|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1241 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSist redigert av banana : 25-10-12 kl 10:36. |
|
|
|
|
#1242 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Hva er det som har kommet fram som du mener underbygger at jenta har "problemer med troverdigheten sin"?
|
|
#1243 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMen atte, Vågådialekt. "Naken" betyr bare "tynnkledd", forklarer broren. Altså "t-skjorte og lignende". Gjør det virkelig det på Vågådialekt, eller er det bare i familien Øygard? |
|
|
#1244 |
|
Erfaren nok
|
|
|
#1245 |
|
Har ingen tittel
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAltså, jeg kunne også sagt "Himmel du er jo halvnaken/så godt som naken" til en som var veldig tynnkledd (og jeg bor langt fra Vågå). Med et lurt smil. Men det er jo ikke den typen "naken" det har vært snakk om i de Skypemeldingene som har vært lagt frem. |
|
|
|
|
#1246 |
|
Deltidsmamma
|
Det synes jeg også. Måten han har håndtert dette på, fraskriver seg ansvar, legger ansvaret over på barnet, hevder han er en farsfigur, MEN driver griseprat med henne, og selvfølgelig er det hennes skyld, stakkars mannen som blir utsatt for sånn ryktespredning og seksuelle forsøk fra jenta. og nå kommer det frem at han har to elskerinner også. Ikke for at det siste gjør noe for denne saken, men UANSETT; måten han har opptrådt på, ved å mobilisere nettverket sitt, for å sverte jenta og frikjenne seg selv, det, nei det bare STINKER. |
|
|
|
|
#1247 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAltså, jeg er sørlending og jeg kan også finne på å si "Du kan ikke gå rundt naken!" hvis noen går uten jakke i snøstormen, eller i sånne settinger. Så det er klart at hvis vi legger all godviljen til, og ser bort fra alle andre fakta i saken, og tar ordet ut av sammenheng og ser isolert på det, så kunne dette vært en forklaring. Men jeg kan ikke helt se at det skal holde mål i denne saken.
|
|
#1248 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg sa til sønnen min at han ikke kunne gå naken i barnehagen i dag morges da han ikke ville ha på seg noe annet enn body og strømpebukse (og votter
|
|
|
#1249 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes det virket som han prøvde å legge det frem som at det er vi utenfra som ikke forstår Vågådialekt. Klart man kan bruke ordet "naken" i en eller annen sammenheng uten å mene det bokstavelig, men da påstår man vel ikke at det er dialekt? |
|
|
#1250 |
|
Har ingen tittel
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDe fleste forstår jo forskjellen mellom naken-naken og påkledd-"naken". Jeg slutter meg til det Nyx sier. |
|
|
|
|
#1251 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeNaken tror jeg er i sjangeren bare-truse-på. Oversatt til Øygard-sjargong vi-har-besøk-i-stuggu. |
|
|
|
|
#1252 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDe har data som viser at det er mobildekning: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-3908493.html |
|
|
|
|
#1253 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa. Hvem blir styrket og svekket sv at det var dekning på hytta? Jeg detter sv lasset her... Hehe.
|
|
|
#1254 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeTror det ble brukt for å så tvil om jentas troverdighet at hun sa det var sendt og mottatt meldinger fra setra, der det visstnok ikke skulle være dekning. Nå viser loggen at det er brukt telefon der, og det er vel igrunnen ikke hun som sliter mest med troverdigheten. |
|
|
|
|
#1255 |
|
intro
|
Enig, det er en god illustrasjon på de beyond patetiske bortforklaringene i denne saken.
|
|
|
#1256 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg henger meg litt opp i dette. |
|
|
|
|
#1257 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet var det jeg trodde, filifjonka.
|
|
|
#1258 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeElizabeth Hartman har vitnet i dag. Hun hevder å ha konferert med støttesenteret mot incest om dette saken.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
![]() |
|
|