Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sender man julekort lenger, sånn egentlig?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-13, 12:53   #101
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender man julekort lengre, sånn egentlig?

Jeg pleier å få julebrev(riktignok pr mail) fra ei jeg ikke har noe særlig kontakt med lengre, jeg syns det er koselig likevel. Vi hadde mye kontakt en periode og delte tilogmed leilighet en periode, men så flyttet hun ut av landet og vi mistet kontakten. Men mailadressen min har hun, og jeg får mail hvert år.

Gammel 13-10-13, 08:56   #102
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det aller verste er når folk kaller seg mor og far i julebrevene.
"Far trener minst fem ganger i uken til Birken mens mor er ivrig opptatt med oppussing av gjesterommet."
Sånt reagerer jeg også på på Facebook, forresten.
Men jeg er klar over at det mest sannsynlig er meg det er noe galt med.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 08:59   #103
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men jeg er klar over at det mest sannsynlig er meg det er noe galt med.

Ikke bare deg. Det hjelper heller ikke om de fører på et 'i huset' etter benevnelsene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 09:04   #104
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Far og mor i huset er verre, ja.

Gammel 13-10-13, 09:11   #105
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Far og mor i huset er verre, ja.

I heimen er verst.

Gammel 13-10-13, 10:57   #106
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns alltid det er vanskelig å vite hva jeg skal kalle meg selv når jeg skriver, for det er jo fra alle, selv om det er jeg som skriver. Så det kan godt hende det har stått mor i huset og far i huset i våre brev. Akk, ja. Godt man kan bidra til "kos med misnøye" i de tusen hjem.

Gammel 13-10-13, 11:19   #107
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jeg gjør det. Bilder av oss og noen ord på baksiden.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 11:27   #108
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Akk, ja. Godt man kan bidra til "kos med misnøye" i de tusen hjem.

Og periodegrinebitere som meg setter egentlig alltid stor pris på bidrag til slik kos.

Gammel 13-10-13, 12:11   #109
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for tips! Nå har jeg bestilt årets julekort.
Mulig jeg setter bort arbeidet med å skrive dem til barna, da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 12:13   #110
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her sendes det julekort med bilde av ungene og standar hilsen med "God Jul"
Det sendes ut rundt 30 og er vel rundt det vi får tilbake.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 12:18   #111
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har oppdaget postens postkort app, ikke så billig, men i år får i allefall noen julekort...og kanskje et og annet sånn midt i mellom også....

Fordi...den største gleden jeg kan ha er å gjøre andre glad.... Så, håper folk fortsatt blir glad for kort.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 12:30   #112
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns alltid det er vanskelig å vite hva jeg skal kalle meg selv når jeg skriver, for det er jo fra alle, selv om det er jeg som skriver. Så det kan godt hende det har stått mor i huset og far i huset i våre brev. Akk, ja. Godt man kan bidra til "kos med misnøye" i de tusen hjem.

Ikke sant? Det er nesten utrolig hva folk kan finne på å irritere seg over, synes jeg.

Gammel 13-10-13, 12:39   #113
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke sant? Det er nesten utrolig hva folk kan finne på å irritere seg over, synes jeg.

Jeg er nok blant dem som kan ha en pinlig lav terskel for harmløs irritasjon/skrekkblandet fryd, men akkurat her faller faktisk selv jeg - selveste mor i huset - av, ser jeg. (Hva jeg omtaler oss som, er helt avhengig av hva som passer inn i limerickrytmen.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 12:50   #114
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, men det er jo forskjell på aggressiv irritasjon og småhumring over pompøshet og oppstyltethet da.

"For what do we live, but to make sport for our neighbours, and laugh at them in our turn."

Gammel 13-10-13, 13:25   #115
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Joda, men det er jo forskjell på aggressiv irritasjon og småhumring over pompøshet og oppstyltethet da.

Klart. Og jeg gjør jo akkurat det samme selv, såklart - bare at jeg naturligvis bare reagerer bare på ting som faktisk er latterlige, mens andre folk stort sett enten er humørløse nok til å reagere på mer enn meg, eller ukritiske nok til å reagere på mindre.

Gammel 13-10-13, 13:43   #116
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart. Og jeg gjør jo akkurat det samme selv, såklart - bare at jeg naturligvis bare reagerer bare på ting som faktisk er latterlige, mens andre folk stort sett enten er humørløse nok til å reagere på mer enn meg, eller ukritiske nok til å reagere på mindre.

Jeg synes også at det er pussig å bli irritert over skrytebrev hvor det skrytes over at Laffen var best i sekkeløp og Bønna lager de beste vaflene i verden. Mor har en venninne hvor absolutt alt er helt faboulous og det er jo stor humor.
Jeg synes det er toppers, selv om det er utilsiktet morsomt.

Gammel 13-10-13, 16:46   #117
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Det er selvsagt lov å skrive "mor i huset" hvis det skal passe med et rim. :allernådigst:
Og hvis noen trodde at jeg fråder av raseri når jeg får julebrev med Birken-skryt og "mor i huset", så gjør jeg ikke det. Jeg er mer på himlestadiet, egentlig. Og så har det selvsagt mye å gjøre med hvem som sender ut brevene, noen mennesker får meg til å himle høyere enn andre, det har mye med hvordan jeg kjenner dem RL å gjøre, tror jeg.

Gammel 13-10-13, 16:48   #118
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er egentlig greit å skrive om i sånne julebrev, da?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 16:50   #119
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg var selvironisk da jeg skrev hva som var "lov" å skrive om, Kanina.
Bare sånn hvis du forventet en "fasit" her.

Gammel 13-10-13, 16:51   #120
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Når jeg tenker meg om: Det meste er "lov" men hvis jeg ikke skal himle, må det gjøres med litt humor og snert. Jeg trooor det er det det handler om for min del.

Svar

Emneord
julebrev, julekort

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.