Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-16, 22:33   #121
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Ja her er det bare de aller nærmeste det er snakk om. De vi omgås mye til vanlig. Vi har ca 8/ 9 stk hver, og så har de igjen med seg følge.

Vi hadde ikke dratt på voksenferie til Italia uten grunn. Vi hadde kunnet ta en ferie dit med barna, men det hadde ikke blitt det samme. Vi syns det er veldig hyggelig med sosialt lag, og spesielt når det er flere dager på et sted vi alltid har hatt lyst til å dra til.

Vi kommer sikkert til å legge familieferie dit etterhvert, når minste har blitt litt større.

Det blir sikkert veldig veldig bra, Levic! Det er supert å invitere i utenlandsbryllup, så lenge man ikke blir såra og vonbroten hvis ikke alle kommer. Jeg har reist i de utenlandsbryllup vi har vært invitert i (bortsett fra ett i Las Vegas ) Og det har vært kanon. Det er fantastisk moro å ha voksenlanghelg med vennegjengen, og treffe nye mennesker. Bryllupsfester i min omgangskrets er morsomme!

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 22:46   #122
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Håper alle vil komme! Det høres jo kjempegøy ut.
I min krets er det såpass mange små barn at jeg tviler på at alle inviterte ville klare å få det til uten medbrakt barnevakt. Oss selv inkludert. Det hadde også sittet veldig, veldig langt inne å bruke et feriebudsjett på en tur til et sted jeg kanskje ikke følte var helt meg, slik du selv følte med bryllup i Spania der du hadde ønsket et annet land.
Ferier er ganske hellig for meg, og det må jeg få understreke at jeg forstår at folk er forskjellig fra meg der. Men helsen min tilsier også at ferie er best nyttet til å ha minst mulig aktivitet, og mest mulig på mine egne prinsipper.

Men vi har ikke samme vennekrets, og du kjenner dem. Min bror feks hadde elsket å reise til et slikt bryllup.

Gammel 22-08-16, 18:11   #123
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg syns nesten at man like gjerne kan skrive at man ikke vil ha gave når gjestene må betale totalt så pass mye selv. Om noen skriver forvente gave så føler nok de fleste at de burde gi noe uansett, spesielt med tanke på opplegget i HI med bare nære venner. Da er det nok kjipt om de fleste gir og man selv ikke har kjøpt noe. Kanskje de som uansett absolutt vil gi gave kan gjøre det i Norge eller noe slikt? Bare som et tips til HI, det kan jo ha vært helt riktig i minas bryllup.

Min feil, jeg skrev litt utydelig. Det var veldig tydelig at eneste gaven de ønsket seg var at vi kom!

De fikk noen gaver da, men ikke noe "voldsomt".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.