Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 14:35   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Helt klart. Hva skulle vi gjort uten.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:38   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fatter ikke hvorfor noen føler for å forsvare det å ikke sikre barna sine i bil. Man bryter loven og det er potensielt livsfarlig. Hva er det å diskutere?!

Gammel 12-12-08, 17:05   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvis det er noen som representerer NM i denne tråden, er det deg, Nora H og rine, altså. Makan til nek. Og nå snakker jeg ikke om det slepphendte synet dere har på bilsikring, jeg snakker om oppførselen deres i denne tråden.

Det er helt tydelig at du ikke evner å oppfatte budskapet i en en tekst, hvis konklusjonen din er at jeg har et slepphendt syn på bilsikring.
Og Skremmern; du kan ikke bruke ord som realitetsorientering (vet du hva det betyr?) mens du i neste åndedrag sammenligner det å kjøre med barnet sitt i forsetet 50 m (jeg tipper det er slike ting de aller fleste har snakket om, jeg har i alle fall det.) med ran. Skjerp deg!

Og du; for meg har det å kalle andre nek og lignende ting i grunn aldri vært synonymt med god oppførsel. Tyr man til personangrep, er det som regel fordi man føler man er i ferd med å tape diskusjonen. Er det forresten helt andre regler for oppførsel i trådene enn "in the open?" Prikkene jeg har mottatt vitner om alt annet enn realitetsorientering og god oppførsel i alle fall.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg fatter ikke hvorfor noen føler for å forsvare det å ikke sikre barna sine i bil. Man bryter loven og det er potensielt livsfarlig. Hva er det å diskutere?!

Jeg har ikke sagt at det er OK å ikke sikre barn i bil. Snart på tide å få det med seg?

Sist redigert av rine : 12-12-08 kl 17:24.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 17:24   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Enkelte folk har lite vett

Hva er problemet ditt egentlig? Tror du ikke folk snakker sant når de sier at det ville de aldri gjort, eller er det det at de skriver det (og ikke holder det for seg selv) som er problemet? På diskusjonsforum dukker det stadig vekk opp tråder om noen man har sett eller hørt. Jeg skrev akkurat en tråd om et ubehagelig møte med en semitrailer for litt siden, og det var litt min måte å avreagere på. Samtidig kunne jeg plukke opp råd og tips for veien videre, hvem jeg burde kontakte osv. Det var veldig greit å kunne lese om andres erfaringer også.

På samme måte får hi avreagere etter sin hendelse. Hvis man er veldig opptatt av sikkerhet og er smertelig klar over konsekvensene ved et evt. sammenstøt, hjelper det lite å sammenligne dette med for mye sukker i kostholdet og trampolinehopping, altså. rine vil vi skal se nyanser, men egentlig lukker hun bare øynene for livets realiteter. Man er lovpålagt å sikre barn i bil, det spiller ingen rolle om man er stressa, trøtt, veldig flink sånn ellers og hva-har-du. Eller er det sånn uansett lovbrudd? Næsj, de må bare rane kiosken, de har det sikkert veldig tøft på jobb? Lovbrudd er lovbrudd, jeg synes det er bra oppegående FP-ere tar avstand fra det med sine ord og erfaringer.

Men sånn egentlig tenker jeg ikke bare på det fatale som skjer hvis denne moren er så uheldig å kræsjer. Hva om hun kjører inn i en annen bil? Jeg kan love deg at den hun treffer også får et dødt barn på samvittigheten, uskyldig part eller ei.

Men hvis konklusjonen din er den at alle som sier de sikrer sine barn optimalt er bedrevitere, so be it. Heller bedreviter enn barnløs.

Ja, nettopp, bra skrevet!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 17:28   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bare snakke for meg selv, men det er ikke det jeg forsvarer. Jeg er bare så fryktelig lei av "Vet du hva naboen gjorde??"-trådene. Det er bestandig de samme som hauser seg opp og skal skrive brev og leserinnlegg og sende sms og what not. Jeg blir matt.

Gammel 12-12-08, 19:49   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men det er ikke det jeg forsvarer. Jeg er bare så fryktelig lei av "Vet du hva naboen gjorde??"-trådene. Det er bestandig de samme som hauser seg opp og skal skrive brev og leserinnlegg og sende sms og what not. Jeg blir matt.

Si i fra, eller pass på deg sjøl.

