Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 21:42   #101
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Om det skal lages nye, tekniske løsninger så forslår jeg en sutresmiley som autogenereres ved sutrete innlegg, så slipper vi hele diskusjonen rundt hva som er hva. :lei av sutrediskusjoner:

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:42   #102
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Du har selvfølgelig lov til å være uenig. Har ikke jeg det? Hæ? Hæ? Så det skal være takhøyt nok til at du kan ønske deg en ikke-kosemosete-tråd og snakke om ting du synes er kjipt, men så skal taket plutselig senkes når jeg kommer og oppfyller ønsket om å ikke kosemose og synes at du snakker tull?

Da skjønner jeg ikke hva du mener, Imma.

Nei for all del, du må gjerne være uenig. Jeg har ikke engang sagt at jeg synes det er kipt ang. takhøyden. Jeg bare påpeker at slik oppfatter jeg det. Jeg synes ofte det er underholdende å se brukere hylle saklighet og god argumentasjon,og at det er fint å være uenig. For så i neste øyeblikk skrive et innlegg som viser det motsatte.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:46   #103
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det som ikke blir tatt godt i mot er dårlig argumentasjonsteknikk og ubegrunnet synsing. Det er mange her inne jeg er dødsuenige med i haugevis med saker, men som jeg liker å diskutere med, fordi de tar en god argumentasjon.

Hvor er AC gode argumentasjonteknikk i dette tilfellet? Hvor er de gode begrunnelsene?

AC, hvorfor går du ut fra at jeg er sur på deg, eller ikke liker at du er uenig?

Gammel 04-11-09, 21:46   #104
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg synes ofte det er underholdende å se brukere hylle saklighet og god argumentasjon,og at det er fint å være uenig. For så i neste øyeblikk skrive et innlegg som viser det motsatte.

Dette høres interessant ut. Har du konkrete eksempler på slike tråder og innlegg?

Ben "rethoric may need sharpening" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:47   #105
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er AC gode argumentasjonteknikk i dette tilfellet? Hvor er de gode begrunnelsene?

Syns du hun blir tatt veldig seriøst nå?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:48   #106
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jammen alle har jo lov til å være uenige! That's the point!

Sukk. Alle er domme i dag og skjønner ikke hva jeg mener. Kjipinger.

Ok.

Step 1. Imma kommenterer (jeg gidder ikke bla tilbake, så hvis jeg tar feil allerede her går argumentasjonsrekka opp i røyk, det innrømmer jeg ærlig) at det er høy takhøyde så lenge man er FP-vennlig. Hvilket ikke er et FP-vennlig utsagn.

Step 2. Jeg synes at det er en tullete ting å si. Hvilket jeg sier. Det betyr ikke at hun ikke har lov til å si det, men jeg har fortsatt lov til å påpeke at jeg er uenig.

Poenget mitt er, tror jeg, at jeg har lov til å være så grinete som jeg bare vil, siden jeg mener det er takhøyde nok for det. Imma beviser også at det er en høyere takhøyde (dæven, så teite de ordene ser ut nå) enn hun mener siden hun tydeligvis også har lov til å være så grinete hun bare vil. Det betyr at jeg hadde rett i utgangspunktet.

Eller?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:49   #107
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Imma: Jeg synes det er fullstendig uberettiget å snakke om lav takhøyde på FP bare fordi man evt. går i klinsj med en bruker.

Gammel 04-11-09, 21:50   #108
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ingen av dere har begrunnet så veldig her, vel? Du sa at du ikke liker at takhøyden ikke er så stor når man ikke er enig med flertallet (jeg parafraserer), og aC sa at hun ikke liker sutring, og at hun synes du sutrer. Ingen av delene er spesielt godt begrunnet - alt kan ikke begrunnes, noen ganger bare mener man.

Man aC, du er ganske gretten nå. Det er sant at poenget til Imma har vært oppe før, men man må kunne mene ting som andre har sagt før.

