|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Drømmer
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Innimellom synes jeg det er slitsomt. Vi har en vedlig aktiv 1 åring, i tilleggg sliter vi med å få i han mat og han skal nå utredes. Jeg synes det er ganske slitsomt å hele tiden tenke på at han må spise mer og omtrent tvinge i han mat fordi han er liten og tynn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Til tider kan det være slitsomt
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg ville jo heller ikke valgt annerledes med tanke på antall barn, ingen tvil om at det er dette jeg ville. Jeg må se om det går an å gjøre noe med det rundt barna. Tvinge helten til å involvere seg mer i det praktiske for eksempel. Det er jeg som er eneansvarlig for å følge dem opp, han tenker at alt ordner seg for snille gutter som ham. Og det gjør det jo.
|
|
|
#4 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Nå har jeg ikke lest tråden, så jeg vet ikke om den har sporet av i alle retninger, men jeg kjenner meg utrolig godt igjen i hovedinnlegget. Vi er så slitne noen ganger at vi bare sitter apatiske og ser på hverandre når ungene er i seng. Her er det stort sett hurra-hei-og-hopp fra klokka seks-halv sju på morgenen til ni om kvelden hver dag hele uka. Vi har to veldig aktive gutter, de er nok over snittet aktive for normale, friske barn hvis jeg skal forholde meg til barnehagepersonalets uttalelser.
|
|
|
#5 |
|
villende
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Monsoon, jeg tror du vet hva jeg syns, men jeg svarer likevel for andre leseres skyld. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Tja. Ja og nei. Jeg synes ikke det er slitsomt å ha barn, men det er innimellom slitsomt at man aldri ikke har barn, for å si det slik. At barnet alltid er der, at man alltid må planlegge rundt hans behov og at noen alltid må være der sammen med ham. Men når jeg blir sliten, er det stort sett ett av to: Enten fordi jeg sitter oppe for lenge om kvelden etter at barnet har lagt seg eller på andre måter insisterer på masse egentid og masse voksentid (kjenner godt igjen det Kirsebær sier), eller fordi jeg bekymrer meg for noe som angår ham. De praktiske tingene opplever jeg sjelden som slitsomme, og det å være sammen med ham er bare slitsomt hvis jeg selv er veldig trøtt. Bekymringene og utfordringene regner jeg med at bare blir større etter hvert som han blir større, sånn sett antar jeg at det på mange måter blir mer slitsomt etter hvert som han blir eldre. Frem til nå har det stort sett vært greit, vil jeg si. (Selv om dagen i dag ikke akkurat har vært det mest lysende eksempelet.)
Strandliv bryr jeg meg ikke om, men å kunne ligge på sofaen med en bok hender det jeg savner. Storbyferie prøver mannen og jeg å få til en gang i året omtrent, og vi gjorde det jo ikke oftere før heller - og å sitte oppe og drikke vin kan jeg da gjøre omtrent like ofte som før, bare jeg planlegger litt.
Vi stikker gjerne på restaurant med poden hvis vi ikke gidder lage mat, det har vi gjort siden han var - tja - halvannet? Eller kjøper hentesushi, eller innimellom en pizza på hjørnet. (Dessuten er grovbrød med makrell i tomat favorittmiddagen hans, og det lar seg godt kombinere med at vi bestiller takeaway etter at han har sovnet.
Jeg savner aldri poden, jeg.
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Ikke noe å rødme for det. Jeg savner ikke mine heller, syns det er nydelig når de er borte. Det er like nydelig å ha dem her, men jeg har ikke helt forstått det at man må savne ungene med en gang de går ut døren.
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?For tiden synes jeg ikke det er så spesielt slitsomt, jeg har bare ei jente, hun er to år og jeg synes det er en enkel alder. Det enkleste som har vært hittil, hun var krevende som baby. De dagene hun er i dårlig humør og sutrer mye blir jeg sliten. Blir sliten av å prøve å holde humøret oppe i henne. Men de dagene er det heldigvis ikke så mange av.
|
|
|
#9 |
|
Come what may...
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg har 3 barn. De ukene jeg er "alenemor" altså da mannen er ute i nordsjøen så synes jeg hverdagen kan bli litt for hektisk. Men ellers så synes jeg ikke det er slitsomt.
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Bare når hun har de grusomme "vil ikke"-fasene sine. Noe som egentlig er veldig sjelden. Gleder meg til å få det nye barnet og skal ha enda et etterpå.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Ja, jeg innrømmer gjerne at det tidvis er slitsomt. Vi ønsket oss forsåvidt å få barna tett, men drømte jo ikke om at vi skulle få tre barn i løpet av to år. Iblant har jeg vært så dønn sliten at jeg har grått mine modige tårer og ikke fattet hvordan jeg skulle klare å komme gjennom dagen, kanskje spesielt i perioden da M var hjertesyk og det var mye sykehusinnleggelser. Men også i den vanlige hverdagen har jeg mange ganger vært kjempesliten, og hatt konstant dårlig samvittighet fordi jeg har følt jeg ikke har strukket til verken på jobb eller hjemme. Kan godt understreke at jeg ikke ville vært ungene foruten whatsoever, men det mener jeg bør være unødvendig å påpeke i denne sammenheng. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes det er slitsomt med barn, men det er nok mye pga at jeg utfattelig utålmodig. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Peppy!
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det er skrevet så mange bra innlegg jeg ønsker å kommentere her, men jeg rekker ikke over alle sammen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ferdiglada
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Eg syns element ved det å ha barn er slitsomt. Rotete hus, leverposteibrødskiver under kjøkkenbordet, flekkar på speil, det å stå tidlig opp, det å prøve vere tålmodig og det å ha det store ANSVARET.
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Tja, jo av og til. Men det er mest alt det som skal/bør gjøres ¨på kort tid som er slitsomt, eller når trassen slår ut i full blomst. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ferdiglada
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Eg kjenne forøvrig på det å kunne differensiere stresset. En ting er dei fysiske tinga med rotete hus, lite søvn og mas. Eit anna, og for meg det mest slitsomme elementet, er i dei periodene eg er mentalt sliten av ansvaret, mangel på egentid og rolleforvirring.
|
|
|
|
#17 |
|
Introvert textrovert
|
Det er det siste elementet som gjør meg mest sliten.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Nei jeg synes ikke det er slitsomt å ha barn. Selv med 3 barn i ulike aldere, nattevaktsjobbing osv. Det jeg synes er slitsomt er TRASSEN. 3 åringen som ikke vil i barnehagen, ikke vil legge seg og ikke ville skifte bleie (da han brukte det). |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Synes det er kjempeslitsomt jeg. Akkurat i dette øyeblikk ligger tøtta og griner. Vil ikke legge seg, men er stuptrøtt. Ikke hjelper det at jeg sitter der heller. Overtrøtt...
|
|
![]() |
|
|