|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier
Å herregud.
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
Det var angivelig min far som hadde oppskriften, det var sånn man tilberedte hval i hans oppvekst nordpå. Det var vel en del av oppdragelsen, eller en måte å få maten til å strekke til i trange tider (maten smaker så gyselig at man ikke spiser, altså varer den lenger).
![]() |
#3 |
Metallica!!
|
Vet du, det tviler jeg ikke et sekund på!
![]() |
#4 |
rakkarpus
|
Ojojoj, skulle prikekt men fikk det ikke til. Bra skrevet |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
frakoblet
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierInspirert av Busymum kom jeg til å tenke på noe mindre lurt. Hva du enn gjør, ikke varm vann i mikroen litt ekstra for sikkerhets skyld. Gjør du det, så putt i det minste en skje i koppen før du heller oppi posen med kakaopulveret.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierDa mikrobølgeovnen gjorde sitt inntog, skulle søsteren min varme opp igjen et egg. Jeg husker at jeg holdt på å le meg i hel etter hun satte skjeen i egget og egget eksploderte i tusen biter |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierSambo er ingen kakebaker, men en 1-2-3-kake skulle han da klare. Etter en stund ringte han meg og lurte på om vi hadde en større bolle. Jeg:" Større? den blå er jo diger!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierUff - nå kom jeg på at i sommer fikk jeg en liten "avlegger" av vennskapskaken Herman.
![]() |
#10 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierI dag har jeg prøvd ut en ny brødoppskrift. Det gikk ikke så veldig bra. Men som nyvervet FP medlem har jeg lært at det skal dokumenteres og legges inn her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierHm. Note to self: sprengt torsk MÅ trekke, den kan ikke ovnsbakes. :blærk:
![]() |
#12 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierMora mi var skikklig kry på en av mine barnebursdager, var vel rundt 9-10. Da det ble høyt bemerket at det "er jo sure fisker på denna bløtkaka her.....????" |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierDet er, som jeg skrev i tråden til Emm- VELDIG viktig å etterfylle vann på pinnekjøttet hele tiden, og ikke glemme bort tiden.
![]() |
#14 |
Står på egne ben
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg tror aldri at faren min glemmer den kvelden jeg laget kakao til oss når vi var hjemme alene.Husker ikke hvor gammel jeg var, men kunne ikke hatt så mye skolekjøkken før den tid i alle fall. Farin sto det i oppskriften at skulle oppi (ja jeg må ha oppskrift til alt). Den kakaoen ble veldig salt, så da hadde jeg tydleligvis ikke hatt farin i, men noe annet hvitt som likner. Første slurken faren min tok satte seg godt fast i halsen i hosting og kremting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierFor en fantastisk tråd! Sist redigert av Muskat : 25-11-06 kl 02:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
frakoblet
|
Men ble det ikke veldig godt, da?
![]() |
#18 |
|
Jeg kan skrive under på at det ble ikke litt godt en gang. Helt harde og glasserte utenpå og utrolig søte. Ikke spesielt snadder med egg og salt og pepper på nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
frakoblet
|
Åh.
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|