Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Korpstråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-07, 23:02   #101
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Fant et gammelt bilde som jeg fikk lyst til å vise fram i denne tråden. Det er et barndomstraume, rett og slett. Jeg var 11 år, på korpstur i Borås - og greide å glemme de svarte mokasinene på hotellrommet slik at jeg måtte marsjere i hvite pumps, faktisk. (Ettersom dette korpset ble nedlagt i 1987, regner jeg med at ingen gjenkjenner uniformene. )

Aldri si aldri.

Jeg har et bilde der alle marsjerer med feil bein, unntatt meg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 23:06   #102
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Oh, gikk Koma i Høyenhall?
Elinblu, Munkerud? :tipper:

hederlig forsøk, da men ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 23:10   #103
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Noen som tør fortelle hvilket barnekorps i Oslo de spilte i da?

:feig, men nysgjerrig:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 07:48   #104
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

hederlig forsøk, da men ...

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har et bilde der alle marsjerer med feil bein, unntatt meg.

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Neeei.

:men fremdeles nysgjerrig:

Gammel 22-08-07, 10:24   #105
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri spilt i Oslo, jeg kommer fra en nabokommune.

Gammel 22-08-07, 10:36   #106
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spilte ikke i korps i Oslo, og sier jeg hvilket skolekorps jeg spilte i blir jeg litt vel lett gjenkjennelig av folk jeg akkurat ønsker skal kjenne meg igjen.

Gammel 22-08-07, 10:37   #107
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri spilt i Oslo, jeg kommer fra en nabokommune.

Ååååja. Da har jeg jo ikke peiling. Jeg gikk i et oslokorps, jeg.

Gammel 22-08-07, 21:42   #108
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ååååja. Da har jeg jo ikke peiling. Jeg gikk i et oslokorps, jeg.

:nysgjerrig:

Øst, vest eller sentrum?

Gammel 22-08-07, 21:57   #109
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Trompet her :vinke:

12 år i både skolekorps, voksenkorps og storband. Instruktør for aspiranter og yngre korpsmedlemmer. Så kuttet jeg tvert.

Har funnet igjen noen gamle korpsvenner på fjesboka, det var stas

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:47   #110
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

:nysgjerrig:

Øst, vest eller sentrum?

Vest. Nå sier jeg ikke mer.

Gammel 22-08-07, 22:51   #111
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Klarinett.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:53   #112
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Rustad skole musikkorps.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:55   #113
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Og Obelix, da? Hvor spilte du?

Gammel 22-08-07, 23:05   #114
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette var en morsom tråd Jeg har aldri spilt i korps, men drømte nok om å være drillpike en gang i tiden

I morgen ettermiddag skal vi hente klarinett til eldstejenta - hun var "duske-jente" i vår, nå blir hun korpsrekrutt. Første time på musikkskolen på mandag - spennende!

Gammel 23-08-07, 09:52   #115
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Klarinett her og -og innehaver av stemmetone.
Spilte i skolekorpset til jeg var 18, begynte i voksenkorps da jeg var 17 og spiller fortsatt.

Trommegutter kan være ganske allrighte faktisk *gift med en*

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:09   #116
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsom tråd.

Reiste dere på mange festivaler?

Jeg husker at jeg ikke likte festivaler noe særlig. Det var utenlandsturene som var artige. Festivaler hvor vi sov på skoler, hadde oppstillinger på idrettsbaner, marsjkonkurranser og slikt var ikke noe for meg.
Dessuten har jeg minner om middagene på slike festivaler. Kalde kjøttkaker og poteter og ertestuing som man kunne sette gaffelen i og løfte opp i ett stykke og dårlige gryteretter.

Utenlandsturene derimot
Hoteller eller bra vandrerhjem, deilig mat, ikke mye stress med spilling og masse spennende som skjedde.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:22   #117
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Vi var aldri på festivaler med skolekorpset, men vi var utenlands hvert år. Morsomme turer med masse minner.

Gammel 23-08-07, 10:22   #118
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Klarinett her og -og innehaver av stemmetone.

Trommegutter kan være ganske allrighte faktisk *gift med en*

Samme her.

Gammel 23-08-07, 10:28   #119
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Festivaler var det lite av for oss, lange utenlandsturer like så. Sommerturen gikk til Solplassen/Rakke Camping ved Stavern hvert år, da vi deltok i NM i Larvik. Ellers var det årlige høydepunktet høstens showkonsert, hvor vi leide inn proffe artister og spilte mye klassisk musikk og musicaler.

Uniformen på bildet over gikk inn i evigheten i 1987, da korpset mitt ble slått sammen med det langt bedre og mer etablerte korpset på hjemplassen. Resten av korpsdagene tilbrakte jeg med mellomblå båtlue. Jeg er fortsatt gretten for at de nektet meg å marsjere i mine mellomblå seilersko med hvit såle - mokasiner måtte det være, må vite!

Gammel 23-08-07, 19:28   #120
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Og Obelix, da? Hvor spilte du?

Jeg er like feig som deg og sier bare øst. Men det er ikke så langt unna der ack spilte. Korpset er forøvrig nedlagt som så mange andre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.