|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Vi har masse arvetøy og det fungerer veldig bra. På yttertøyet er jeg kvalitetsbevist, da jeg ikke vil bekymre meg for om barna er våte/kalde etc.
|
|
|
#102 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er du en merkefreak?Nja - Jeg vil ha kvalitet på sko og yttertøy - Der kjøper jeg noen gjerne "merkeklær" - På hverdagsklær er jeg sær, men ikke merkefreak. Så lenge klærne er enkle, myke og fargeglade og uten ole brumm, mikke mus, spiderman etc, så er jeg fornøyd.
|
|
|
#103 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Synes ikke kamomønster er fint på småbarn, uansett om det er rosa eller grønt. Men det er min mening, andre må gjerne bruke det. Vi har alle forskjellig smak og meninger, og det må vi få lov til å ha. Det viktigste er at vi ikke preker til barna om forskjellige merker, pris osv. De får tidsnok merke motepresset. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Retro-klærne er jo såå kule, Lindex har et fantastisk utvalg i retro-klær til babyer nå. Jeg kunne gått berserk hadde jeg bare hatt penger til det.
|
|
|
#105 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er du en merkefreak?Jer er litt merkefreak. Liker spesielt merker som Katvig, IdaT, Mee Too, Ej Sikke lej osv. Synes det er ok å kjøpe plagg som koster litt mer nå som han bruker en størrelse lengre enn et par uker.
|
|
|
|
#106 |
|
superbruker
|
Sv: Er du en merkefreak?Jeg ser ikke på merket men på pris og kvalitet. Jeg har prøvd å kjøpe utedresser av så kalt god kvalitet som Troll. Jeg var meget skuffet. Det er lengre holdbarhet på dressene fra Boogerud. Billigdressene har holdt både 1,2,3 og 4 sesonger og har blitt brukt av 3 barn før de har vært utslitt og hullete. Trolldressene tålte ikke mer enn 3 uker! Helly Hansen som ligger i mellomsjiktet er ligger midt på treet. Når det gjelder sko velger jeg det virker best uavhengig av pris.
|
|
|
#107 |
|
Lykkelig nygift.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Nja, vil vel ikke kalle meg en merkefreak, men en kvalitetsfreak. Alt av yttertøy er stort sett av kjente merker som Reima, Troll, Reflex osv. Følger gjerne med på tester i blad, tv o.l, og heller ofte mot det som kommer best ut test. Mange av mine venninner er ped.ledere i barnehager, og der kommer det ofte masse tips.
|
|
|
#108 |
|
Opp og ned
|
Sv: Er du en merkefreak?Njaei, vil vel ikke si det, men noe foretrekker jeg i kjente merker. Slik som utetøy, sko også suplerer jeg med litt ekstra innimellom. Skulle jeg kun kjøpt merkeklær til tre barn, ja da hadde jeg hatt et alvorlig økonomisk problem.
|
|
|
#109 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Er du en merkefreak?
Denne må jeg signere
|
|
|
#110 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Er du en merkefreak?Jeg har over hodet aldri vært opptatt av merker når det gjelder meg selv - alt for lite, i følge min søster som dro meg med på Noa Noa for å kle meg opp. Har siden fått en liten dille på nettopp de klærne, men det er fordi de passer til kroppen min - noe H&M ikke gjør for tiden.
|
|
|
#111 |
|
Opp og ned
|
Jeg leste ikke hele tråden før jeg svarte på den. Jeg reager ikke lengre i det hele tatt på at andre syns det er forferdelig med sparkjøpklær o.l. Har familiemedlem som ikke kunne finne på å gå på H&M, men jeg hever ikke et øyenbryn lengre. De får være så kapitalistiske som de bare vil. Jeg gidde ikke tilstrebe den levestilen for jeg har det bra som jeg har det.
|
|
|
#112 |
|
priiiima donna
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?jeg syns det er skikkelig overkill med sånn prangende merker overalt. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Steiketakkehatar
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Jeg er merkebevist når det gjelder undertøy, sko og ytterklær til barna.
|
|
|
#114 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Tja, jeg er vel kansje litt opptatt av merker, men da kun av retro-merker. Jeg vil ikke kle guttungen som et lite sort spiderman-monster, men heller som et fargerikt barn. Jeg handler mest på Lindex, men han har også noe fra Småfolk, Katvig, idaT ol.
|
|
|
#115 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Signerer. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Nei, jeg er ikke opptatt av merker, men av kvalitet. Derfor kjøper jeg ytterklær og sko som jeg vet er bra. Har jo litt erfaring med det nå, etter 9 år som mamma (tror jeg iallefall |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Gal kattedame
|
Samme her.
|
|
|
#118 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er du en merkefreak?Er ingen merkefreak men kjøper utedresser i Reima og Troll. Er glad i Benetton klærne for gutteklærne der er fargerike og passer på å kjøpe når det er salg der.
|
|
|
|
#119 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Det er enda godt at det er bevist at merkeklær nødvendigvis ikke danker ut billigklær når det gjelder kvalitet. Så det er opplagt at for noen så er det merket i seg selv som teller. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Nei, jeg er ikke merkefreak i den forstand at jeg må ha eller kjøper kun enkelte merker. på utetøy er jeg imidlertid veldig kresen, jeg vil ha vindtett, vanntett og pustende, jeg hater tykke, klumpete, klamme klær. Så her har vi endel Bergans, reimatec, norønna etc. Samme med skotøy som skal brukes mye, Goretex og demping er godt, Viking og Asics er favoritter. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| merkeklær |
|
|