|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?
Jeg har aldri skrevet julebrev noen gang, og tror nok ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Det er uansett for sent med "i år tok mor i heimen endelig doktorgraden, og 3-åringen har lært å lese".
|
|
|
#122 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Opplever du virkelig at folk irriterer seg over dette i denne tråden? |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Nå skjønte jeg hvorfor kusinen til mannen med familie er så himla opptatt bestandig. De må jo ha noe å skrive om i julebrevet de sender ut..
|
|
|
|
#125 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Vi sender ikke julekort, men får både julekort og julebrev. Alt settes stor pris på.
|
|
|
#127 |
|
Er frisk!
|
Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg sender og får julekort og julebrev og jeg liker alle julekort og julebrev uansett. Jeg skriver ærlige julebrev med så mye humor jeg klarer å stappe inn, så da får vi håpe de passerer sensuren rundt i de hjemmene de havner i.
|
|
|
|
#128 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Jeg synes julekort og -brev egentlig er hyggelig, men i 2011, var jeg litt flau på eks-svigers vegne. I 2009 handlet julebrevet om at eksen og jeg hadde giftet oss, i 2010 om sønnen vi hadde fått og i 2011 om seperasjonen vår.
|
|
|
|
#129 |
|
En Som Trener
|
Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?Ja, jeg sender julekort med bilde av barna og jeg setter stor pris på de vi får også. Så stor pris at jeg faktisk ikke tok dem ned fra veggen før tidligere denne uken faktisk, og da bare for å vaske og gjøre klar til årets kort!
|
|
|
#130 |
|
Leser
|
Sv: Sender man julekort lenger, sånn egentlig?Vi sender julekort, av og til julebrev. Tror nok det er en "utdøende" skikk, men for vår del sender vi til en del eldre og da kan ikke FB erstatte det (i tillegg er jeg så lite på FB at mine statusoppdateringer i løpet av et år, neppe ville ha fyllt et julekort.
|
|
|
#131 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Julekortene vi får henger oppe til helga før førsteadventsøndag. Altså i et år. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Sender man julekort lenger, sånn egentlig?Hos oss henger julekortene oppe i adventstiden og selve julen, men vi tar dem ned når vi rydder vekk julepynten. De som har bilder av barn og andre familiemedlemmer tar jeg vare på i en konvolutt for hvert år. Jeg har planer om et album etter hvert, men så langt har jeg ikke kommet. Det er likevel hyggelig å ha bilder av venners barn slik at vi ser hvordan de vokser. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Peppy!
|
Sv: Sender man julekort lenger, sånn egentlig?
Ja! Det er supert å få julekort fra FPere. Jeg har hatt mange slike hengende på kjøkkendøren hjemme i julen. Og disse kortene er det også hyggelig å mimre over, når jeg rydder i skuffer hvor slike ligger gjemt. Folk jeg ikke nødvendigvis møter i det daglige, men som jeg om 20 år kommer til å huske som en hyggelig del av livet dengang da. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Sender man julekort lenger, sånn egentlig?Jeg kan love dere at om jeg hadde fullført birken så hadde det blitt julebrev herfra. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Sender man julekort lenger, sånn egentlig?Mave, jeg vil gjerne ha kort! Og om vi blir venner på FB så sender jeg brev til deg også.
|
|
|
#138 |
|
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sender man julekort lenger, sånn egentlig?Hehehe. "Kos med misnøye". |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sender man julekort lenger, sånn egentlig?Vi sender og mottar et sted mellom 50 og 60 julekort, tror jeg. Vi sender nokså enkle kort med bilde, og det er det vi mottar, stort sett. Jeg må innrømme at vi har fått julebrev så lange at jeg ikke har orket å lese halvparten en gang.
|
|
|
|
#140 |
|
er her
|
Sv: Sender man julekort lenger, sånn egentlig?Jeg orker ikke bruke mye tid på julekortene, det mest tidkrevende er nok å faktisk få tatt et bilde av alle barna som ser noen lunde greit ut. Der står det som oftest god jul og godt nytt år hilsen oss. Så puttes de i konvolutt og sendes avgårde. Skulle jeg faktisk skrevet noe, ville det nok ikke blitt utsendt noen. Jeg får julekort tilbake også, liker best de med bare bilde, de lange julebrevene er det ikke alltid jeg husker/får tid til å lese.
|
|