Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hvor mange har samme etternavn som deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-08, 12:08   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mange har samme etternavn som deg?

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Har du lagt til Lillebror i dette tallet her eller? I følge SSB så er det jo 6808.

Jepp! - Måtte jo telle med han!

Gammel 17-02-08, 12:10   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jepp! - Måtte jo telle med han!

Tenkte meg det.....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 11:40   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det er rundt 450 som har samme etternavn som meg, og såvidt jeg vet bare jeg som heter akkurat min navnekombinasjon.

Det er 8 stk. som har mannens etternavn, men det er ikke et etternavn som kan videreføres, så verken jeg eller barna våre kommer til å ta det. Barna våre kommer til å dele etternavn med 66 og 450, men det vil bare være dem som har akkurat den navnekombinasjonen.

Sist redigert av Luftslottet : 18-02-08 kl 15:31.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 12:22   #4
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før jeg giftet meg:

Det er 11675 som har xxx som etternavn.

Etter jeg giftet meg:

Det er 4 som har xxx som etternavn.(Meg, mannen og guttene våre.)

Sist redigert av Nabojenta : 17-02-08 kl 12:31.
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 13:35   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pikenavnet mitt er det drøye 800 som har. Mitt nåværende er det bare tohundreognoen som har. Min kombinasjon av fornavn og etternavn er det 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har.

Sist redigert av safran : 19-02-08 kl 19:19.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 13:40   #6
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Pikenavnet mitt er det 787 som har.

Mitt nåværende etternavn er det 194 som heter.

Likte både pikenavnet mitt og mitt nye etternavn, men de passet ikke i kombinasjon, så jeg har bare mannens etternavn nå.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 13:43   #7
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jeg deler mitt nåværende etternavn med 128 andre. Pikenavnet mitt var vi 3239 som delte. (Nå bruker jeg dette som mellomnavn)

Ingen andre heter nøyaktig det samme som meg, mannen min eller veslemor .

Gammel 17-02-08, 14:32   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Etternavnet jeg hadde før vi giftet oss var det kun min familie som har. Det samme gjelder etternavnet jeg tok etter mannen min. Kun min lille familie som har det.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 14:36   #9
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

4. Mine foreldre, min søster og min bror har samme etternavn. I tillegg har begge barna mine det navnet som mellomnavn. Ellers er vi alene om det her i Norge. Det er ikke så vanlig i England, heller, men det er noen av dem i USA, deriblant en vingård.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 14:41   #10
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Bare meg og jentungen.

Har et dobbeltnavn, men hvis jeg søkte på begge navna hver for seg er det 61 som heter det ene og 194 som heter det andre, ikke så mange atså.

Er veldig glad i mitt etternavn, noe jeg tror alle i familien er.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 14:43   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca. 600 har mitt "pikenavn" (mellomnavn) og vel 120 har vårt etternavn.

Er dere forresten obs på at det er ganske lett å finne ut hva dere heter hvis dere oppgir det eksakte antallet som bærer deres etternavn?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 14:49   #12
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er dere forresten obs på at det er veldig lett å finne ut hva dere heter hvis dere oppgir det eksakte antallet som bærer deres etternavn?

Jada. er ikke veldig anonym. Jeg regner med at om noen ønsker det, så finner de enkelt ut hvem jeg er, men tviler på om noen har interesse av det. Men jeg er klar over det når jeg skriver, og legger aldri ut veldig personlig info. eller ting av typen "Nå drar vi på ferie i 14 dager, så huset er tomt"

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 15:15   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Jada. er ikke veldig anonym. Jeg regner med at om noen ønsker det, så finner de enkelt ut hvem jeg er, men tviler på om noen har interesse av det. Men jeg er klar over det når jeg skriver, og legger aldri ut veldig personlig info. eller ting av typen "Nå drar vi på ferie i 14 dager, så huset er tomt"

Du har så få navnebrødre og -søstre at det ikke er lett å finne ut noe om deg. Kun navn med mer enn 200 "brukere" er søkbare.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 15:34   #14
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dere forresten obs på at det er ganske lett å finne ut hva dere heter hvis dere oppgir det eksakte antallet som bærer deres etternavn?

Jupp. Derfor oppga jeg ikke eksakt tall. Greit at du minner oss på dette, for det er nok ikke alle som er klar over det.

Gammel 18-02-08, 13:25   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke noe problem når man har et ordentlig uvanlig navn.

:kan ikke søkes opp nå, og kunne ikke søkes opp før:

Gammel 17-02-08, 15:36   #16
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

87 har mitt etternavn
55 har mitt mellomnavn (min mors pikenavn)

Kombinasjonen mellomnavn+etternavn er det kun mine barn og meg som har.

Etternavnet mitt som jeg hadde før jeg ble gift er det 192 stk som har.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 17:24   #17
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

jo da, det er sant, men der man deler navn nærmere tusen, så blir man likevel ganske anonym. Og de som har et antall over 200, der er det som oftest mange navn med samme antall, så ikke like lett å vite hvilket navn det er. (de under 200 kommer ikke på oversikten, da må en søke enkeltvis.)

Gammel 17-02-08, 17:28   #18
Left
Passiv

Standard

66 stk har det samme etternavnet som meg.

Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 18:14   #19
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

jeg skal bytte etternavn nå, og da får jeg ett vernet navn.

Gammel 17-02-08, 18:36   #20
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er egentlig greia med å skulle ha så sjeldent navn som mulig?
:tabloidstemme: Har vi blitt en nasjon med snobber?

Emneord
navn

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.