|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Å bli ferdig med barnJeg klarer ikke å bli enig med meg selv. Hva vil vi. Bli ferdig med babyproduksjonen på noen år, slik at vi i senere år får en del tid for oss selv, til reising og planlegging og sånn, eller skal vi (for alt i verden) unngå to (tre) tette, og dermed forlenge babytiden?
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg skjønner meg ikke på dette bli ferdig argumentet. For meg er det å "bli ferdig med" noe som forbindes med noe negativt. Jeg synes småbarnstiden er herlig og forstår ikke at det er noe en skal forte seg å bli ferdig med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Å bli ferdig med barn[quote=Maz;Jeg tror jeg heller vil forte meg med tenårene... (som om det er mulig)[/quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barn
Hva er det du ikke skjønner? Er det noen som sier at babyårene er grusomme? Hvis du leser mine begrunnelser, ser du at jeg argumenterer for senere år. År jeg og mannen kan bruke på oss selv, og jo tidligere vi stopper produksjonen, jo yngre er vi når barna flytter ut og klarer seg på egenhånd.
![]() |
#5 |
St(r)ikkeplante
|
Det har du jo ingen garanti for. Det er mye som kan skje før barna flytter ut eller evt ikke flytter ut. Det er nå du lever, og du må tenke på hva som betyr mest for deg nå også.
![]() |
#6 |
Ringskrømt
|
Selvfølgelig har man ingen garantier, trodde virkelig det var unødvendig informasjon.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 29-02-08 kl 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
Hvor: Barteby
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg skjønner generelt ikke argumentet med å"bli ferdig med" noe som er positivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
awesom
|
For meg er ikke småbarnstiden kun positiv, den er krevende og tidvis veldig slitsom. Jeg elsker ungerne mine og nyter denne tiden, men jeg er en hykler om jeg sier at jeg aldri er så slien og lei av dem at jeg mest har lyst å grine. Så selv om det er vemodig at denne tiden går fort så er jeg sjeleglad for at den ikke er "for alltid".
![]() |
#9 |
Ringskrømt
|
For min egen del, har det ikke så mye med å nyte småbarnstiden å gjøre. Jeg elsker denne tiden, og skal oppleve småbarnstiden flere ganger uavhengig av tidsperspektivet.
![]() |
#10 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg skjønner godt hva slags tanker du sitter med. Vi har 4 1/2 år mellom våre, og har i grunnen lyst på en til. Men det hender vi synes det er litt galskap å få enda en om 3-4 år, vi blir aldri "ferdig" med småbarn. Det kan være en utfordring å følge opp barn på helt ulike nivåer synes jeg, men det har jo selvsagt sine positive sider også. Vi får automatisk mer alenetid med hvert barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg kunne aldri ha tenkt meg to tette.
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 03-03-08 kl 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
I farta!!
|
Ein drar og ut tenåra hvis ein dreg ut babytida
![]() |
#13 |
Epikur
|
Berglijot og jeg er plutselig enige, du og jeg er jo vanligvis enige og vips så er du og Berglijot enige også. Jaja. Hvem skulle trodd.
Jeg er muligens steinhard, men jeg synes at store som bor hjemme bør betale husleie og at å få mat på bordet er en service langt utenom det jeg ville gitt noen over 19. Jeg kjenner skikkelig motvilje, fysisk motvilje, mot sånn degging. Jeg vet du mener det godt og tenker at dette er et flott bidrag, emn som apan tenker jeg at en del av voksenlæringen, som man driver med mens man studerer, er nettopp det å selv skaffe mat på bordet og betale sin egen husleie, skaffe seg ekstrajobb når man er blakk og heller komme hjem og få litt fra frysen når det kniper. Jeg ville ALDRI ha gjort dette, fordi jeg synes det lukter bjørnetjeneste lange veier. Jeg synes jo også at store unger skal hjelpe til hjemme og ikke få mat på bordet, men med jevne mellomrom lage mat, vaske, vaske tøy osv.
![]() |
#14 |
navnet sjemmer ingen
Ikke du i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Expired
Jeg synes man kan forvente at besteforeldre engasjerer seg i barnebarn, jeg.
![]() |
#16 |
Bare sær
Jeg er snart 46 og har en syvåring, det er helt fint det også.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bli ferdig med barnGutten vår fyller 8 år nå snart og jenta er 2 år, det er 6 år imellom de, og det synes jeg var ganske mye. Så hvis det skulle bli familieforøkelse, så skulle det ikke ha vært så stor aldersforskjell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Å bli ferdig med barnFra spøk til revolver; Personlig ville jeg spredd årene litt. Jeg synes småbarnstiden er herlig, og det smerter meg at jeg er (98% sikkert) ferdig med å få barn. Hvis man "sprer" om seg sånn aldersmessig sett, så får man jo flere småbarnsperioder. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
babyproduksjon, egentid |
|
|