Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Barndomsretter du ikke lenger spiser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-14, 14:24   #121
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Hm... Levergryte, lungemos og fylte terteskjell er jeg glad for å slippe å spise. Men hønsefrikasse og fersk grønnsakssuppe med sånne søte melboller kunne jeg tenke meg å spise nå, det har bare gått i glemmeboka. Toro pizzafyll introduserte jeg for ungene for et par år siden, skikkelig retropizza for meg. Både de og jeg elsker det.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 14:26   #122
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes ikke det er noen videre snobbete grunn til å slutte med Toro. De har vel kanskje kuttet en del i saltet nå, omsider, men det hadde de ikke på 90-tallet, da jeg lærte meg selv å lage mat, og jeg ser ikke noen særlig grunn til å vende tilbake til det.

Jeg synes kanskje ikke det er snobbete, men litt rart at det tas som en selvfølge at når man bikker en viss alder skal alle damer(?) ha lært seg å lage mat ut fra pur interesse, mens man kanskje ikke forventer det samme av menn? Det merkes kanskje spesielt godt på et forum, der så mange er samlet. Det dukker jo opp jevnlig i tråder her inne. Jeg har full forståelse for at noen har interesse for dette og liker det godt, noen syr klær, noen sylter og safter, noen pusser opp møbler og alle har sine greier de bruker tid på. Men like selvsagt bør det jo være at ikke alle interesserer seg for eller bruker tid på det samme.

Og så er det jo ikke sort/hvitt heller. Jeg kan ikke lage sauser og sånt, men jeg kan bruke kjempelang tid på å lage den perfekte kålrabistappen. For akkurat det bryr jeg meg om - en sjelden gang.

Sist redigert av Dronningen : 13-11-14 kl 14:58.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 14:30   #123
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Her om dagen hadde de hønsefrikasse i kantina, og jeg ble kjempeglad for jeg elsket det når jeg var liten. Smakte forferdelig. Men det tror jeg var kantina sin skyld, ikke høna.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 14:37   #124
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pendelen har jo svingt kraftig i retning av at det å lage maten selv fra bunnen har fått høyere status, etter noen år med mye pulver og bokser. Men på samme måte som det fantes folk som lagde maten selv på 70-tallet, så er det mange som kjøper ferdigmat også. Det kan en jo bare se på utvalget i butikkene, det er jo fortsatt metervis med frossenpizza og suppeposer. Tror slett ikke det er en selvfølge for alle å lage mat ut fra pur interesse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 15:23   #125
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå erter jeg sikkert på meg noen igjen, men jeg blir faktisk litt overrasket når jeg hører om folk som har Toro som fast middagshjelper til middag hver dag (eller bruker det i finere selskaper). For meg er det forbundet med studentlivet (og oppveksten min, siden min mor hatet å lage mat). En gang i blant, for all del, eller i perioder der matlaging ikke blir prioritert høyt av alle mulige årsaker. Men for min del vil jeg ikke at det skal være hverdagen, først og fremst fordi det smaker høgg når man er avvent, og fordi jeg vil ha bedre kontroll på hva ungene mine spiser.

Vi har mye usunn mat vi, altså, jeg er slett ingen helgen. Jeg har liten interesse for hverdagsmatlaging, men en tomatsaus tar liksom 10 minutter å surre sammen, det er ikke noe å hente på pulver eller glass.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 15:28   #126
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nå erter jeg sikkert på meg noen igjen, men jeg blir faktisk litt overrasket når jeg hører om folk som har Toro som fast middagshjelper til middag hver dag (eller bruker det i finere selskaper). For meg er det forbundet med studentlivet (og oppveksten min, siden min mor hatet å lage mat). En gang i blant, for all del, eller i perioder der matlaging ikke blir prioritert høyt av alle mulige årsaker. Men for min del vil jeg ikke at det skal være hverdagen, først og fremst fordi det smaker høgg når man er avvent, og fordi jeg vil ha bedre kontroll på hva ungene mine spiser.

Og dere lurte på hvorfor det fremstår som snobbete?

Jeg synes ikke det smaker høgg (sikkert fordi jeg ikke er tilstrekkelig "avvent" ), og lager sausen eller suppa helt på egen hånd to av tre dager, tenker jeg, men i en hektisk hverdag er det både lettvint og godt nok med Toro (eller Mills eller pastasaus på glass) for oss.

