Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Lyshusene og/eller vasene fra Kähler

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-15, 20:23   #101
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lyshusene og/eller vasene fra Kähler

De kremmerhusene var fine!
Ellers er det mye annet fint derfra, synes jeg.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (9,3 KB, 61 visninger)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 20:24   #102
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Og disse

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (15,8 KB, 44 visninger)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 23:31   #103
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan ikke dy meg, og lurer dermed på:

Er det noen av dere som ville hatt denne lysestaken fra Kähler på bordet? Den kommer ALDRI inn i min stue, skal ikke si høyt hva jeg synes den minner om....

Gammel 23-11-15, 23:35   #104
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Kan ikke dy meg, og lurer dermed på:

Er det noen av dere som ville hatt denne lysestaken fra Kähler på bordet? Den kommer ALDRI inn i min stue, skal ikke si høyt hva jeg synes den minner om....

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 23:54   #105
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

En må bare være så glad for alt en slipper å kjøpe.

For ikke å snakke om hvor bra det er for miljøet!

Har hverken lysthus eller vaser. Tror det hadde vært rimelig uaktuelt hos oss, ikke fordi jeg ikke synes de er fine, men for de ikke passer inn rent praktisk (vi har for smale vinduskarmer til å ha noe i de) og vasene, hmm, litt usikker på hvorfor? Kanskje jeg bare er lei? Det har vært veldig mye av de i media, butikker etc

Gammel 24-11-15, 00:15   #106
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må si takk for voksenopplæringen i denne tråden! Etter at jeg først ble oppmerksom på hus og vaser, dukker de jo opp overalt. Nå i kveld var det f.eks. en Facebook-bekjent som viste fram bilde av sin nye vase, og da var jeg jo med på et helt annet nivå enn vanlig.

Gammel 24-11-15, 01:10   #107
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

En dame på den lokale Til Bords-butikken prøvde, uten hell, å pushe på meg en slik vase. Det hjalp nesten ikke hva jeg sa, at vi har skapene fulle, at vi ikke er så opptatt av vaser, eller at det ikke er noe vi ønsket oss var ikke gode nok argumenter. Hun kjente masse folk i Danmark, og danskene var tidligere ute enn oss med disse vasene må vite, og ingen av de hun kjente var blitt lei stripevasene sine. Vi rømte til slutt butikken.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 01:21   #108
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

En dame på den lokale Til Bords-butikken prøvde, uten hell, å pushe på meg en slik vase. Det hjalp nesten ikke hva jeg sa, at vi har skapene fulle, at vi ikke er så opptatt av vaser, eller at det ikke er noe vi ønsket oss var ikke gode nok argumenter. Hun kjente masse folk i Danmark, og danskene var tidligere ute enn oss med disse vasene må vite, og ingen av de hun kjente var blitt lei stripevasene sine. Vi rømte til slutt butikken.

Jeg var i en butikk i Aalborg i sommer. Så mye striper på ett brett har jeg aldri før sett. Det var stripevaser i absolutt alle størrelser og i mengder som tok fullstendig kaka.
Jeg lurer virkelig på om de kan kjøre sånt uten at folk blir lei.

Hadde vært interessant å trekke fram denne tråden om 10 år.
Hvem ble lei og hvem dekorerer hjemmet sitt med striper fremdeles?

Selvsagt vil mange beholde stripevasene sine. De er jo fine en del av dem.
En del vil ha rukket å bli lei av både stripevaser og annet i løpet av samme tid.

Gammel 24-11-15, 06:58   #109
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nå var jeg rimelig evneveik. Men fine!

De gir ordentlig fint lys ja.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 07:36   #110
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke vasene er fine, men har tre stk. som jeg har fått i gave og ikke kunnet bytte. Har også fått tre lyshus i gave, syns de er koselige med lys i.

Gammel 24-11-15, 07:58   #111
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte dillehusene! Jeg har fem som ligner og de er så koselige med lys i.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 08:01   #112
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en mellomstor grønn og en liten gul stripevase. De passer stilen min, så jeg regner med å ha dem lenge. Tilfeldigvis er stilen min ganske in akkurat nå, men jeg har hatt denne typen interiør i 25 år, så for meg går det nok ikke over med det første.

(Det var ikke lett å finne et spisebord i lyst, ubehandlet tre i 1991. Men jeg klarte det, og er ikke lei av det.)

De gull- og sølvfargede stripene liker jeg ikke.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 08:16   #113
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hadde vært interessant å trekke fram denne tråden om 10 år.
Hvem ble lei og hvem dekorerer hjemmet sitt med striper fremdeles?

Det er da ganske naturlig? Jeg skal spare mine i boden og gi til barnebarna når de er blitt retro. Håper de blir like glad som jeg blir når mormor kommer med 60-talls vaser og nå sist et fullstendig strøkent Figgjo middagsservise fra slutten av 50-tallet.

Alt jeg hadde av røde og grønne lysestaker og okergule keramikkvaser i år 2000 er ryddet bort eller gitt til loppis. Klart det kommer til å skje med Kähler-vasene også om 10 år.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 08:29   #114
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jada det er naturlig, men stripeinvasjonen er vel større enn de fleste andre trender som har vært? Jeg kan aldri huske på å ha sett så stor utbredelse av samme vase før.

De okergule nittitallsgreiene har vist seg å ikke være tidløse. Stripevaser påstås av en del å være tidløse. Kanskje er de det?

Vasene vi fikk til bryllupet i 99 brukes fremdeles og jeg tror de er relativt tidløse.
Noen sagaformgreier vi fikk viste seg å ikke være tidløst.

Gammel 24-11-15, 08:30   #115
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada det er naturlig, men stripeinvasjonen er vel større enn de fleste andre trender som har vært? Jeg kan aldri huske på å ha sett så stor utbredelse av samme vase før.

Da tror jeg ikke du husker så veldig godt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 08:34   #116
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Da tror jeg ikke du husker så veldig godt.

Eksempler?

Gammel 24-11-15, 08:44   #117
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke, og kommer ikke til å kjøpe. Vi kjøper ALDRI stæsj til huset. Kanskje en gang i tiåret. Men hadde jeg fått et lyshus eller en stripevase, hadde jeg blitt glad. Forandring fryder, osv., og jeg synes de er fine.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 08:53   #118
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har en stor vase i grå striper om nå ikke kan brukes fordi mannen i huset knuste den og har limt den sammen igjen.... Så nå står den der med en lapp på med "ikke rør"
Har 4 lysestaker med grå striper, en mindre vase med sølvstriper, ett lyshus og 2 av den lysestaken i grått som det var bilde av lengre opp i tråden. (mine står i vinduskarmen og ikke på bordet om det hjelper )

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 09:09   #119
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eksempler?

Boblen? Det er jo bare noen år siden. Og for ikke å snakke om den der bølgete tulipanvasen "alle" hadde for 15 år siden?

Gammel 24-11-15, 09:13   #120
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Boblen? Det er jo bare noen år siden. Og for ikke å snakke om den der bølgete tulipanvasen "alle" hadde for 15 år siden?

Jeg ville tørre å påstå at denne var i ganske mange hjem rundt om kring i landet for noen år siden:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.