Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 21:10   #101
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Vi har masse arvetøy og det fungerer veldig bra. På yttertøyet er jeg kvalitetsbevist, da jeg ikke vil bekymre meg for om barna er våte/kalde etc.
Jeg er glad i nøstebarn ulla, og andre typer ubehandlet ull. Men jeg handler lite, og de gangene det skjer blir det klær med god kvalitet.

Jeg kan dels styre meg for retro-klærne, men noen ganger ser jeg noe fint der også. Kan jeg få tak i noe brukt, så er jeg godt fornøyd med det.

Gammel 07-03-08, 21:11   #102
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja - Jeg vil ha kvalitet på sko og yttertøy - Der kjøper jeg noen gjerne "merkeklær" - På hverdagsklær er jeg sær, men ikke merkefreak. Så lenge klærne er enkle, myke og fargeglade og uten ole brumm, mikke mus, spiderman etc, så er jeg fornøyd.

- Vi arver lite klær, men jeg kjøper noe brukt.

Gammel 07-03-08, 21:11   #103
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Synes ikke kamomønster er fint på småbarn, uansett om det er rosa eller grønt. Men det er min mening, andre må gjerne bruke det. Vi har alle forskjellig smak og meninger, og det må vi få lov til å ha. Det viktigste er at vi ikke preker til barna om forskjellige merker, pris osv. De får tidsnok merke motepresset.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:11   #104
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Retro-klærne er jo såå kule, Lindex har et fantastisk utvalg i retro-klær til babyer nå. Jeg kunne gått berserk hadde jeg bare hatt penger til det.

Gammel 07-03-08, 21:17   #105
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jer er litt merkefreak. Liker spesielt merker som Katvig, IdaT, Mee Too, Ej Sikke lej osv. Synes det er ok å kjøpe plagg som koster litt mer nå som han bruker en størrelse lengre enn et par uker. Men jeg kjøper og klær på H&M, Lindex, Kappahl, Sparkjøp osv. Ullklærne på Sparkjøp er ganske greie synes jeg.

Gammel 07-03-08, 21:18   #106
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser ikke på merket men på pris og kvalitet. Jeg har prøvd å kjøpe utedresser av så kalt god kvalitet som Troll. Jeg var meget skuffet. Det er lengre holdbarhet på dressene fra Boogerud. Billigdressene har holdt både 1,2,3 og 4 sesonger og har blitt brukt av 3 barn før de har vært utslitt og hullete. Trolldressene tålte ikke mer enn 3 uker! Helly Hansen som ligger i mellomsjiktet er ligger midt på treet. Når det gjelder sko velger jeg det virker best uavhengig av pris.

Inneklær satser jeg på å kjøpe så billig som mulig. Likevel så arver minstemor mesteparten av klærne til storesøster. Kun noen få ting som har mistet fasongen eller blitt utvasket. Her går veldig mye i tørketrommelen. Jeg er nøye på at klærne skal se pene ut og passe sammen. Jeg kjøper klær der jeg finner det billigst. H&M, Exit, Lindex COOP OBS, osv.

Gammel 07-03-08, 22:07   #107
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nja, vil vel ikke kalle meg en merkefreak, men en kvalitetsfreak. Alt av yttertøy er stort sett av kjente merker som Reima, Troll, Reflex osv. Følger gjerne med på tester i blad, tv o.l, og heller ofte mot det som kommer best ut test. Mange av mine venninner er ped.ledere i barnehager, og der kommer det ofte masse tips.

Innertøy er jeg ikke merkebevisst på i det hele tatt. Ungene går med ull innerst i vinterhalvåret, og kjøper like gjerne fra Sparkjøp som fra Troll, Devold o.l. Ellers blir klær kjøpt der jeg finner fine klær. Dødningehoder, Spiderman, Barbie, Hello Kitty osv blir ikke kjøpt.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:10   #108
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Njaei, vil vel ikke si det, men noe foretrekker jeg i kjente merker. Slik som utetøy, sko også suplerer jeg med litt ekstra innimellom. Skulle jeg kun kjøpt merkeklær til tre barn, ja da hadde jeg hatt et alvorlig økonomisk problem.

Gammel 07-03-08, 22:24   #109
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg kjenner jeg blir så oppgitt av andres holdninger at jeg ikke en gang klarer å sette ord på det.

Denne må jeg signere Må si det overrasker meg at voksne mennesker i det hele tatt tenker i de baner at det å ha klær fra Sparkjøp er så forferdelig.

Jeg er kvalitetsbevisst når det gjelder yttertøy og sko, ellers handler jeg overalt, Lindex, Cubus, HM, ja, til og med Spar Kjøp

Gammel 07-03-08, 22:30   #110
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har over hodet aldri vært opptatt av merker når det gjelder meg selv - alt for lite, i følge min søster som dro meg med på Noa Noa for å kle meg opp. Har siden fått en liten dille på nettopp de klærne, men det er fordi de passer til kroppen min - noe H&M ikke gjør for tiden.

For ungene har jeg ikke vært opptatt av merker bortsett fra en periode i fjor da jeg hadde hengt for mye på foreldreforum på nett og kjøpte litt vel mye merkeklær til minstemann (Katvig, Holly, Molo o.l.). Nå har jeg imidlertid sluttet med det, bortsett fra når det gjelder parkdresser. Der holder jeg en knapp på Reima og Troll, men kan godt kjøpe (og har kjøpt) brukt. Lindex er forøvrig en favorittbutikk både når det gjelder meg selv og ungene.

