|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)
Save
![]() |
#102 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)I hjembygda mi, der føler jeg meg hjemme. Det er noe utrolig varmt og fint med det å komme til et sted der alle hilser på deg, snakker med deg, inviterer deg på besøk, vinker til deg når de kjører forbi i bilen, etc. Og det at nesten alle har kjent deg siden du var liten, det er noe helt spesielt ved det også. Det er ingen som kjenner meg på den måten av de jeg omgås til daglig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Textrovert
|
![]() |
#104 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja!
![]() |
![]() |
#105 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Tally, jeg mener også, som deg, at bygda har et visst ansvar. Men det tror jeg ikke bygda mener.
Vi flyttet til bygda som en prøveordning, og det har krevd en viss "fake it till you make it" både for min og mannens del å få til en omgangskrets her. Ingen av oss er så hypersosiale. Men man må rett og slett bestemme seg, albue seg inn og og ha stayerevne, og det skjønner jeg definitivt at mange verken vil eller gidder.
![]() |
#106 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ironisk distanse funker delvis.
![]() |
![]() |
#107 |
|
Nå blir det mye meg - meg - meg her føler jeg.
![]() |
![]() |
#108 |
Yes, we can!!
|
Jeg tror vi snakker litt forbi hverandre. Jeg prøver å beskrive sånn det er, og du hvordan du syns det burde være. Jeg er ikke uenig med deg, altså.
![]() |
#109 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Jeg skjønner at du sier hvordan det er, men jeg er uenig med deg i at "de" "Kanskje syns det er viktigere for alle parter at det er hyggelig og nært, enn at det er effektivt?". Det er jo ikke viktig for dem at alle parter har det hyggelig og nært. Bare dem selv og dem de definerer som innafor.
![]() |
#110 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Ah, "alle parter", ja, jeg ser at det ikke blir riktig.
![]() |
#112 |
Noob
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Oslo
![]() |
Enig her, altså! Jeg er også fra ei lita bygd, og har følt på det å være "sær" og "spesiell" (ikke mine ord) i et samfunn der det (i hvert fall på 90-tallet) var om å gjøre å være likest mulig alle andre. Så selv om både jeg og slekta mi i flere generasjoner tilbake er fra det stedet, har jeg aldri følt meg helt assimilert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja
![]() |
#114 |
Glamorøs
|
Litt usikker, faktisk. Jeg har ikke sett ham på en stund. Jeg skal sjekke. Bistro Brocante er borte da. Det blir Tommis burger. Save
![]() |
#115 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)I min bygd er det faktisk veldig mange innflyttere og store muligheter for å bli invitert inn i krets(er). Kanskje ikke alle, men opptil flere. Jeg har bodd i en bygd der det var vanskelig, og egentlig ikke ønskelig fra min side, utenfor en by der jeg også opplevde at det var veldig klikkete. Så det å flytte til min nåværende bygd har vært en udelt positiv opplevelse. Fine bygda
![]() |
#116 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor mange burgersjapper er det egentlig plass til i strekket Birkelunden - Youngstorget? Godt med digg burger altsp, men det trenger jo ikke være på hvert gatehjørne. Sultan / Espresso house blir jeg så trist av å tenke på at jeg vil ikke engang kommentere det.
![]() |
#117 |
Glamorøs
|
Herregud som jeg savnet ost og skinke da jeg var gravid. Save
![]() |
#118 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Jeg tror det er en myte at det er så store forskjeller på folk i byen og i bygda. Med all flyttingen så er det i grunn samme folka begge steder.
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Det med veldig isolert liten bygd vs bygd som ligger tett på andre bygder er ganske vesentlig for mange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Nå leste jeg det SiD-innlegget fra han RU-fyren fra Kragerø.
![]() |
|
|