Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 16:41   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Og da kan jo ikke kvaliteten være så aller verst, ikke sant?

Jeg har måtte kaste mye fra H&M. Etter en del vask ble det små hull i klærne (til tross for god behandling og ikke-eksisterende tromling).

Gammel 07-03-08, 23:36   #2
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har måtte kaste mye fra H&M. Etter en del vask ble det små hull i klærne (til tross for god behandling og ikke-eksisterende tromling).

jeg har ennå ikke kastet et plagg fra HM. Har ennå til gode å få hull eller misfarging på/av klærne! Men med klær fra Benetton og Mexx f.eks som ligger ganske så mye høyere i pris har jeg faktisk opplevd dette.

Av og til har jeg en følelse av at man betaler mer for navnet enn for kvaliteten på klærne... Men av ytterklær og sko er vi opptatt av kvalitet- dermed blir det endel merker. Men har vært heldig til nå å fått det meste til superpriser!

Så nei jeg er ingen merkefreak, men synes det kan være moro om man gjør et scoop på salg. Jeg kjøper det jeg føler for og som jeg liker. Og selvfølgelig som jeg ser Lillemann er komfortabel med.

Men jeg er helt enig i at det blir litt kjedelig når alle barn springer rundt i de samme klærne

Idag kjørte jeg forresten forbi Olden og stoppet på Skogstads lagerutsalg der jeg fikk kjøpt ny vårjakke, 2 hjelmluer, et ullfleecesett til 410,- på salg! Bare jakken har en opprinnelig pris på 599,- så da er det gøy å shoppe Anbefales!

Sist redigert av ILY : 08-03-08 kl 00:14.
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 00:16   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hvilket merke klærne har er helt uinteressant, men jeg nekter å kjøpe f.eks Timberlandbukse til 700,-. Og guttungen får heller ikke klær fyllt med dødningehoder.

Kjøper stortsett barneklær på Lindex.

Og har kjøpt endel Mexx klær, men det er fordi vi har en Mexx-outlet i nærmiljøet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 00:46   #4
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ikke så veldig bevisst, men synes det er moro at Komma har litt klær som ikke alle har. Snuppa har en del merketøy nå, men enda mer da hun var mindre tror jeg. Men det er lite som er kjøpt på fullpris i dyrere barneklærbutikker. Jeg har rygget baklengs ut av Zimba 3 ganger siden nyttår. Selv på 50-70 % salg, er prisene vanvittige. Men jeg kjøper gjerne brukt.

Til meg selv var jeg veldig merkebevisst tidligere, men det sluttet jeg med for en del år siden når jeg gikk opp i vekt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 09:27   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg kjøper det ungene liker og derfor har lillemann både spiderman og svampebob på klærne sine.

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Når barna er så heldige at de får/arver noe med favorittfigurene på så står jubelen i taket, så CARS og prinsesse-klær lå det mye av under juletreet og barna var i fistel over alle de fine myke pakkene!

Selv foretrekker jeg klær i naturlige stoffer, uten så mye mønster og gjerne i lyse-/mørkeblått og beige. Og til pent er det gjerne noe slikt som kles på.
Samtidig er det en ganske fjern tanke å nekte 5-åringen genser med Spiderman-motiv eller toåringen genser med sjørøvemotiv (og da gjerne inkludert et dødningehode eller to ; )

De små skal vel også få glede seg over klær? De blir ufattelig glade over å få lov å ha på klær med favorittheltene sine, og jeg kan ikke fatte på hvilket grunnlag jeg skulle sette foten ned for det...

Så en salig blanding, altså (dog ikke acryl : ).

Emneord
merkeklær

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.