Det produktet jeg har slutta helt med fordi jeg synes det er altfor salt (lurer litt på om Toro kan ha kuttet ned noe på saltmengdene sine på de årene som har gått siden dere andre ble avvent?), er tacokrydder i pose. Dette blander jeg på snobbete vis selv.

Sist redigert av Bluen : 13-11-14 kl 15:36.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 15:29   #127
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er forskjell på saltsmaken i Torogrytene.
Italiensk og mexikansk har jeg ikke spist etter at jeg flytta hjemmefra, og jeg tror foreldrene mine har slutta å lage dem også (det var typisk "pappa lager middag-mat" hos oss). Men jegergryte og diverse av de kyllinggrytene kan vi godt ha som basis.
Kjøttdeig tror jeg ikke jeg har kjøpt på 20 år (kun karbonadedeig).
Seibiff spiser vi aldri, og heller ikke halvfabrikata lasagne. Mora mi lagde all saus og suppe fra pose (tror jeg), til og med hvit saus. Jeg bruker posesaus til en del, men heldigvis ikke til alt. Posesuppe tror jeg ikke jeg har laget siden studietida (bortsett fra at vi har hatt noen rett i koppen-poser som ungene har hatt med uteskole og sånt).
Torskerogn hadde jeg glemt fantes -det spiste vi ofte. Men lever og blodmat hadde vi aldri. Hvalbiff hadde vi heller aldri, men det lager heldigvis mannen min.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 15:30   #128
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg synes kanskje ikke det er snobbete, men litt rart at det tas som en selvfølge at når man bikker en viss alder skal alle damer(?) ha lært seg å lage mat ut fra pur interesse, mens man kanskje ikke forventer det samme av menn?

Pøsj, jeg forventer at alle voksne mennesker greier å lage mat til en viss grad. Mulig jeg får mange like hylende svar som jeg fikk da jeg faktisk mente at det var kokkettering om man i fullt alvor mente man ikke greide å sy i en knapp (noe jeg for øvrig står ved). Det har ikke noe med kjønn å gjøre, ei heller interesse, men et ansvar for å gi barna et greit grunnlag.

Vi er heller ingen helgener i matveien, og spiser f.eks. Toro-lasagne, men da ofte med halvparten av krydderposen, siden det i hovedsak er salt i den. Det samme når vi bruker tacokrydder fra pose, vi bruker mindre enn hele posen. Men å basere kostoholdet til familien på bokser og poser syns jeg er umodent. Det finnes jo mengder av andre måter å få hjelp til middagen enn å bruke posemat. Det er jo ikke akkurat rocket sience å følge en oppskrift.

Sist redigert av Tallulah : 13-11-14 kl 16:22.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 15:34   #129
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klarer helt fint å lage mat selv, og lager stort sett alt fra bunn. Men å si at toro smaker høgg, og at man ikke kan spise det etter at man er "avvendt" synes jeg er tøys. Vi har som sagt noen poser innimellom, og det smaker helt greit selv om vi er vant til hjemmelaget.

Gammel 13-11-14, 15:37   #130
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lager stadig mer selv, men jeg synes Toro er kjempegodt jeg. Liker både gryterettene, sausene og det aller meste egentlig, akkurat som jeg synes Grandis er supert *enkel og glad i mat*. Vi bruker litt saus og vi bruker tacokrydder, ikke så mye mer lenger, men jeg er så enkel at jeg tror det går greit.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 15:41   #131
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg klarer helt fint å lage mat selv, og lager stort sett alt fra bunn. Men å si at toro smaker høgg, og at man ikke kan spise det etter at man er "avvendt" synes jeg er tøys.

Men hvorfor i all verden? Det smaker jo fryktelig salt, det er jo ikke noe man finner på. Jeg liker ikke reker heller, er det tøys også? Jeg spiser jo det og om jeg får det servert, men det ville aldri ramle meg inn å kjøpe det sjøl.

