Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du med på å gi et større beløp til tv-aksjonen i år?
Ja, jeg skal gi over 500 kr 7 5,30%
Ja, jeg skal gi 200-500 kr 80 60,61%
Jeg skal gi 100-200 kr 28 21,21%
Jeg skal gi under 100 kr 15 11,36%
Nei, jeg skal ikke gi noe 2 1,52%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 20:13   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Givertelefonen er nå ringt x 2.

Ja, det er rom for å både ikke gi og gi det man har, om det nå er 10 eller 20 kr. Likevel vil jeg våge å påstå at de fleste ikke går sultne av å gi 100.

Gammel 21-10-07, 20:18   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm... i fjor kom det ikke bøssebærere til oss, og det har ikke dukket opp noen ennå. Merkelige greier, siden vi bor i et boligområde med bare rekkehus - ergo masse mennesker.

Jeg kommer til å gi mellom 100-200 kroner, tenker jeg, om de dukker opp da. Kommer de ikke, får jeg finne en konto og sette penger på i år som i fjor.

Gammel 21-10-07, 20:49   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har ikke vært noen bøssebærere i dag, og jeg regner med at de ikke kommer nå når det begynner å bli sent. Jeg har noen organisasjoner jeg støtter jevnt gjennom året, og så pleier Bymisjonen å få et enkeltbidrag før jul (når jeg føler meg ekstra konsumeristisk og synes jeg får bruke i alle fall noen ekstra penger på noen andre enn meg selv og den forholdsvis velfødde familien min ). Men jeg pleier å bidra til TV-aksjonen uansett hva den dreier seg om (det er da alltid en "verdig sak", mener jeg) - litt fordi, som torsk sier, at det er oppmuntrende for bøssebærerne, og fordi jeg synes det er litt sånn rørende med en felles nasjonal innsamlingsaksjon, og gjerne vil være med på det. Får ringe inn litt penger, da.

10% av bruttolønnen er imponerende mye å bruke på veldedighet, Kristin.

Gammel 21-10-07, 21:11   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

10% av bruttolønnen er imponerende mye å bruke på veldedighet, Kristin.

Ja, det er det. Han er "typen til det", om man kan si noe slikt, veldig opptatt av u-landsproblematikk og frivillig arbeid. Jeg skulle ønske jeg var like raus, men det er jeg definitivt ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:14   #5
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Vi gav 110,-, det var det vi hadde i kontanter i dag. Synes det er flott at de fleste i Norge er med og yter!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:23   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ja, det er det. Han er "typen til det", om man kan si noe slikt, veldig opptatt av u-landsproblematikk og frivillig arbeid. Jeg skulle ønske jeg var like raus, men det er jeg definitivt ikke.

Jeg skulle ønske jeg kunne sagt at jeg ikke hadde råd til det, men det kan jeg (dessverre) ikke.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:40   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Det kom ingen hit og så ingen her oppe når vi var å gikk tur.
Og ikke kan vi ringe inn. Har telefoner gjenno jobben til mann.

Ikke noe problem.
Du kan sette penger inn på denne kontoen:
Innsamlingskonto: 8380.08.09005

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:16   #8
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi ga 400 på bøssa i dag + 200 for løpingen som barna har gjort i regi av skolen før i uka.

Også krysset jeg av feil, glemte av løpe-beløpet når jeg krysset.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:20   #9
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi gav vel 400,- pluss at vi har vært bøssebærere. Her er det 3 klasse som går med bøssene i skolekretsen.

Gammel 21-10-07, 21:44   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har vi ringt og gitt 175 kroner - et slikt automatisk telefonnummer.

Snurt fordi ingen ringer på døra i rekka mi. Det er mye mer morsomt å gi i bøsse.

Gammel 21-10-07, 22:06   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ga en lapp til de bøssebærerne jeg traff på i dag. Det ble 520 kroner. (En 20-kroning for å dytte nedi en seddel).

Litt tilfeldig...

Gammel 21-10-07, 22:06   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var ikke hjemme da bøssebæreren var her i dag, men gav offer i kirken der pengene gikk til TV-aksjonen. Vi gav ca 100 kr.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 23:35   #13
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi gav 500 kr, det gjør vi hvert år. Lurer på om jeg skal ringe et par ganger også nå før jeg legger meg.

Husker ett år gav min siste rest av penger som jeg hadde igjen den måneden, jeg visste at ingen i min familie ville la meg sulte, så meg var det ingen fare med om var blakk resten av måneden. Det er så mange her i verden som har det helt grusomt. Dessuten tenker jeg alltid, tenk om det var oss som trengte hjelp, oss som var den situasjonen.

Hilsen HH som har sittet foran tv'n og mer eller mindre grått i hele kveld

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 08:11   #14
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Ga litt mindre enn planlegt da bøssen kom så altfor tidlig. Ga i kirken tidligere på dagen, men hadde lånt penger av ungen for å ha noe å putte i bøssen også.

Kom nemlig på at jeg ikke hadde kontanter lørdag kveld og tok ut det jeg fikk i kassen på butikken. Det gikk i offergave i kirken.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 07:48   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har Peppes begynt med det? Peppes var jo det eneste stedet man kunne handle mat på tomt kort tidligere.

Gammel 23-10-07, 07:57   #16
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Har Peppes begynt med det? Peppes var jo det eneste stedet man kunne handle mat på tomt kort tidligere.

Ja, i Trondheim gjør det det, de gjør det vel neppe overalt i landet. Tror dette med offline tjenester er utdøende. Men på den andre siden er jo kredittkort en stigende trend.

Ellers ble jeg satt rett tilbake til studietiden da hadde jeg oversikt over hvilke plasser som ikke var online, "to melk og 500,-, takk!" Aha, hildrande du.

Sist redigert av him : 23-10-07 kl 08:06. Årsak: la til: hadde
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 08:01   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Hehe, ja. Det var sånn på en bensinstasjon i Bergen også. Akk, det var tider.

Gammel 23-10-07, 12:16   #18
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi ga 275,- til innsamlingen i tillegg til at barna stekte vaffler og fikk inn 1400,- på det. Så gikk de som bøssebærere etterpå og la de 1400,- oppi bøssen sin.

Stolte barn og stolt mor

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 13:21   #19
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Vi ga 275,- til innsamlingen i tillegg til at barna stekte vaffler og fikk inn 1400,- på det. Så gikk de som bøssebærere etterpå og la de 1400,- oppi bøssen sin.

Stolte barn og stolt mor

Så flott!

Gammel 23-10-07, 13:28   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Hvor mye fikk de egentlig inn?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.