Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-07, 07:37   #121
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.797
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Kraist. Der får dere for å se på TV3!

Det får være dagen moral! Det har kommet mange bekjennelser her, TV3 og Top Model blir altså sett avopp til flere FP brukere. Man bør vite hva man velger å bruke tiden sin på. Er valget Top Model bør man vel være forberedt på å få servert en del mindre smarte utsagt.

Heiko - nå også som moralens vokter.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 07:51   #122
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

:føler meg irettesatt:



...jeg ventet på Akutten. Banna bein.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:03   #123
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

:føler meg irettesatt:



...jeg ventet på Akutten. Banna bein.



(Bekjenner: ) "Hei, jeg heter Enhjørning. Jeg er hekta på Top Model."

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:08   #124
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Hahaha! Jeg synes denne Jan Thomas er morsom. Nå har han klart å hisse på seg en hel mammaforumverden.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:11   #125
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Den dagen disse unge jentene blir gravide, så driter dem vel i hva Jan Thomas har sagt. Disse jentene kommer selvsagt til å oppsøke mammaforumene, og der finner de fort nok ut hva man skal gjøre og hva man ikke skal gjøre.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:18   #126
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.793
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Om Jan Thomas har særlig gjennomslagskraft blir jeg veldig overrasket. Er det et menneske jeg har litt problemer med å ta seriøst, så er det han altså!

- Idiotisk uttalelse, men synes den står i stil til mannen egentlig *fordomsfull*

fiskedask har helt klart vært på sin plass!

Forøvrig har min mor ammet 3 barn og har uforsakamma fine pupper for å være 60 år - hun sier at de ble finere etter amminga, så det så!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:19   #127
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Den dagen disse unge jentene blir gravide, så driter dem vel i hva Jan Thomas har sagt. Disse jentene kommer selvsagt til å oppsøke mammaforumene, og der finner de fort nok ut hva man skal gjøre og hva man ikke skal gjøre.

Litt sånn tenker jeg også.
Jeg har vært svært opptatt av og stolt av kroppen min da jeg var yngre, og litt bekymret for hva et svangerskap kunne komme til å gjøre med den.
Den dagen jeg faktisk ble gravid, ble alle slike tanker fort skjøvet i bakgrunnen av den fantastiske følelsen av å være vitne til et lite mirakel.
Og her sitter jeg:
Med 18 kilo ekstra på kroppen i forhold til pre-gravid-form og bryster som er to nummer større og ikke fullt så faste som de engang var - og er i grunnen ikke veldig lei meg for det heller, fordi kroppen min tross alt har gjort det den var ment å gjøre.
Denne tankemåten tror jeg kommer ganske raskt hos de fleste når de først står i den situasjonen.

Ikke en veldig intelligent kommentar av Jan Thomas, nei - men jeg føler det blir litt storm i vannglass her.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:52   #128
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Jeg tenker litt sånn, når de faktisk har sendt den kommentaren, hva forgodsaker har de da redigert bort? Det må være saftsuse saker!!

Og snakke om gudskaperverk når det eneste som leer seg i ansiktet hans når han snakker er en godt stappet trutemunn.. Jeg dauer!!(første gang jeg bruker denne smileyen(mener jeg), har spart den til en gang jeg virkelig har bruk for den)

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:54   #129
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.815
Blogginnlegg: 248
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Jeg må innrømme at jeg ikke klarer å hisse meg opp over kommentaren til denne fyren. Han har jo tydeligvis ingen erfaring med amming og hva det gjør eller ikke gjør med pupper. At 17-åringer skulle finne på å tenke ”å ja, det var smart”, syns jeg heller ikke er spesielt skummelt. Jeg syns selv at amming virket som det ekleste i hele verden og gruet meg skikkelig til å skulle prøve det helt til jeg la Snupp til brystet for alle første gang og skjønte at amming selvfølgelig er det naturligste som finnes. :rister overbærende på hodet av uvitende mannfolk:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:01   #130
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.994
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Neh.. altså
Det var bare noe med kommentar om at JT ikke er så gira på pupper.. så da så jeg for meg en annen type melking - og hadde en kommentar på det. Men den ble såklart svelget.



Men det dere ikke visste, var at dette i flg programdirektør Trygve Rønningen var et ekspertråd man ikke bør redigere vekk: http://www.kampanje.com/medier/article172880.ece

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:01   #131
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

:føler meg irettesatt:



...jeg ventet på Akutten. Banna bein.

Det gjorde jeg også, belive it or not.

  Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:05   #132
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.


Om dagens 17-åringer husker hans uttalelser når de blir 30 og får sitt første barn, er heller tvilsomt. Allikevel synes jeg det er galskap at slike håpløse uttalelser får komme ut til offentligheten. Hva slags signal er det å sende?

:fortsatt pissed off:

Jeg tror du glemmer gruppen unge mødre. Jeg tror absolutt at kommentaren treffer noen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:06   #133
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Kraist. Der får dere for å se på TV3!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:06   #134
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det gjorde jeg også, belive it or not.

Total avsporing, men no fekk eg George (Seinfeld) sin telefonsvarar på hjerna:

Belive it or not George isn´t at home
please leave a message after the beep

I must be out or I´d pick up the phone
where could I bee?

Believe it or not: I´m not home!

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:07   #135
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Men det dere ikke visste, var at dette i flg programdirektør Trygve Rønningen var et ekspertråd man ikke bør redigere vekk: http://www.kampanje.com/medier/article172880.ece

Ekspertråd ja

Festlig tråd, har meg gjennom store deler av den.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:18   #136
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror du glemmer gruppen unge mødre. Jeg tror absolutt at kommentaren treffer noen.


Nå synes jeg du fordummer unge mødre. Jeg er temmelig sikker på at også unge mødre tar f.eks. leger, jordmødre, og helsesøstre mer seriøst enn denne Jan Thomas.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:22   #137
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Nå synes jeg du fordummer unge mødre. Jeg er temmelig sikker på at også unge mødre tar f.eks. leger, jordmødre, og helsesøstre mer seriøst enn denne Jan Thomas.

Tja, vet ikke helt jeg. Jeg er uansett sikker på at livserfaring goes a long way, og en 16-17-18 år gammel jente, gravid eller ny mor, kan lettere falle for slikt tomprat enn mer etablerte og erfarne, eldre mødre. (Ingen regel uten unntak, sjølvsagt.)

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:24   #138
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Tja, vet ikke helt jeg. Jeg er uansett sikker på at livserfaring goes a long way, og en 16-17-18 år gammel jente, gravid eller ny mor, kan lettere falle for slikt tomprat enn mer etablerte og erfarne, eldre mødre. (Ingen regel uten unntak, sjølvsagt.)

Ok. Da har visst jeg mer tro på at unge mødre har mer hjernekapasitet enn det du tror at de har.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:27   #139
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Jeg tror ikke unge mødre er jærnedøde, jeg tror de representerer den gruppen mest sannsynlig for å falle for sånt vås.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:39   #140
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Er ikke det han der blåste botox-kisen? For en dust...!

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no