Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Finnes det noen veldig gode grunner for å IKKE kjøpe denne vogna?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-15, 22:41   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen veldig gode grunner for å IKKE kjøpe denne vogna?

Stor vognbag blir nevnt her. Brio Go har stor bag selv om den ser nett ut. Minsten lå i bagen til han var 8 mnd, og hadde vi ikke reist på 3 ukers ferie sydover så hadde han nok ligget minst en mnd til i den da han sov. Klikk-klikk enkeltpenkelt å bytte på sportsdel og bag.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 22:43   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Og ja, brukt er absolutt miljøvennlig. Mange fine Brio Go vogner til en rimelig penge på Finn Jeg selger bl.a. en Brio Go bag der nå - og med den kan jeg garantere deg at du ikke ender opp med feil unge hjem

Gammel 06-05-15, 22:58   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Så koselig med Xian også!

Til lillebror hadde jeg buggis i kombinasjon med Mountain buggy terrain (med store bakhjul). Og så solgte jeg buggisen (og angret litt...) før det var greit. I fjor fant jeg en Emmaljunga trille på loppis, og det er den vi bruker nå - for det er mest kult å kjøre sparkesykkel.

Altså, det går utrolig fort den vognperioden. Jeg har en MB i garasjen som kan overtas mot en rimelig penge (ekstra rimelig siden håndbremsen må fikses).

Gammel 07-05-15, 00:18   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neimen Xian, så gøy!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 18:09   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Xian!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 18:14   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Så kjekt å høre, Xian!

Gammel 07-05-15, 18:20   #7
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk, dere! Det er så vi ikke kan tro det selv, og omkvedet her hjemme de to siste ukene har vært "Den så vi ikke komme. Den så vi virkelig ikke komme." For en lykke!

Jeg skal fortelle mer etter hvert, men vi får ham altså med det første, og vogna - kjøpt på Finn - står midt på stuegulvet og som en påminnelse om dette fantastiske som skjer.

Morsomt at så mange gamle travere også får barn nå. Ja, til FP-barseltreff!

Mave, tenk at vi som begge har 06-barn, også får en 15-årgang.

Og, Apan, vi møtes på trilletur i skogen.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 23:18   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Og, Apan, vi møtes på trilletur i skogen.

Det er jo supert. Så hyggelig! Den så jeg for så vidt ikke komme for noen av oss .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 01:08   #9
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Gratulerer, Xian!

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 19:16   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Så koselig, Xian!

Gammel 07-05-15, 21:58   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Herlig, Xian! Gratulerer.

Gammel 07-05-15, 22:02   #12
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer Xian!

Gammel 07-05-15, 22:09   #13
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Oj, Xian! Så fantastisk! Gratulerer så utrolig mye!

Gammel 07-05-15, 22:23   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Grattis, Xian Så utrolig flott!

Gammel 07-05-15, 22:45   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Re: Finnes det noen veldig gode grunner for å IKKE kjøpe denne vogna?

Ah, så utrolig hyggelig Xian!

Gammel 07-05-15, 23:17   #16
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Maverick, du har nå fått meg til å lese en hel barnevogntråd.

Hadde det vært for 6 år siden kunne jeg svart deg på strak arm hva du skulle hatt, for da var jeg åppdatert. Men nuh er jeg ikke det lenger. Men! Et par poeng kjenner jeg at jeg bør fremme som vesentlige dersom jeg ville kjøpt meg vogn i dag (gud forby!):

- Barnet vendt mot deg - viktig, men det vet du jo.

- Stor bag. Du vil ha en ganske stor baby til vinteren, og vil trenge plass til pose og denslags. Det er kjedelig å måtte begynne med sportsdel for tidlig (vendt fra deg) fordi du ikke får plass til baby og pose i bag.

- Store, gode hjul.

Konklusjon: To vogner. En pent brukt dypvogn til spedbarns- og vinterbruk og en ny, flott BOB Revolution til våren/sommeren, når Ramperusk vil sitte selv og se på bylivet.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 01:37   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en utrolig koselig nyhet Xian - Gratulerer.

Man har alle en eller annen fetisj, jeg hadde vogn-fetisj. Jeg tør ikke nevne hvor mange vogner Frøkna hadde, men den vognen jeg var desidert mest fornøyd med var Teutonia Y2K2. Den kan man vippe håndtaket så man har bagen mot seg eller fra seg. Den knirket ikke noe som helst, den hadde doble forhjul og oppblåsbare dekk så de lagde ingen ulåter de heller, fantastisk trillekomfort og den hadde vi ikke mange år, tiltross for lange barn.

Gammel 08-05-15, 08:32   #18
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer Xian!

Jeg tipper det har skjedd ganske mye på vognfronten siden jeg var dødsfornøyd med min TFK. Trillekomfort, og stor nok/lang nok bag og sittedel var det viktigste for meg, i tillegg til at vognen skulle være lett å legge sammen og få med seg. Så hadde (og har) jeg lange barn, som har trengt stor bag og lang rygg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 09:41   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, så gøy, Xian! Nå ble jeg helt på sipperen her.

Jeg hadde sist et vogndilemma i 2010/2011 og hadde også da en OTH. Den er som Bumbleriden med tre hjul. Lett, fungerer godt i bakker, god å trille, lett å justere mellom meg og mannen osv. Liggedelen var ikke kjempestor, men stor nok så lenge det trengtes. Sittedelen er vendt vekk, ja, men det er ikke verre enn at man lener seg over kalesjen og titter nedi.

Jeg må innrømme at jeg brukte vogn ganske lite med de to minste og ekstremt lite med minsten. På grunn av elendig kapasitet på bussene, så valgte jeg å bære dem og de har måttet gå selv veldig tidlig. Men så er de spreke da.

Jeg anbefaler et godt elastisk bæresjal og en ergosele eller lignende.

Gammel 08-05-15, 10:15   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Sittedelen er vendt vekk, ja, men det er ikke verre enn at man lener seg over kalesjen og titter nedi.

For min del var ikke poenget med å ha sittedelen vent mot meg at jeg skulle se om barnet hadde det bra, men at vi kunne ha øyekontakt når vi snakket sammen. Og det gjorde vi kontinuerlig når vi gikk på tur.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.