Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Raust utsagn fra Gro Nylander

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 14:24   #101
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Eller er det sånn at det er HELT fy for en partner å overhodet bry seg om hvordan kroppen til kjæresten ser ut, eller helsa eller fysikken?

Jeg må si at jeg hadde ment ett og annet om mannen min valgte å ignorere egen helse, sluttet å trene og ble overvektig.

Hvis man opplever at partneren også en god stund etter fødselen er skrekkelig inaktiv og usunn - er det helt forbudt å føle eller mene noe rundt det?


Nei, jeg syns jo det må være lov å føle og mene noe om det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:38   #102
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Jeg synes virkelig det siste vi trenger er at folk som GN også legger press på kvinner til å bli slanke igjen raskt etter fødsel. Det er liksom nok av andre aktører i samfunnet som gjør både god business på dette og som gjør det til sitt levebrød å fortelle kvinner hvordan vi skal se ut.

Så må jeg jo legge til at jeg egentlig gir helt beng i denne dama og hva hun sier men det er nå engang fryktelig morro når the usual suspects her inne sender røde prikker og blir rasende over at noen sier stygge ting om slike GodeMenneskerMedGodeHensikter **puke** som GN

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 07-09-10 kl 15:17.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:42   #103
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Vel, så lenge du i det minste har det moro...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:43   #104
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Men Lisa - hun prøver jp å gjøre det motsatte?!?!

(Syns du har en bakvendtdag nå. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:43   #105
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes virkelig det siste vi trenger er at folk som GN også legger press på kvinner til å bli slanke igjen raskt etter fødsel.

Men hun sier jo det motsatte?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:44   #106
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes virkelig det siste vi trenger er at folk som GN også legger press på kvinner til å bli slanke igjen raskt etter fødsel. Det er liksom nok av andre aktører i samfunnet som gjør både god business på dette og som gjør det til sitt levebrød å fortelle kvinner hvordan vi skal se ut.

Er du dum eller gjør du deg dum? Du snur jo budskapet hennes fullstendig på hodet. Jaja, når du alltid tror at hun mener det motsatte av det hun faktisk gjør, er det ikke rart at du misliker henne. Det ville kanskje jeg også gjort dersom jeg konsekvent snudde alt hun sa på hodet.

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Så må jeg jo legge til at jeg egentlig gir helt beng i denne dama og hva hun sier men det er nå engang fryktelig morro når the usual suspects her inne sender røde prikker og blir rasende over at noen sier stygge ting om slike GodeMenneskerMedGodeHennsiker **puke** som GN

Du framstår som veldig surmaget og bitter på henne selv om du gir beng. Jeg lurer på hvordan du er når du ikke gir beng.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:48   #107
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men hun sier jo det motsatte?

Sier hun det motsatte når hun indikerer en 6 mnds grense, minst?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:49   #108
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Hun sier MINST 6 måneder, ja. Og at jenter ikke skal føle seg presset til å komme tilbake til før-gravid-form med en gang?!?

I dag er du rar, altså.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:49   #109
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Er du dum eller gjør du deg dum? Du snur jo budskapet hennes fullstendig på hodet. Jaja, når du alltid tror at hun mener det motsatte av det hun faktisk gjør, er det ikke rart at du misliker henne. Det ville kanskje jeg også gjort dersom jeg konsekvent snudde alt hun sa på hodet.



Du framstår som veldig surmaget og bitter på henne selv om du gir beng. Jeg lurer på hvordan du er når du ikke gir beng.

Så lenge jeg klarer å underholde folk som deg er jeg fornøyd og klarer aldri å gi beng

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:49   #110
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Jeg tolker det dithen at hun sier "ikke sett i gang ekstreme tiltak og bli stresset om kroppen din ikke er den samme, før tidligst etter seks måneder". Det er en fin motvekt til alle avisoppslagene med supermodeller som har samme kroppen 3 uker etter fødsel.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:50   #111
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Hun mener vel MINST det første halve året. Det er jo kjent at ikke alle er tilbake i før-fødselskroppen så fort. Jeg tolker det ikke som at ikke rausheten kan gå lenger, men heller som det Niobe skrev nå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:50   #112
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Så lenge jeg klarer å underholde folk som deg er jeg fornøyd og klarer aldri å gi beng

Flott. Du har underholdt mange i dag.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:51   #113
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun sier MINST 6 måneder, ja. Og at jenter ikke skal føle seg presset til å komme tilbake til før-gravid-form med en gang?!?