Tror heller ikke at noen bagatelliserer problemstillingen.

Vi vet fint lite egentlig, uten at det forsvarer hva denne dama gjorde.

Jeg tror ikke man trenger være et elendig menneske fordi man ikke sikrer barnet sitt en gang. Håper virkelig ikke jeg blir dømt like fort om jeg noen gang skulle drite på draget og gjøre noe lite like gjennomtenkt mens andre ser det. Håper såfall det er litt rom for at folk kan tro jeg ikke skjønner, eller ikke vet, eller at jeg har mine grunner... og litt mindre forhånds dømming.

(Evt de kan kose seg med å velte seg i min dumskap etterpå. Hvor elendig person jeg må være osv.. )

*repeat*

Sist redigert av Joika : 12-12-08 kl 20:02.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 20:06   #7
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Samme må jeg si. Jeg blir helt matt av dere

Gammel 12-12-08, 17:28   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og Skremmern; du kan ikke bruke ord som realitetsorientering (vet du hva det betyr?) mens du i neste åndedrag sammenligner det å kjøre med barnet sitt i forsetet 50 m (jeg tipper det er slike ting de aller fleste har snakket om, jeg har i alle fall det.) med ran. Skjerp deg!

Priceless, siden det kommer fra deg!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 17:49   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sagt at det er OK å ikke sikre barn i bil. Snart på tide å få det med seg?

Skrev jeg det direkte til deg?

Gammel 12-12-08, 18:10   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge deler er lovbrudd, rine, selvsagt kan det sammenlignes. Skal man i tillegg se på konsekvenser, er det verre å ikke sikre barna i bilen.

Du må forresten gjerne oute prikken min, din hevnprikker!

Hvis du sammenligner en forbrytelse og en forseelse som f.eks straffeloven skiller sterkt mellom, må det vel være mulig for meg å sammenligne trampolinehopping med moderat, ytterst sjelden, ikke 100% forsvarlig bilsikring.

Jeg har forøvrig ikke hevnprikket deg. Den røde jeg fikk i går, var vel relativt uskyldig? Det var ikke den jeg siktet til da jeg snakket om dårlig oppførsel. Du fikk riktignok en av meg i dag, men det var pga dine høyst ufine og usaklige kommentarer inne i selve tråden. Altså pr.def ingen hevnprikk.

Skrev jeg det direkte til deg?

Spiller det noen rolle? Du bør uansett få det med deg snart. :lei:

Gammel 12-12-08, 18:14   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Spiller det noen rolle? Du bør uansett få det med deg snart. :lei:

Få det med meg? Jeg er da ikke dum. Jeg svarer på dette med å ha forståelse for at folk kan la barna sitte usikret i bilen fordi de er stressa eller barnet er grinete. Jeg mener det bør være en nulltoleranse for dette og at det faktisk er et lovbrudd som er potensielt farlig for barnet.

Gammel 12-12-08, 14:47   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg glemte at han store bruker bilbelte - dermed bruker han sikring i bilen fremdeles.
Skremmern - Smilefjes - 1-0

Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:50   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 12-12-08, 15:14   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det er jo litt forskjell på å gjøre "dumme ting i stressa tilstand" og det å faktisk bryte loven og bevisst utsette barnet for mulig døds-/skaderisiko. Jeg har som sagt nulltoleranse for det å kjøre med barna usikret i bilen, og jeg ser virkelig ingen grunn som er god nok til at folk skal gjøre det, så ja jeg dømmer.

Gammel 12-12-08, 17:32   #15
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Skremmeren har helt rett, da.

Gammel 12-12-08, 18:12   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Skremmeren har helt rett, da.

I hva? Hun har sagt så mye. Bl.a at du er et nek? Kanskje du bør presisere?

Gammel 12-12-08, 18:24   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

I hva? Hun har sagt så mye. Bl.a at du er et nek? Kanskje du bør presisere?

Gammel 12-12-08, 17:33   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Begge deler er lovbrudd, rine, selvsagt kan det sammenlignes. Skal man i tillegg se på konsekvenser, er det verre å ikke sikre barna i bilen.

Du må forresten gjerne oute prikken min, din hevnprikker!

Gammel 12-12-08, 17:34   #19
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 12-12-08, 18:19   #20
Malus
lurer

Malus sin avatar

Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Stress og grining er i hvertfall IKKE noe jeg har forståelse for som unnskyldninger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.