Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-07, 01:13   #1
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Etter å ha ammet to barn i lang tid (ammer fortsatt Hannah ganske mye) OG pumpet 74 liter til morsmelssentralen venter jeg bare på at puppene skal sige så fælt at jeg kan bruke den som ørevarmere om vintereren

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 01:21   #2
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Det var da fryktelig som dere kaklet da. Og jeg begriper ikke hvorfor dere virker så sjokkerte?

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 01:38   #3
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jan Thomas. De høye puppers beskytter!

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 02:32   #4
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, jeg har aldri hatt så mye sprettpupper som akkurat mens jeg ammet - der har vi fremtidens silikon; amming i 20 år for å beholde spensten og størrelsen

Kan det være at denne JT ble ammet litt for lite i sin barndom (Jmf. all propagandaen om morsmelk og IQ)? Kanskje noen burde forsiktig klemt ut litt melk til ham så effekten av giftsprøytene kan reduseres?

Gammel 13-11-07, 08:51   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:føler meg irettesatt:

...jeg ventet på Akutten. Banna bein.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:03   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

(Bekjenner: ) "Hei, jeg heter Enhjørning. Jeg er hekta på Top Model."

Gammel 13-11-07, 10:01   #7
Left
Passiv

Standard

Det gjorde jeg også, belive it or not.

Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:06   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det gjorde jeg også, belive it or not.

Total avsporing, men no fekk eg George (Seinfeld) sin telefonsvarar på hjerna:

Belive it or not George isn´t at home
please leave a message after the beep

I must be out or I´d pick up the phone
where could I bee?

Believe it or not: I´m not home!

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:21   #9
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Total avsporing, men no fekk eg George (Seinfeld) sin telefonsvarar på hjerna:

Belive it or not George isn´t at home
please leave a message after the beep

I must be out or I´d pick up the phone
where could I bee?

Believe it or not: I´m not home!

Gammel 13-11-07, 09:08   #10
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Hahaha! Jeg synes denne Jan Thomas er morsom. Nå har han klart å hisse på seg en hel mammaforumverden.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 13:53   #11
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Hahaha! Jeg synes denne Jan Thomas er morsom. Nå har han klart å hisse på seg en hel mammaforumverden.

Hisse på seg? Jeg blir like hissig av Jan Thomas sin "visdom" som jeg blir av Victoria Beckham sin.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:52   #12
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tenker litt sånn, når de faktisk har sendt den kommentaren, hva forgodsaker har de da redigert bort? Det må være saftsuse saker!!

Og snakke om gudskaperverk når det eneste som leer seg i ansiktet hans når han snakker er en godt stappet trutemunn.. Jeg dauer!!(første gang jeg bruker denne smileyen(mener jeg), har spart den til en gang jeg virkelig har bruk for den)

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:54   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg ikke klarer å hisse meg opp over kommentaren til denne fyren. Han har jo tydeligvis ingen erfaring med amming og hva det gjør eller ikke gjør med pupper. At 17-åringer skulle finne på å tenke ”å ja, det var smart”, syns jeg heller ikke er spesielt skummelt. Jeg syns selv at amming virket som det ekleste i hele verden og gruet meg skikkelig til å skulle prøve det helt til jeg la Snupp til brystet for alle første gang og skjønte at amming selvfølgelig er det naturligste som finnes. :rister overbærende på hodet av uvitende mannfolk:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:27   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke unge mødre er jærnedøde, jeg tror de representerer den gruppen mest sannsynlig for å falle for sånt vås.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:01   #15
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror ikke unge mødre er jærnedøde, jeg tror de representerer den gruppen mest sannsynlig for å falle for sånt vås.

Man må vel egentlig være bortimot jærnedød hvis man tar dette rådet til Jan Thomas seriøst.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:39   #16
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er ikke det han der blåste botox-kisen? For en dust...!

Gammel 13-11-07, 10:50   #17
Left
Passiv

Standard

Når det kommer til kropp og utseende, så har det jo vist seg at å være rasjonell blir valgt bort.

Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:52   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

I dagens episode av "Top Model" presterer hele Norges spradebasse, Jan Thomas, å komme med følgende utsagn til en 17 år gammel deltaker.

"Du må ikke finne på å amme!"

Dette var i sammenheng med at han berømmet nevnte tenårings "fantastiske former", og ga henne dette fantastiske rådet sånn at hun senere ikke skal måtte belemres med hengepupper.

Hva faen? Hva har Vendela å si til dette? Hva har tv3 å si til dette?

Akkurat nå har jeg mord i blikket.

Ja jeg hørte det, etterfulgt av: "Det bare var å gi flaske. Man skulle ikke ødelagge det gud hadde gitt én", eller noe sånt.

Jeg ble helt perpeleks jeg. Selv mannen reagerte der han satt i sofaen. "Sa han det jeg trodde han sa?" liksom

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 12:05   #19
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Første gang jeg ser på Top model (ikke noe anne å se på her på ullevål sykehus) så buser han ut med et slik utsagn.
Jeg satte pepsin i halsen og håpet at han ville få kraftige reaksjoner.
Håper virkelig denne jenta har mer vett mellom øra enn denne sleike idioten har.
En annen ting er at han snakket jo til jentene som om de var barnehage barn.
Forsiktig og silkemyk stemme... GRØSS

(teit program forøvrig,gjeeeesp)

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 13:17   #20
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Dagbladet har dette på forsiden i dag, burde kanskje ikke være overassket men nytt lavmål for avisen.

Dagbladet er jo en sikker vinner:
Slik går du ned 30 kg før julebordet!
Slik holder du deg evig ung!
Slik blir du så populær at venninna di griner!
Slik klemmer du melken over på en flaske!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.