Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har dere hermetikk nok i kjelleren til å klare dere to uker?
Ja 16 7,34%
Nei 114 52,29%
Hæ? 81 37,16%
Annet 7 3,21%
Deltakere: 218. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-08, 23:09   #1
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Her må du utdype! Vi har muligens litt forskjellige husdyrvaner?

Sier du, som er en torsk.

Jeg er en Drage. Klart jeg har fanger i kjelleren. To store og to små. Men jeg spiser dem ikke før jeg er nødt.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 16:41   #2
meloni
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: oslo
meloni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har ikke kjeller. I skapet har vi en boks hermetiske kikerter og litt mel. Toukers-krigen kommer til å ta knekken på oss med andre ord.

meloni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 23:07   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nja. Jeg har fire naturister i kjelleren, men krigen måtte vært bra kald før jeg begynte å spise av dem.

Krim fra virkeligheten!?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 16:55   #4
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Hmm, vi klarar oss så lenge tovekers-krigen er på seinsommar, med masse bær og plommer i hagen + diverse i kjøkenhagen. Blir det vinterstid bukkar vi nok fort under med to boksar mais, ein med krasja tomatar og muligens ein med asparges. Ja, vi får visst litt dessert. Der var to boksar med hermetisk frukt og. Eg satsar på ein event.seinsommarkrig. Meir behageleg på alle måtar, faktisk!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 19:47   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Av den enkle grunn at vi ikke har noen kjeller.

Ikke har vi det i leiligheten heller.

Gammel 07-01-08, 20:33   #6
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Har ikke kjeller.
Men i kjøkkenskapet står det et par bokser med tomater, ananas og mais.
Kjenner at jeg må utvide lageret mitt litt!

Gammel 07-01-08, 20:36   #7
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Registrerer at det er forbløffende mange som har ananasbokser her.
Betyr det at ananas er veldig populært (siden alle handler det) eller veldig upopulært (siden boksene tilsynelatende bare står til pynt)?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 23:16   #8
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Registrerer at det er forbløffende mange som har ananasbokser her.
Betyr det at ananas er veldig populært (siden alle handler det) eller veldig upopulært (siden boksene tilsynelatende bare står til pynt)?

Jeg lurer fremdeles på dette...

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 23:51   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke en eneste hermetikkboks i kjelleren.
Derimot har jeg full fryseboks etter søndagens harrytur.

Gammel 21-03-09, 00:09   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Av alle absurde tråder jeg helst ville glemme at jeg hadde startet...

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 00:11   #11
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Dette er da god underholdning?

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 02:31   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke kjeller.

Gammel 21-03-09, 08:16   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øi! Gammel tråd, gammel tråd! Jeg skrev det jo til og med i linken min!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 08:57   #14
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Gjelder vin?

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 11:38   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke kjeller. Dustepoll. Og av hermetikk har jeg 2 bokser mais.

Gammel 21-03-09, 11:38   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to bokser mais og to med ananas, samt en tropisk fruktcocktail. Det holder vel?

Gammel 21-03-09, 12:16   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ikke for to uker akkurat, men sikkert én uke i allefall ...har en del, ja!

Gammel 21-03-09, 13:26   #18
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Her er det 4-5 bokser tomat, 2-3 bokser bønner i tomat, like mange bokser salat og grytebønner, en boks fruktcocktail, noen bambusskud, litt mais og en boks kokosmelk. Kan hende står det noe lengst inne i kroken også, men det kom jeg ikke fram til nå. I tillegg har jeg mel, sukker, tørrgjær, kakaopulver, noen få suppeposer, grov pasta og tørkede nyper. Skapet er ellers fullt av krydder, for det sier mamman min at er det viktigste å fylle opp med hvis det blir krig. Vinterstid kan vi overleve med det vi har i fryseboksen(e), og vår, sommer og høst kan gamle speidere som meg sikkert klare oss på det naturen har å by på av frukt, bær og nøtter, eller en maurtue i ny og ne.

Mormor har lært meg å finne karve til suppekoking, og mamma gjorde alle oss ungene flaue ved å plukke brennesle langs skoleveien vår til sin neslesuppe. Granskudd kan man også plukke. Det er sunt og godt, og gir en fin te med lett medisinsk virkning, Jeg føler meg rustet til krig.

Sist redigert av Kaija : 21-03-09 kl 13:39.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 23:06   #19
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Jeg har en 30 cm bred kjøkkenskuff som innholder familiens samlede tilgang på hermetikk , det meste er maiskorn , tomat , tomatpure , bønner , og en boks med kjøttboller . . Men vi har rikelig med mel , pasta osv . Så vi hadde klart oss

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 19:59   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt til strømmen går.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.