I dag er du rar, altså.

Vet du, for meg å si at kvinner bør få minst 6 mnd før de går tilbake i vekt er helt ABSURD. Jeg forventer det av KK og den type magasiner men Gro Nylander?? Ærlig talt. Herregud, ikke bare skal vi amme i årevis men vi skal jammen meg ned i normalvekt også før året etter fødsel er omme, djeezus.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:53   #114
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Jeg skjønner virkelig INGENTING av hvordan du leser??

(Samme med Lilleborg og Lano-greiene, der leste du også Magasinet-saken helt baklengs. Du er rar. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:53   #115
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Hun sier ikke at man skal være tilbake i vekt 6 måneder etter fødsel. Hun sier at vektnedgangen ikke bør vurderes i det hele tatt, før tidligst etter 6 måneder. Det er lov å tenke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:54   #116
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Jeg syns jo forøvrig det er en fin ting å prøve å få kroppen sin tilbake i rimelig shape når det har gått en stund etter fødsel. Man MÅ ikke gå rundt med masse ekstra kilo resten av livet selv om man har født et barn. Det er jo forskjell på det og å forvente å ha supermodellfasong tre uker etter fødselen (eller seks måneder, for den saks skyld).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:55   #117
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Er man bittelitt raus og ønsker fokus VEKK fra kroppshysteriet som herjer, også når kvinner får barn, bør man oppfordre sterkt til at kvinner IKKE tenker kropp og vekt så lenge man ammer og har spebarn. Hvis hensynet skal ligge hos mannen, og at de må overleve med en kvinne men noen kilo ekstra opp til 12 - 18 mnd etter fødsel så tror jeg ratt menn fint overlever det også.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:57   #118
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns jo forøvrig det er en fin ting å prøve å få kroppen sin tilbake i rimelig shape når det har gått en stund etter fødsel. Man MÅ ikke gå rundt med masse ekstra kilo resten av livet selv om man har født et barn. Det er jo forskjell på det og å forvente å ha supermodellfasong tre uker etter fødselen (eller seks måneder, for den saks skyld).

Men jeg er helt enig. Det er kjipt å bruke fødsel som unnskyldning for at man har blitt tjukk forever men det må da gå ann å ikke forvente eller forlange at kvinner skal bli slanke igjen så lenge de har babyer og ammer? Da er det litt unntakstilstand for kvinnekroppen mener jeg.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:05   #119
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Enig i hovedbudskapet ditt, Mim, men jeg mistenker at det ble litt for mange pølser i slaktetida i en periode, altså - jeg synes man snakker annerledes om amming nå i forhold til for bare få år siden. Budskapet er mer nyansert, og det kjenner jeg er bra.

Ja, helt klart. og det er vel sånn det er her i verden, at når man snur vogna har den en tendens til å veiev litt over streken på den andre siden, før man får den på rett kjøl igjen.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:13   #120
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Jeg er helt enig i at ammeperspektivet er bedre, mer nyansert og mer kunnskapsbasert nå enn det var.

Og enda er det mye å gå på, for jeg er helt sikkert på at enda flere kunne ammet mer, lengre og mer problemfritt, dersom ansatte på barselavdelingene var mer samkjørte i fht ammehjelpen de yter til de som akkurat har født.

Jeg har jo selv - som meget motivert og forholdsvis kunnskapsrik ammekvinne - blitt utsatt for til dels håpløse "fagpersoner", som virkelig gjorde alt de kunne for å stikke kjepper i hjulene for ammingen, snarere enn å hjelpe.

Men jeg kjenner min besøkelsestid og satser på å bli ammehjelper selv etter neste ammeperiode er ferdig, så sant jeg har kapasitet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no