|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Jeg tenker at ordet villa også har med beliggenhet å gjøre. Har sett annonser med 'villa til salgs' som helt klart bare ville gått under 'hus' på bygda. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Jeg tror jeg bor i villastrøk, heller enn et boligfelt, selv om det er ganske tett mellom husene, og vårt hus neppe vil kalles villa. Kanskje mest fordi området bærer preg av å ha vokst fram gradvis og planløst over lang tid. Her er det mange store, gamle hus fra 1900-1920, som åpenbart er villaer, med dels praktfulle hager rundt (der det ikke er alt for bratt), også har det fortettet seg med enklere 50-tallshus (som vi har), noen arkitekttegnede fra 70-tallet, og deretter stått ganske stille fram til de siste ti årenes brutale eplehagefortetting, hvor enkelte pussige funkisprosjekt har klemt seg inn på ukurante tomter.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-08-18 kl 15:52. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Ja, jeg aner ikke, jeg bare tøyset. Men ser at jeg er på linje med Poly - jeg hadde kalt deres hus for enebolig. Og det er helt klar villaer blant barn i klassen. Det har noe med størrelse kombinert med ærverdighet, luksus og beliggenhet å gjøre, for min del.
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Jeg er også enig i at boligfelt fordrer samlet planlegging og utrulling, oftest med samme leverandør og få års skilnad i byggeår. Hilsen oppvokst i Trysilfeltet, veldig langt fra Trysil, men med kun trysilhus.
|
|
|
#6 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Vi hadde villaforsikring på forrige hus, nå har vi bare husforsikring.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Ikke chihuahua!!
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Jeg konkluderte med at Villa er enebolig for de som synes det er viktig å poengtere at de bor litt finere enn røkla.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?På svensk betyr villa enebolig og det er ikke noe spesielt med en villa. En villa kan være masseprodusert. Herregård er neste nivå og deretter slott. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Jeg hører heller ikke ordet villa bli brukt noe særlig i dagligtale om folks bosted her. Uansett hvor herskapelig det måtte være.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Jeg tror det brukes mest av eiendomsmeglere og folk som skriver om eiendom i avisene.
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Jeg ser at de aller fleste boligene som annonseres som "villaeiendom" her i byen er bygget på 1920-tallet. Så i eiendomsbransjen ser det ut som om begrepet er knyttet til en bestemt arkitektur og alder.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-08-18 kl 16:24. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Gjorde et raskt søk på eneboliger i Trondheim Vest og Øst. Eneboliger of villaer ligger side om side i følge salgsannonsene, uansett pris. Men denne da, med tårnhus, fin hage og fjordutsikt.
|
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
Ja, vår (i følge boligannonsene) "enebolig" ligger like ved "praktfull villaeiendom" (dog uten tårn).
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Okei, SNL har jo definert dette for oss da.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?"Villa" er et tv-ord. Det finnes i alle fall knapt i mitt trønderske vokabular.
|
|
|
#17 |
|
|
Nei det brukes vel bare ironisk blant trøndere. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Så man får høyere status av å bo i nærheten av en villa?
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Tror ikke det gir høyere status nei, kanskje heller hvis man bor ved siden av veldig små hus, slik at ens eget ser veldig stort ut i forhold.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-08-18 kl 17:04. |
|
|
|
![]() |
|
|