Gammel 04-11-09, 21:51   #109
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

@Imma: Jeg synes det er fullstendig uberettiget å snakke om lav takhøyde på FP bare fordi man evt. går i klinsj med en bruker.

Er jeg i klinsj med noen også nå ?

Gammel 04-11-09, 21:51   #110
Frantzen
Passiv

Standard

Sitat:

Nå kom vel takhøyde-argumentet før det ble noen klinsj her.

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:52   #111
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg i klinsj med noen også nå ?

OK, du er litt gretten du også, kanskje. :rettferdig:

Gammel 04-11-09, 21:52   #112
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(nå ser jeg ikke for meg en kosemosetråd)

Unnskyld. Jeg beklager at jeg ble sleivete og gretten. Selv om jeg selvfølgelig fortsatt mener at jeg har rett.

Gammel 04-11-09, 21:56   #113
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Man aC, du er ganske gretten nå. Det er sant at poenget til Imma har vært oppe før, men man må kunne mene ting som andre har sagt før.

Lover å sjekke nøye heretter om eventuell kritikk av forumet har vært oppe til diskusjon tidligere, før jeg våger meg utpå igjen. Slik at jeg ikke sutrer over noe som har vært sagt tidligere.

Gammel 04-11-09, 21:57   #114
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Lover å sjekke nøye heretter om eventuell kritikk av forumet har vært oppe til diskusjon tidligere, før jeg våger meg utpå igjen. Slik at jeg ikke sutrer over noe som har vært sagt tidligere.

Nå sa jeg jo nettopp, i det du quotet, at man kunne si ting som er sagt før? Ingen grunn til å dra frem sarkasmen her.

Gammel 04-11-09, 21:58   #115
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er veldig viktig å beholde nekene så vel som de schmarte, spør du meg.

Det er jeg enig i. Men det er lettere å finne folk fra den ene gruppen enn den andre.

Gammel 04-11-09, 21:59   #116
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Takk.

Gammel 04-11-09, 21:59   #117
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker noen nek da. Men ikke de som er fullstendig far out, de syns jeg bare ødelegger.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:59   #118
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ser absolutt humoren i Skremmerns liste, men jeg er litt lei av den. Det er de samme satt-på-spissen kommentarene som kommer hver gang, også skal man liksom bli litt flau hvis man kjenner seg igjen, og gjerne bortfoklare det med å trekke frem alle de punktene man ikke er perfekte på.

Jeg mener at de aller fleste her inne som ikke kjenner seg igjen i et eneste punkt i den lista allikevel føler seg hjemme her, og blir tatt godt i mot. Det som ikke blir tatt godt i mot er dårlig argumentasjonsteknikk og ubegrunnet synsing. Det er mange her inne jeg er dødsuenige med i haugevis med saker, men som jeg liker å diskutere med, fordi de tar en god argumentasjon.

Jeg vet ikke helt, jeg. Du lurte på hva "rett FP-ånd" var, og kanskje "lista" er det mange forbinder med FP og at det er derfor den dukker den opp fra tid til annen og gjør traverne lei? Sånn røft sett er de aller fleste punktene på lista det jeg forbinder med FP, uten at jeg knytter det til noe veldig positivt eller negativt. De fleste er imot kontantstøtt, jobber utenfor hjemmet og klarer vel så godt som sin bedre halvdel å skifte dekk på bilen, så jeg for min del føler meg litt på sidelinjen for hva den gjengse FP-er ville gjort når jeg overlater Sector Alarm-mannen som lurer på om vi ønsker boligalarm til mannen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:59   #119
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

FP er herlig! :enkel:

Gammel 04-11-09, 22:00   #120
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå sa jeg jo nettopp, i det du quotet, at man kunne si ting som er sagt før? Ingen grunn til å dra frem sarkasmen her.

Det var ikke ment sarkastisk. Skulle egentlig slengt på en :skalbli: smilie for å understerke humoren i utsagnet men fant den ikke og gadd ikke leite.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.