|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg har en liten gutt som er sånn knusebedårende. En sånn som alle sier Åhhhhh sååååå nyyyyyydelig og foooooor noen krøller
![]() |
#102 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Min yngste er et slikt lite drops, hun er søt og veldig, veldig blid. Jeg merker at mange behandler henne anderledes enn f.eks mellomsøster (som er høyst ordinær og litt overvektig) og det gjør vondt langt, langt inn i mammahjertet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?
![]() |
#104 |
Textrovert
|
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Ei venninne av meg sa at noe av det mest pinlige og mest ubehagelige hun hadde vært med på, var da hun og ei venninne var ute med babyguttene sine på kafé. Venninna mi sin sønn ble dillet og dullet med av fremmede og det var ikke måte på komplimenter på utseendet. Venninna hennes mottok INGEN komplimenter, og ingen SÅ på sønnen hennes engang, helt til noen tydeligvis oppfattet situasjonen, snudde seg til guttungen hennes og sa "nææ, så fin .... eh...genser".
![]() |
#105 |
Shake it out!
|
![]() |
#106 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Ja, man ser jo begge deler, men jeg tror Teo har skummelt rett i det med at utseendet betyr mye mer enn vi vil innrømme. Det skal dog sies at den andre virkelig VAKRE jenta i barnehagen er et lite intrigetroll, og henne møter jeg som de andre ungene: "Hei E...
![]() |
#107 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg tror også at utseende betyr mer enn mange vil (og orker) innrømme. Meg selv inkludert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg gjør nok det, men forsøker så godt det lar seg gjøre å være åpen for at mine første antagelser kan være feil. Eller dømmer, det høres så voldsomt ut. Jeg gjør nok heller ubeviste antagelser. Og jeg legger meg virkelig i selen for å ikke gi uttrykk for eller vise antagelsene mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Absolut ateist
|
Det er vel ikke noe å gremmes over. Man er jo forskjellig. Jeg ser fint både positive og negative aspekter hos egne barn, de forsvinner jo ikke fordi man ikke vil si det høyt.
![]() |
#110 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har også lest om dette med pene barn og forskjellsbehandling, men jeg tror ikke alltid det er av ett gode.
![]() |
#111 |
Passiv
|
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Da jeg fikk storebror snudde folk seg etter oss på gata da vi var ute og trillet for å smile til(bake) til ham. Det kom folk bort til meg på butikken, det kom folk bort til meg overalt og jeg hørte det bli kommentert overalt - "for en pen baby, se så blid han er." |
![]() |
![]() |
#113 |
Passiv
|
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Hvis noen påstår at de aldri dømmer andre på basis av utseende så tror jeg dem ikke. Alle "tenker sitt" i "sitt stille sinn" en eller annen gang, om de nå møter narkomane innvandrere eller ei bimboberte med sneipen i munnviken mens hun ammer. Det avgjørende er hvordan man behandler menneskene. |
![]() |
![]() |
#114 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg har mer forståelse for fordommer som er på en måte beslektet med utseende. F.eks om noen ser veldig utrøyket ut så starter jeg ikke en konversasjon med dem om frilufsliv uten at de starter det liksom. Og jeg kan noen ganger ha fordommer mot folk som er overvektige zom f.eks at jeg tenker at de ikke er så sunne. Selv om jeg vet at det er feil i mange tilfeller.
![]() |
#115 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg hadde dømt en person med Frp-pin, blond, eller ikke. :innrømmer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg tror ikke jeg dømmer for mye
![]() |
#117 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Det gjør jeg, og det er så spennende at!
![]() |
#118 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Dømmer du folk etter utseendet?Jeg gjør det.
![]() |
#119 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det Pia sa. Jeg kan nok ikke si at jeg IKKE dømmer, men jeg endrer gjerne oppfatning av personen dersom han/hun gir et helt annet inntrykk dersom at jeg får flere opplysninger og erfaringer å trekke slutninger fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Yes, we can!!
|
Men det viser seg tydeligvis at vi gjør det ubevisst, de fleste av oss. At vi antar at pene mennesker er både smartere og flinkere.
![]() |
|
|