|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
<*(((<
|
![]() Sv: Tror ikke på evolusjonenJa, også fant jeg nettopp denne flotte parodien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Tror ikke på evolusjonenTorsk: Alle kan jo bare se at det er tull. For det første skriver han slektsnavnet Homo med liten forbokstav, for det andre skriver han ikke artsnavnet i kursiv
![]() |
#123 |
Come what may...
|
![]() Sv: Tror ikke på evolusjonen
Måtte ta den igjen og denne gangen klarte jeg 19. Dette var gøy!
![]() |
#124 |
<*(((<
|
Ja altså, innlegget mitt var ikke et stikk til noen her inne, det føler jeg for å understreke. Det var bare selve temaet som minte meg på akkurat denne (som jeg syns er hysterisk morsom), jeg påstår ikke at noen her har argumentert slik eller tror på akkurat det som står i den tract-en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Mother of Dragons
|
Nei, han hadde nok ikke fått drikke kaffe med de på Blindern en gang han!
![]() |
#127 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Tror ikke på evolusjonenSå egentlig (så fremt partene har hver sin farge) er det hipp som happ hvilken farge barna får? *Er brunøyd med to blåøyde barn* (Jeg kan også google, men hadde håpet på en mer ... folkelig forklaring.)
![]() |
#128 |
Mother of Dragons
|
Man vet jo ikke om den brunøyde har brunt gen dobbelt opp eller et brunt og ett blått.
![]() |
#129 |
Come what may...
|
![]() Sv: Tror ikke på evolusjonenMin mor har blå og brune. Min far har brune. Jeg og mine søsken har brune.
![]() |
#130 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Tror ikke på evolusjonenHvis tre av besteforeldrene har blå øyne, er det 50/50. Hvis den av foreldrene som har brune øyne ikke har noen forfedre med blå øyne, så får alle barna brune øyne. Med mindre det skjer en mutasjon.
![]() |
#131 |
Ringskrømt
|
Slik jeg forstod det, hadde man dette fra foreldrene. Så med en blåøyd mor, en far med brune, bærer jeg på blå gener ettersom jeg har brune. Og hvis mannen har blå, og begge foreldrene hans har blå, er sannsynligheten størst for at vi får et barn med blå øyne da det blå er (blir?) dominerende. Så mye visste jeg ...
![]() |
#132 |
Travelt opptatt
|
Blå er aldri dominerende. Det er nok med ett brunt gen for at barna skal få brune øyne.
![]() |
#133 |
Mother of Dragons
|
Det er riktig.
Du har Bb, mannen din har bb, så barna deres har 50 % sjanse for å få Bb (brune) og 50 % sjanse for å få bb (blå).
![]() |
#134 |
flisespikker
|
Det er flest blåøyegener i familien til Skremmern, det er vel det hun mener, kanskje? Siden hun har blåøyd mor, så må hun selv ha ett blåøyegen, og siden mannen hennes har blå øyne selv, har han to blåøyegener.
![]() |
#135 |
Travelt opptatt
|
Men 75% blå gener (alleler) gir bare 50% sjanse for blå øyne (fenotype). Genetikk er ikke demokrati.
![]() |
#136 |
flisespikker
|
Ja, det var jo det jeg sa.
Nei, demokrati er i det hele tatt sørgelig lite å finne i naturen.
![]() |
#137 |
Ringskrømt
|
Ah, I see. Takk Skilpadda.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 14-03-08 kl 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Tror ikke på evolusjonenJeg klarer ikke å forstå hvordan noen med åpne øyne klarer å tro at mennesket bare er 6000 år gammelt, om øynene så er blå, brune eller grønne. Jeg er forresten selv vokst opp i et kristent hjem, men med en tro på at tidsangivelsen i bibelen ikke skulle tolkes bokstavlig, og noe ala hva en skrev lenger opp her, om at mennesket nok er skapt i Guds bilde, men at ting tok lang tid. TTT.tm
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 15-03-08 kl 00:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Ringskrømt
|
Grønne øyne regnes vel som brun, så det er vel ikke så uforståelig?
![]() |
#140 |
Protonterapeut
|
![]() |
Emneord |
arvelighet, darwin, evolusjon, gener, gud, statistikk, øyenfarge |
|
|