Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 22:57   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Lover å sjekke nøye heretter om eventuell kritikk av forumet har vært oppe til diskusjon tidligere, før jeg våger meg utpå igjen. Slik at jeg ikke sutrer over noe som har vært sagt tidligere.

Nå sa jeg jo nettopp, i det du quotet, at man kunne si ting som er sagt før? Ingen grunn til å dra frem sarkasmen her.

Gammel 04-11-09, 22:59   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lover å sjekke nøye heretter om eventuell kritikk av forumet har vært oppe til diskusjon tidligere, før jeg våger meg utpå igjen. Slik at jeg ikke sutrer over noe som har vært sagt tidligere.

Takk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 22:59   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ser absolutt humoren i Skremmerns liste, men jeg er litt lei av den. Det er de samme satt-på-spissen kommentarene som kommer hver gang, også skal man liksom bli litt flau hvis man kjenner seg igjen, og gjerne bortfoklare det med å trekke frem alle de punktene man ikke er perfekte på.

Jeg mener at de aller fleste her inne som ikke kjenner seg igjen i et eneste punkt i den lista allikevel føler seg hjemme her, og blir tatt godt i mot. Det som ikke blir tatt godt i mot er dårlig argumentasjonsteknikk og ubegrunnet synsing. Det er mange her inne jeg er dødsuenige med i haugevis med saker, men som jeg liker å diskutere med, fordi de tar en god argumentasjon.

Jeg vet ikke helt, jeg. Du lurte på hva "rett FP-ånd" var, og kanskje "lista" er det mange forbinder med FP og at det er derfor den dukker den opp fra tid til annen og gjør traverne lei? Sånn røft sett er de aller fleste punktene på lista det jeg forbinder med FP, uten at jeg knytter det til noe veldig positivt eller negativt. De fleste er imot kontantstøtt, jobber utenfor hjemmet og klarer vel så godt som sin bedre halvdel å skifte dekk på bilen, så jeg for min del føler meg litt på sidelinjen for hva den gjengse FP-er ville gjort når jeg overlater Sector Alarm-mannen som lurer på om vi ønsker boligalarm til mannen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 00:35   #4
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg vet ikke helt, jeg. Du lurte på hva "rett FP-ånd" var, og kanskje "lista" er det mange forbinder med FP og at det er derfor den dukker den opp fra tid til annen og gjør traverne lei? Sånn røft sett er de aller fleste punktene på lista det jeg forbinder med FP, uten at jeg knytter det til noe veldig positivt eller negativt. De fleste er imot kontantstøtt, jobber utenfor hjemmet og klarer vel så godt som sin bedre halvdel å skifte dekk på bilen, så jeg for min del føler meg litt på sidelinjen for hva den gjengse FP-er ville gjort når jeg overlater Sector Alarm-mannen som lurer på om vi ønsker boligalarm til mannen.

Feil. De fleste skriver at de er imot kontantstøtte, skriver at de jobber utenfor hjemmet og skriver at de kan skifte dekk på bilen.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:25   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Feil. De fleste skriver at de er imot kontantstøtte, skriver at de jobber utenfor hjemmet og skriver at de kan skifte dekk på bilen.

Tror du folk farer med løgn?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:31   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Tror du folk farer med løgn?

Ja.

Langt ifra alle, men folk farer med både løgn og overdrivelser. Både i RL men enda mer på nett. Og jeg tror at spesielt FP, der det meste er så veldig pk og "riktig" på alle måter, kan få andre til å føle seg utilstrekkelige og at de føler at de må skrive usannheter for å henge med.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:12   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det er da også noe å skryte på seg.

Jeg tror virkelig ikke at det er så mange som juger på seg ferdigheter her, det er jo mange som kjenner hverandre.

Men jeg tror det er veldig lett å blingse på hva som er enkeltsakene til noen. Jeg er f.eks veldig vitenskapsorientert og veldig flink teknisk. Men ser du meg krangle om økologisk mat og helsetepper foran vognen? Not so much. Fordi det er saker som jeg ikke har noen spesielle meninger eller følelser om. Og sånn tror jeg det er med mange, man fronter det som er viktig, og jeg tror at folk juger svært sjelden om det som faktisk er viktig for dem.

Gammel 10-11-09, 03:13   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er da også noe å skryte på seg.

Jeg tror virkelig ikke at det er så mange som juger på seg ferdigheter her, det er jo mange som kjenner hverandre.

Men jeg tror det er veldig lett å blingse på hva som er enkeltsakene til noen. Jeg er f.eks veldig vitenskapsorientert og veldig flink teknisk. Men ser du meg krangle om økologisk mat og helsetepper foran vognen? Not so much. Fordi det er saker som jeg ikke har noen spesielle meninger eller følelser om. Og sånn tror jeg det er med mange, man fronter det som er viktig, og jeg tror at folk juger svært sjelden om det som faktisk er viktig for dem.