Gammel 07-03-08, 22:33   #111
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Denne må jeg signere Må si det overrasker meg at voksne mennesker i det hele tatt tenker i de baner at det å ha klær fra Sparkjøp er så forferdelig.

Jeg er kvalitetsbevisst når det gjelder yttertøy og sko, ellers handler jeg overalt, Lindex, Cubus, HM, ja, til og med Spar Kjøp

Jeg leste ikke hele tråden før jeg svarte på den. Jeg reager ikke lengre i det hele tatt på at andre syns det er forferdelig med sparkjøpklær o.l. Har familiemedlem som ikke kunne finne på å gå på H&M, men jeg hever ikke et øyenbryn lengre. De får være så kapitalistiske som de bare vil. Jeg gidde ikke tilstrebe den levestilen for jeg har det bra som jeg har det.

Det jeg derimot reagerer på, er at de lærer sine barn dety her. Barn mobber ikke pga. klær fordi de vet hva som er merke eller ikke. Det er det foreldre som opplærer dem til. Kom ikke å fortell meg noe annet.

Gammel 07-03-08, 22:38   #112
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

jeg syns det er skikkelig overkill med sånn prangende merker overalt.

type jean paul, gucci, ysl osv.

Eller smykker med tydelige friis logoer nedover osv.

Ellers er jeg glad i kvalitet. Kan godt kjøpe "merker", men ikke fordi d står jean paul over brystet elr lingende.

jeg kan kjøpe nostebarn, fordi d er dritbra! Eller molo fordi de er deilige. Men hadde de laget en blå trøye d sto MOLO over brystet på, så hadde jeg blitt mer sånn

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:00   #113
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ylvania er litt kul
Standard

Jeg er merkebevist når det gjelder undertøy, sko og ytterklær til barna.
Inneklær går det i alt mulig rart etter hva ungene og jeg liker.

Gammel 07-03-08, 23:04   #114
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, jeg er vel kansje litt opptatt av merker, men da kun av retro-merker. Jeg vil ikke kle guttungen som et lite sort spiderman-monster, men heller som et fargerikt barn. Jeg handler mest på Lindex, men han har også noe fra Småfolk, Katvig, idaT ol.

Gammel 07-03-08, 23:16   #115
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg vurderer pris og kvalitet og handler dermed på HM.
Det kunne aldri falle meg inn å handle klær for merket sin del

Barna vokser ut av klærne lenge før de er slitt.
Vi arver masse og mye av det er fra billigkjedene.

Signerer.

Jeg er veldig langt fra å være merkefreak. Jeg kjøper det jeg synes er fint, og det som virker bra til sitt formål, så lenge prisen er ok. Jeg kan til og med finne på å kjøpe en dress på Spar Kjøp, hvis jeg synes den virker fin :vill og gal:

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:19   #116
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Nei, jeg er ikke opptatt av merker, men av kvalitet. Derfor kjøper jeg ytterklær og sko som jeg vet er bra. Har jo litt erfaring med det nå, etter 9 år som mamma (tror jeg iallefall )
Ellers har vi klær fra alle billigkjedene og en del dyrerer klær. En i familien driver en barnebutikk med mye fint, og når man får 70 % der, er det vanskelig å la være.
Men jeg skyr logoer som pesten. Klærene kan være så fine de bare vil, men om det syns hva det er, dropper jeg det. Vi bor jo på ett sted hvor det er stor fokus på merkeklær og jeg håper at så inderlig at vi kan snu den trenden. Det er lov å være opptimist, sant?

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:22   #117
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ikke i det hele tatt. Virkelig.

Samme her.
Arver dessuten det meste til minstemor og mellomste arver etter storebror og fetter. Kun eldstemann som vi kjøper klær til og da stort sett på HM eller på nett. Merkeklær har vi kun få plagg av, de er arvet eller kjøpt brukt.

Gammel 07-03-08, 23:33   #118
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Er ingen merkefreak men kjøper utedresser i Reima og Troll. Er glad i Benetton klærne for gutteklærne der er fargerike og passer på å kjøpe når det er salg der.
Men kjøper nok aller mest på H&M og noe på Lindex.

Gammel 07-03-08, 23:40   #119
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Det er enda godt at det er bevist at merkeklær nødvendigvis ikke danker ut billigklær når det gjelder kvalitet. Så det er opplagt at for noen så er det merket i seg selv som teller.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:44   #120
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Nei, jeg er ikke merkefreak i den forstand at jeg må ha eller kjøper kun enkelte merker. på utetøy er jeg imidlertid veldig kresen, jeg vil ha vindtett, vanntett og pustende, jeg hater tykke, klumpete, klamme klær. Så her har vi endel Bergans, reimatec, norønna etc. Samme med skotøy som skal brukes mye, Goretex og demping er godt, Viking og Asics er favoritter.

Når det gjelder inneklær kjøper jeg det jeg synes er pent og komfortabelt, jentene er faktisk veldig opptatt av av klær skal være behagelige. Eldste handler endel på Wow/Bik Bok, ellers blir det de store kjedebutikkene.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
merkeklær

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.