtagelig lite samfunnsbevisset og opptatt av at landet skal funke.

Og så er det noen som skjønner politikken, men er drevet av at det lønner seg så himla godt for dem selv. Og da er de egoister.

Gammel 15-09-09, 13:34   #137
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Men også der har man nok en og annen "flå rikingene og gi MEG mer!"-velger.

Helt til man vinner i Lotto altså, da er det ikke så viktig å være sosialist lenger. Ubetalelig!

Gammel 15-09-09, 13:35   #138
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Nå var det ca. 23 % som stemte FrP. Statistisk sett er det ingen ting i veien for å hevde at 23 % av Norges befolkning ikke er smarte. I alle fall hvis man definerer "smart" som "gjennomsnittlig eller over gjennomsnittlig intelligent/smart/klok".

Nå sier ikke jeg at alle FrP-velgere er blåst i hodet, men det at et parti tiltrekker seg 23 % av befolkningen som stemte, kan ikke brukes som argument i verken den ene eller andre "smart-retningen", mener jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:36   #139
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det jeg mener med "begge deler", er at mange av de tingene som er bra for meg, er også bra for andre.

Jeg mener helt oppiktig at Norge har meget godt av gode kulturtilbud, ikke bare for at jeg skal beholde jobben. På samme måte mener jeg at man har godt av gode velferdstilbud til småbarnsfamilier, og ikke tåpelige greier som kontantstøtte. Når det gjelder vårt ønske om skole, så hadde nok en regjering fra den andre siden vært bedre, men det har jeg da valgt vekk på grunn av andre, mer tungsveiende grunner jeg mener er bra for samfunnet.

Gammel 15-09-09, 13:37   #140
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

På tide å sitere Polymannen igjen?

Sitat:

Man kan ikke undervurdere folk flest NOK!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.