Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizza med bearnaisesaus

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 23:13   #101
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

HARRY?????

Problemet med alle stedene i området som lager denne typen pizza er jo at de ikke har skjønt det. De lager en "vanlig pizza med biff" også har de noen dæsjer bernaisesaus her og der. Pizzaen skal svømme i bernaise. Den skal være dekket av saus. Og inneholde mye pepper

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 00:39   #102
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt er det harry, men jeg liker enkelte harry ting.
Jaa den må svømme i saus og ha masse pepper på, akkurat slik som min var i dag. Namme!

Gammel 25-02-08, 11:02   #103
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har prøvd det en gang, og det fristet ikke til gjentakelse.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 19:08   #104
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har i dag spist bearnaisesauspizza. Mannen sier: "Dette var jo overraskende godt! Det smakte som en 80-tallsmiddag med pizzabunn." Han sier han foretrekker vanlig pizza, men at han ikke har noen problemer med å spise det igjen.

Vi brukte forøvrig bare 2,5 dl bearnaisesaus. Jeg har problemer med å se for meg at det hadde vært plass til mer.

Gammel 26-02-08, 19:11   #105
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi brukte forøvrig bare 2,5 dl bearnaisesaus. Jeg har problemer med å se for meg at det hadde vært plass til mer.

Det er alltid plass til mer

Gammel 26-02-08, 19:17   #106
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fremdeles litt når det gjelder dette. Men vanlig hjemmelaget bernaise? Mmmmm.

Gammel 26-02-08, 19:22   #107
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er bare ikke gravid nok ennå, Mim. Det kommer nok.

Gammel 26-02-08, 19:33   #108
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

*Lurer på når vi kan snike bernaisepizza inn på menyen neste gang*

Gammel 26-02-08, 20:27   #109
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du er bare ikke gravid nok ennå, Mim. Det kommer nok.

Jeg er jo ganske gravid etterhvert, men det velter seg i magen en gang fremdeles når jeg leser i denne tråden.

Gammel 26-02-08, 20:28   #110
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg er jo ganske gravid etterhvert, men det velter seg i magen en gang fremdeles når jeg leser i denne tråden.

Gammel 26-02-08, 20:45   #111
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

*Lurer på når vi kan snike bernaisepizza inn på menyen neste gang*

Tja, hva med i morgen? Er man gravid, så er man gravid.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 20:50   #112
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Hva er det som gjør at det høres så ekkelt ut da? Liker du ikke bearnaisesaus, eller er det bare biffmiddagen som ligger oppå en pizzabunn som gjør utslaget?

Gammel 26-02-08, 20:52   #113
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Tja, hva med i morgen? Er man gravid, så er man gravid.

Du har jo et veldig godt poeng.

Gammel 26-02-08, 23:58   #114
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Kanskje det? Eller kanskje det er å tukle med det perfekte? Denne pizzaen blir nok laget en del her i huset de neste ukene, og da skal krydderbernaise prøves!

Jeg lover, den er kjempegod!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes krydderbearnaise smaker hoppetau, så jeg kommer IKKE til å bruke det.

Er det mulig? Den må være veldig tykk. Kjempegodt!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nå får vi ikke tak i sånt her i Stavanger/Sandnes (ingen som har HØRT om det engang), så jeg må lage selv. Gleder meg til å prøve ut Zol sin variant.

Jo det gjør vi. Men den er ikke sånn skikkelig noen steder jeg har funnet, men pizza med bærnes er å få på flere pizzasjapper i distriktet.
(leter fortsatt etter den optimale da, skal hyle ut når jeg har funnet!)

Gammel 27-02-08, 00:23   #115
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Er det mulig? Den må være veldig tykk. Kjempegodt!

Jo det gjør vi. Men den er ikke sånn skikkelig noen steder jeg har funnet, men pizza med bærnes er å få på flere pizzasjapper i distriktet.
(leter fortsatt etter den optimale da, skal hyle ut når jeg har funnet!)

Hehe, jeg lager alltid tykk bearnaise, blir nesten som majones. Bruker nesten dobbelt så mye smør og mindre væske enn det skal være. Namme.

Men du, bearnaisepizza her i Sandnes?? Hvor da? Har ALDRI sett det noen steder. Det må være på sånne små jalla-sjapper? Rart at ingen jeg kjenner har hørt om det heller, alle får jo -tryner når jeg snakker om det.

Gammel 27-02-08, 02:47   #116
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jallasjapper ja. Der sa du det.
Det at folk ser sjokkerte ut viser bare hvor lite de følger med på ting.
Jeg har funnet det flere steder både i sannis å i byn.. Men som sagt, med tynn ekkel saus i små klatter.

Gammel 27-02-08, 11:18   #117
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Tynn saus? Da kan det bare være.

Gammel 28-02-08, 22:54   #118
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag var en ypperlig dag for denne, som servert sammen med et stort glass hjemmelaget limonade helt klart var en gravid verdig. Jeg brukte ferdigbunn, kjøpebernaise, soltørkede tomater, sølvløk, biff og masse pepper. Jeg tenker den blir enda bedre når bunnen mekkes fra bunnen. Snupp var også stor fan av denne pizzavarianten, så jeg tenker den skal stå på menyen en dag mannen også er hjemme til middag (han liker pizza, han liker biff&bernaise, jeg kan ikke forestille meg at han ikke vil komme til å sette pris på kombinasjonen. )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 13:43   #119
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Litt skeptisk, men har lyst til å lage bearnaise-pizza i dag.
Men altså: Det skal være både tomatsaus og bearnaise?

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 14:43   #120
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Litt skeptisk, men har lyst til å lage bearnaise-pizza i dag.
Men altså: Det skal være både tomatsaus og bearnaise?

Ikke egentlig pizzasaus, men jeg synes det er godt med et lag tomatpure. Tynt lag. Man trenger det sikkert ikke - halve med og halve uten for å se hva du liker best?

Svar

Emneord
bearnaisesauspizza, gravideskrulling

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.