Gammel 13-11-14, 15:44   #132
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser både Toro og grandis. Ikke noe jeg løper og kjøper, jeg foretrekker å lage fra bunn hvis jeg orker, men mannen liker det, og skal han lage middag en dag, så legger jeg meg ikke borti om han kjøper Toro en gang i blant. Han er engelsk, da, og hadde aldri smakt Toro før i voksen alder. Da han fortsatt bodde i England, tok han med seg Meksikansk gryte og baconost hjem fra Norge. Det var stor stas.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 15:45   #133
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toro skriver følgende på sine nettsider:

Opprinnelig lagt inn av Toro

I løpet av de siste årene har TORO redusert salt betraktelig i alle «gamle» produkter, og nye lages med middels saltmengde. For å kunne benytte Nøkkel-hullet kreves det at saltinnholdet i supper skal være under 1,0 %. TORO-suppene inneholder 0,7-0,8 % salt.

De har altså foretatt seg noe. Jeg er en sånn som veldig fort merker på tørsten etterpå om maten er for salt, og den reaksjonen får jeg ikke etter tomatsuppe og kyllinggryte (som vel er de to produktene vi bruker, stort sett).

Jeg pimper Toro-posene ganske grundig, da - om jeg bare spiser tomatsuppe uten noe oppi til middag, blir jeg litt uggen, men det henger nok mest sammen med mangelen på proteiner.

Gammel 13-11-14, 15:47   #134
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker for øvrig lever i fløtesaus kjempegodt. Med ertestuing til!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 15:48   #135
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi lager stadig mer selv, men jeg synes Toro er kjempegodt jeg. Liker både gryterettene, sausene og det aller meste egentlig, akkurat som jeg synes Grandis er supert *enkel og glad i mat*. Vi bruker litt saus og vi bruker tacokrydder, ikke så mye mer lenger, men jeg er så enkel at jeg tror det går greit.

Gammel 13-11-14, 15:50   #136
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Men hvorfor i all verden? Det smaker jo fryktelig salt, det er jo ikke noe man finner på. Jeg liker ikke reker heller, er det tøys også? Jeg spiser jo det og om jeg får det servert, men det ville aldri ramle meg inn å kjøpe det sjøl.

Toro har så fryktelig mange produkter, at å si at alt fra toro smaker høgg blir litt tøysete. Synes jeg. Godt mulig mange Toro-retter smaker salt, men mange gjør det ikke. Det blir noe helt annet å si at man ikke liker reker, som er et enkelt produkt.

Gammel 13-11-14, 15:52   #137
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er godt mulig jeg bare har gamle Toroposer i skuffen, da. Jeg unnlater bevisst å sjekke dato på det som ligger der.

Og avvent var det man skulle reagere på, altså. Jeja. Jeg omformulerer det til "ikke lenger vant til", som var det jeg mente.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 15:54   #138
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke huske så mye som jeg ikke spiser nå lenger, annet enn Shepards pie med kalkunrester. Og hønsefrikkassé. Jeg klarer ingen av delene.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 15:55   #139
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

For min del spiser jeg ikke Toro, eller annen halvfabrikata, (med unntak av et par sauser og jeg innrømmer til og med å bruke tacokrydder ) rett og slett fordi jeg ikke liker smaken. Jeg synes ikke det er snobbete av den grunn. Snobbete er det vel først hvis man velger det bort ene og alene fordi det ikke er fint nok, eller ser ned på de som spiser mat fra Toro.

Ellers synes jeg smeltet smør er kjempegodt til enkelte fisk/poteter-middager.

Sitat:

To ting jeg aldri lager selv, som var fast hverdagsmiddag hjemme er butikklagd kjøttpudding og ostesnitzel.

Det hadde vi også en del av når Pappa laget middag, og det spiser vi heller ikke lenger. Jeg husker faktisk ikke hva vi pleide å ha som tilbehør til det.

Gammel 13-11-14, 15:56   #140
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og avvent var det man skulle reagere på, altså. Jeja. Jeg omformulerer det til "ikke lenger vant til", som var det jeg mente.

Sorry, jeg oppfattet det bare som om Toro var noe giftig som det var opplagt at det var Riktig og Bra å slutte med, på linje med røyk. Helt der er det tross alt ikke, synes jeg, da.

For øvrig har vi bytta ut Toro-grøten med ferdiggrøt fra Fjordland.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.