Det er en annen fiiin ting med FP - det er så som kjenner meg (som jeg vet om i alle fall). Jeg var tidligere på et forum hvor jeg hadde alle bestevennene mine, og det ble litt klamt i lengden. Ikke det at jeg følte for å lyve på meg noe, men av og til har man lyst til å dele sannheter man ikke nødvendigvis føler for å fortelle om i RL.

Jeg er relativt (en underdrivelse ) privat av meg, og liker ikke å utlevere verken mann eller barn til venninner. Så da er det greit å ha et anonymt forum å ta opp ting på.

Og jeg tror støtt og stadig at det er folk som ikke alltid er helt 100% sannferdige når de ferdes på internett. Historien har vel vist det. Og om de ikke nødvendigvis snakker usant med vilje, så er det kanskje bare at de ser sin egen virkelighet litt annerledes?

Men selvfølgelig, kjenner man andre folk som vanker her, så kan man jo ikke lyve på seg verken det ene eller det andre sånn helt uten videre. Selv om jeg hørte på radioen i dag om ei som løy på seg kreft både til mann, venner og familie for at de skulle samle inn penger til behandling: som hun brukte på silikoninnlegg i puppene .

Jadda.

:fjaser litt:

Gammel 04-11-09, 22:37   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...eller sagt på en annen måte: Det skurrer at du mener at du ikke har lov til å være uenig pga. lav takhøyde, men samtidig blir sur fordi jeg er uenig.

Gammel 04-11-09, 22:40   #10
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...eller sagt på en annen måte: Det skurrer at du mener at du ikke har lov til å være uenig pga. lav takhøyde, men samtidig blir sur fordi jeg er uenig.

Det skurrer mer at du er så gretten mot en som mener at det er lav takhøyde.

Gammel 04-11-09, 22:41   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Imma må da ha like rett til å bli sur som du? :tvinner strikken enda en runde rundt argumentet:

Gammel 04-11-09, 22:38   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg glemmer altså konsekvent å quote.

Gammel 04-11-09, 22:40   #13
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg glemmer altså konsekvent å quote.

Ikke jeg.

Gammel 04-11-09, 22:42   #14
Frantzen
Passiv

Standard

Om det skal lages nye, tekniske løsninger så forslår jeg en sutresmiley som autogenereres ved sutrete innlegg, så slipper vi hele diskusjonen rundt hva som er hva. :lei av sutrediskusjoner:

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 22:48   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jammen alle har jo lov til å være uenige! That's the point!

Sukk. Alle er domme i dag og skjønner ikke hva jeg mener. Kjipinger.

Ok.

Step 1. Imma kommenterer (jeg gidder ikke bla tilbake, så hvis jeg tar feil allerede her går argumentasjonsrekka opp i røyk, det innrømmer jeg ærlig) at det er høy takhøyde så lenge man er FP-vennlig. Hvilket ikke er et FP-vennlig utsagn.

Step 2. Jeg synes at det er en tullete ting å si. Hvilket jeg sier. Det betyr ikke at hun ikke har lov til å si det, men jeg har fortsatt lov til å påpeke at jeg er uenig.

Poenget mitt er, tror jeg, at jeg har lov til å være så grinete som jeg bare vil, siden jeg mener det er takhøyde nok for det. Imma beviser også at det er en høyere takhøyde (dæven, så teite de ordene ser ut nå) enn hun mener siden hun tydeligvis også har lov til å være så grinete hun bare vil. Det betyr at jeg hadde rett i utgangspunktet.

Eller?

Gammel 04-11-09, 22:49   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Imma: Jeg synes det er fullstendig uberettiget å snakke om lav takhøyde på FP bare fordi man evt. går i klinsj med en bruker.

Gammel 04-11-09, 22:51   #17
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

@Imma: Jeg synes det er fullstendig uberettiget å snakke om lav takhøyde på FP bare fordi man evt. går i klinsj med en bruker.

Er jeg i klinsj med noen også nå ?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 22:52   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Er jeg i klinsj med noen også nå ?

OK, du er litt gretten du også, kanskje. :rettferdig:

Gammel 04-11-09, 22:51   #19
Frantzen
Passiv

Standard

Sitat:

Nå kom vel takhøyde-argumentet før det ble noen klinsj her.

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 22:52   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

(nå ser jeg ikke for meg en kosemosetråd)

Unnskyld. Jeg beklager at jeg ble sleivete og gretten. Selv om jeg selvfølgelig fortsatt mener at jeg har rett.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.