Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-12, 10:15   #1241
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hvorfor i heite sjekker ikke politi eller hvem det nå skal være det med mobildekningen da?

Det har de ganske sikkert gjort. Og telefonloggen hans vil jo vise det også.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-3908493.html

Sist redigert av banana : 25-10-12 kl 10:36.
banana er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 10:20   #1242
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Det er for mange usikkerhetsmomenter for meg og jeg synes begge parter har problemer med troverdigheten sin.

Hva er det som har kommet fram som du mener underbygger at jenta har "problemer med troverdigheten sin"?

Gammel 25-10-12, 10:24   #1243
konsulenten
Passiv

Standard

Men atte, Vågådialekt. "Naken" betyr bare "tynnkledd", forklarer broren. Altså "t-skjorte og lignende". Gjør det virkelig det på Vågådialekt, eller er det bare i familien Øygard?

Gammel 25-10-12, 10:27   #1244
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Men atte, Vågådialekt. "Naken" betyr bare "tynnkledd", forklarer broren. Altså "t-skjorte og lignende". Gjør det virkelig det på Vågådialekt, eller er det bare i familien Øygard?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 10:28   #1245
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Altså, jeg kunne også sagt "Himmel du er jo halvnaken/så godt som naken" til en som var veldig tynnkledd (og jeg bor langt fra Vågå). Med et lurt smil. Men det er jo ikke den typen "naken" det har vært snakk om i de Skypemeldingene som har vært lagt frem.

banana er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 10:29   #1246
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Nettopp det at noen eller mange tilsynelatende synes st hvis ikke han blir dømt så er alt greit er jo et problem. Det at han er tiltalt for noe verre gjør ikke det han faktisk har innrømmet greit.

Det synes jeg også. Måten han har håndtert dette på, fraskriver seg ansvar, legger ansvaret over på barnet, hevder han er en farsfigur, MEN driver griseprat med henne, og selvfølgelig er det hennes skyld, stakkars mannen som blir utsatt for sånn ryktespredning og seksuelle forsøk fra jenta. og nå kommer det frem at han har to elskerinner også. Ikke for at det siste gjør noe for denne saken, men UANSETT; måten han har opptrådt på, ved å mobilisere nettverket sitt, for å sverte jenta og frikjenne seg selv, det, nei det bare STINKER.
Jeg skjønner ikke at noen vil ha noe med han å gjøre.

bønna er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 10:31   #1247
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Altså, jeg er sørlending og jeg kan også finne på å si "Du kan ikke gå rundt naken!" hvis noen går uten jakke i snøstormen, eller i sånne settinger. Så det er klart at hvis vi legger all godviljen til, og ser bort fra alle andre fakta i saken, og tar ordet ut av sammenheng og ser isolert på det, så kunne dette vært en forklaring. Men jeg kan ikke helt se at det skal holde mål i denne saken.

Gammel 25-10-12, 11:14   #1248
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sa til sønnen min at han ikke kunne gå naken i barnehagen i dag morges da han ikke ville ha på seg noe annet enn body og strømpebukse (og votter ).

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 11:27   #1249
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg synes det virket som han prøvde å legge det frem som at det er vi utenfra som ikke forstår Vågådialekt. Klart man kan bruke ordet "naken" i en eller annen sammenheng uten å mene det bokstavelig, men da påstår man vel ikke at det er dialekt?

Gammel 25-10-12, 11:35   #1250
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

De fleste forstår jo forskjellen mellom naken-naken og påkledd-"naken". Jeg slutter meg til det Nyx sier.

banana er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 11:45   #1251
Honey
Aktiv

Medlem siden: Oct 2006
Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Naken tror jeg er i sjangeren bare-truse-på. Oversatt til Øygard-sjargong vi-har-besøk-i-stuggu.
Naken-naken tror jeg er i sjangeren uten-bh. Oversatt til Øygard-sjargong uten-hengekørja.

Honey er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 18:36   #1252
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De har data som viser at det er mobildekning: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-3908493.html

6:12
Kjell Persen: Bjørnstad viser retten et kart som viser bevegelsene som er fanget opp av basestasjonene.

16:18
Kjell Persen: Bjørnstad har presentert data som viser at det trolig er mobildekning på setra i Finndalen, siden det er registrert trafikk.

Frost er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 19:37   #1253
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Hvem blir styrket og svekket sv at det var dekning på hytta? Jeg detter sv lasset her... Hehe.

Gammel 25-10-12, 19:44   #1254
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror det ble brukt for å så tvil om jentas troverdighet at hun sa det var sendt og mottatt meldinger fra setra, der det visstnok ikke skulle være dekning. Nå viser loggen at det er brukt telefon der, og det er vel igrunnen ikke hun som sliter mest med troverdigheten.

Når det gjelder ordet naken, så har jeg en helt annen dialekt, men kan også bruke ordet naken om tynnkledd i enkelte sammenhenger. Men å komme med det som forklaring i forbindelse med grisepratchatten er så langt ute at jeg kan nesten ikke tro det er mulig.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 19:51   #1255
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Når det gjelder ordet naken, så har jeg en helt annen dialekt, men kan også bruke ordet naken om tynnkledd i enkelte sammenhenger. Men å komme med det som forklaring i forbindelse med grisepratchatten er så langt ute at jeg kan nesten ikke tro det er mulig.

Enig, det er en god illustrasjon på de beyond patetiske bortforklaringene i denne saken.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 19:51   #1256
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg henger meg litt opp i dette.

"Politiet har kommet frem til at Øygard byttet telefon 11. september. Den gamle HTC-telefonen hans skal da ha blitt ødelagt"

Dette var vel få dager før han ble anmeldt?

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 19:54   #1257
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det var det jeg trodde, filifjonka.

Gammel 25-10-12, 21:12   #1258
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elizabeth Hartman har vitnet i dag. Hun hevder å ha konferert med støttesenteret mot incest om dette saken.
http://touch.vg.no/article.php?artid=10055379

Er det ingen ende for hvor nedrige vitnene kan være i denne saken?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 21:17   #1259
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tydeligvis ikke.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 25-10-12, 21:26   #1260
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lurte jeg også på.

Og hvorfor i alle dager får en kommunikasjonsleder lov til å stå i en rettsal og leke sakkyndigvitne på incest?!

Teofelia er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.