Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du med på å gi et større beløp til tv-aksjonen i år?
Ja, jeg skal gi over 500 kr 7 5,30%
Ja, jeg skal gi 200-500 kr 80 60,61%
Jeg skal gi 100-200 kr 28 21,21%
Jeg skal gi under 100 kr 15 11,36%
Nei, jeg skal ikke gi noe 2 1,52%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 21:44   #101
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Da har vi ringt og gitt 175 kroner - et slikt automatisk telefonnummer.

Snurt fordi ingen ringer på døra i rekka mi. Det er mye mer morsomt å gi i bøsse.

Gammel 21-10-07, 22:06   #102
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ga en lapp til de bøssebærerne jeg traff på i dag. Det ble 520 kroner. (En 20-kroning for å dytte nedi en seddel).

Litt tilfeldig...

Gammel 21-10-07, 22:06   #103
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var ikke hjemme da bøssebæreren var her i dag, men gav offer i kirken der pengene gikk til TV-aksjonen. Vi gav ca 100 kr.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:24   #104
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ikke noe problem.
Du kan sette penger inn på denne kontoen:
Innsamlingskonto: 8380.08.09005

Og da kan man trekke fra på skatten, og dermed gi enda litt ekstra
28 øre av hver krone.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:40   #105
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det må da være rom for å gi 20 kroner uten å bli uglesett.

Såklart!

Ungene og jeg har gått med bøsser i dag. Mange er borte og mange har ikke kontanter - og hvem har så mye av det i dag? Jeg tenker at mange gir en god del til andre gode formål også, og i tillegg kan det hende de ringer inn til givertelefonen. Det viktigste ved siden av å samle inn penger er å gjøre ungene klar over at vi trenger å gjøre en jobb for andre.

Selv har jeg alltid prioritert TV-aksjonen, det har vel noe med at jeg har gode minner fra den dagen da jeg var liten (mye spennende på TV!) og med at foreldrene mine ga en god del.

I år har jeg ikke gitt så mye - men skal ringe inn med ungene i morgen. Vi bruker å ringe en gang for alle sammen, eller så gir vi ca kr 1000. Men - for tiden har vi ingen fadderbarn og ingen andre veldedige organisasjoner vi støtter - så egentlig gir vi veldig lite for tiden...

Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:50   #106
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Og da kan man trekke fra på skatten, og dermed gi enda litt ekstra
28 øre av hver krone.

Hvis du skal trekke det fra på skatten må du 1) gi 500 kroner eller mer og 2) oppgi fødselsnummeret ditt på giroen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 23:02   #107
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Vi gav 275 kr i år, 100 på bøssa og 175 på givertelefonen. Vi pleier å gi ca 200 kr på tv aksjonen, er ellers faste givere til kreftforeningen, norsk folkehjelp m.fl

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 23:35   #108
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi gav 500 kr, det gjør vi hvert år. Lurer på om jeg skal ringe et par ganger også nå før jeg legger meg.

Husker ett år gav min siste rest av penger som jeg hadde igjen den måneden, jeg visste at ingen i min familie ville la meg sulte, så meg var det ingen fare med om var blakk resten av måneden. Det er så mange her i verden som har det helt grusomt. Dessuten tenker jeg alltid, tenk om det var oss som trengte hjelp, oss som var den situasjonen.

Hilsen HH som har sittet foran tv'n og mer eller mindre grått i hele kveld

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 08:11   #109
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Ga litt mindre enn planlegt da bøssen kom så altfor tidlig. Ga i kirken tidligere på dagen, men hadde lånt penger av ungen for å ha noe å putte i bøssen også.

Kom nemlig på at jeg ikke hadde kontanter lørdag kveld og tok ut det jeg fikk i kassen på butikken. Det gikk i offergave i kirken.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 09:21   #110
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis du skal trekke det fra på skatten må du 1) gi 500 kroner eller mer og 2) oppgi fødselsnummeret ditt på giroen.

Sånn var det ja

HH: Igår gråt jeg også. Mange sterke bilder, særlig gutten som hadde gul lue, fryktelig vondt og var døende. Det er bare trist.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 09:23   #111
tutta
Passiv

Standard

Vi gav kr 1000.

Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 09:25   #112
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi var ikke hjemme da bøssebærerne var her, men har ringt inn på givertelefonen.

Det viktigste uansett må vel være at man gir etter evne og ikke føler press fra andre om hvor mye man skal gi.

10,- er bedre enn ingenting.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 11:03   #113
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

HH: Igår gråt jeg også. Mange sterke bilder, særlig gutten som hadde gul lue, fryktelig vondt og var døende. Det er bare trist.

Ja, alle gjorde inntrykk på meg, men bildet av den lille syke gutten som satt i sengen sin har virkelig brent seg fast på netthinna.

Helt klart, Obelix, men det er fortsatt de som ikke VIL avse det engang. Dessverre kjenner jeg velstående folk som er meget dårlige til å gi til veldedige formål, selv om de har evner til det.

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det viktigste uansett må vel væl re at man gir etter evne og ikke føler press fra andre om hvor mye man skal gi.

10,- er bedre enn ingenting.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 11:04   #114
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde ikke mer enn 30, så det gav jeg i går.

Gammel 22-10-07, 12:47   #115
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ga 60 kroner. Hadde jo glemt av hele greia, og var egentlig flaks at jeg hadde såpass i kontanter. Jeg pleier å gi når de kommer med bøsse på døra, men sjelden store summer.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 17:15   #116
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De burde gått rundt med en bærbar bankterminal. :har aldri kontanter:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 07:35   #117
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

De burde gått rundt med en bærbar bankterminal. :har aldri kontanter:

Det gjør de da noen plasser også? Eller er det jeg som tuller? :usikker: (Teknisk sett er det i alle fall mulig, Peppes gjør det konsekvent)

Gammel 23-10-07, 07:48   #118
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har Peppes begynt med det? Peppes var jo det eneste stedet man kunne handle mat på tomt kort tidligere.

Gammel 23-10-07, 07:57   #119
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Har Peppes begynt med det? Peppes var jo det eneste stedet man kunne handle mat på tomt kort tidligere.

Ja, i Trondheim gjør det det, de gjør det vel neppe overalt i landet. Tror dette med offline tjenester er utdøende. Men på den andre siden er jo kredittkort en stigende trend.

Ellers ble jeg satt rett tilbake til studietiden da hadde jeg oversikt over hvilke plasser som ikke var online, "to melk og 500,-, takk!" Aha, hildrande du.

Sist redigert av him : 23-10-07 kl 08:06. Årsak: la til: hadde
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 08:01   #120
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, ja. Det var sånn på en bensinstasjon i Bergen også. Akk, det var tider.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.