Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Finnes det noen veldig gode grunner for å IKKE kjøpe denne vogna?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-15, 17:22   #61
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen veldig gode grunner for å IKKE kjøpe denne vogna?

Vi finner ut av det. Gull at ingen har sagt noe om blødende barnehender i underjordiske fabrikker eller døde hundevalper ennå, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 17:24   #62
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er selvsagt praktisk, men det har altså vært totalt bortkastet for vår del. Og man ofrer jo alltid NOE; vekt, penger, miljø - så det går an å tenke at det faktisk ikke er det eneste det står og faller på.

Fordelen med brukt vogn er jo at man kan trade litt også, da, hvis man gidder.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 17:26   #63
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville ha mulighet til å ha barnet vendt mot meg i sportsdel, og kjøpte Brio Happy, og den er så slarkete og irriterende at jeg blir gal. Men nå må vi jo ha en vogn til, og tenker å kjøpe Babyjogger nå før ferien, slik at jeg slipper å, ja, bli gal i sommerferien.

Gammel 06-05-15, 17:40   #64
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ingen av mine ekstroverter har vært det minste interessert i å sitte vendt mot meg, og hang halvveis ut av vognen da jeg brukte Teutoniaen, btw.

Sånn var det her også, min gråt hver gang , helt til han fikk sitte andre veien da vi kjøte MB.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 17:50   #65
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Ingen av mine ekstroverter har vært det minste interessert i å sitte vendt mot meg, og hang halvveis ut av vognen da jeg brukte Teutoniaen, btw.

Dette er min erfaring med mine to eldste også, de har ikke vært opptatt av meg i det hele tatt. Eldste vrei seg rundt og omtrent ut av selene på trilla vi har som kan vendes begge veier. Det så ut som om han skulle få kink i nakken og vridning på ryggsøyla .

Gammel 06-05-15, 18:01   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min ville sitte vendt mot oss lenge, vi snudde ham ikke før han var over to år. Siden man ikke vet hvilken type man får er det jo litt dumt om man velger en vogn som man ikke kan vende.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 18:32   #67
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mens mine måtte se meg. De måtte jo SNAKKE med meg! Jeg måtte svare. DE hørte ikke at jeg svarte når de satt motsatt vei. (Ja, og før de lærte snakke, måtte vi likevel kommunisere) Jeg gikk altså mest tur med våkne unger, som forventet at mamma snakket med dem hele veien

Ungen vendt fra meg klarte jeg ikke venne meg til, og city elite ble solgt like fort som den ble kjøpt (brukt, heldigvis) for det var bare ikke noe for oss.

Gammel 06-05-15, 18:36   #68
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har bl.a. Brio Go, og den er veldig fin på mange måter. Ulempen er at jeg synes den blir for kort når barnet når ca 2 1/2 år og fortsatt sover i vogn - altså at beina rekker lenger enn det fotbrettet går, men kan hende dette er utbedret på Next-utgaven (som for øvrig har mulighet for lufthjul, noe som er mitt neste ulempe-punkt da jeg syns vogna har vært dårlig på grusvei p.g.a. mye risting som følge av "ikke-lufthjul"). I tillegg har kalesjen vært i korteste laget i.f.t. for eksempel BabyJogger sine som er veldig dekkende igjen.

Sånn foruten dette er vogna enkel i utformingen, tar ikke skrekkelig mye plass sammenlagt, er enkel å legge sammen, har romslig bag, kan også brukes med Multi-x-bag hvor man enkelt drar opp en glidelås slik at barnet kan sitte oppreist, er enkelt å snu sittedelen selv med barnet oppi (genialt ved sol, vind, osv) og så har det en svæær handlekurv (heter det det??) under som er enkel å komme til selv når den er i full liggestilling. Solid og stødig vogn, og selv om jeg syntes den var mildt sagt mindre pen tidligere blir jeg mer og mer vandt til den med årene (hatt den i 5 år nå).

Bare så at den var nevnt, og tenkte å komme med noen synspunkt da jeg har erfaring med den. Har også TFK Joggster Twist med Multi-X-bag om du er interessert i å høre mer om den. Ellers er jeg lite oppdatert på hva som har kommet det siste året.

Men den Bumbleriden du har sett på; kan man sette opp fotbrettet eller er det "låst" nedover? For meg har det vært viktig å kunne legge ryggen nokså ned, og fotbrettet opp og rett ut når de skal hvile da alle mine har hvilt i vogn på dagtid frem til rundt 3-årsalder, og det krever jo litt av fotbrettet, men kan hende dette ikke er vesentlig for deg?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 18:51   #69
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte en veldig pent brukt kombivogn (Brio) og gikk for å heller kjøpe en ny, og skikkelig sportsvogn som man jo bruker i lengre tid enn den der bagen.

Gammel 06-05-15, 18:52   #70
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ps: den var ikke slarkete. og du kjøper jo ingen ting uten å ha tatt i den og prøvd den litt.

Gammel 06-05-15, 19:29   #71
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville kjøpt en brukt bagvogn med stor bag, og heller kjøpt ny sportsvogn når den tid kommer. Jeg har ennå tilgode å se en vogn som er perfekt både som bag- og sportsvogn.

Gammel 06-05-15, 19:33   #72
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Næææ-så utrolig koselig med et lite nurk på vei! Gratulerer!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 19:46   #73
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi har TFK med den MultiX-bagen. Fungerer supert.

Gammel 06-05-15, 20:10   #74
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Det er veldig mange fine, gode-som-nye brukte vogner på Finn, altså. (Spesielt i Stavanger-området, la jeg merke til - men også i Oslo. Folk har åpenbart for mye penger i dette landet.)

Her er muligheten til å ha sportsdelen vendt mot den som triller første pri, og enkel sammenslåing (ikke minst at den blir liten) andre, så vi har kjøpt Bugaboo, som vi var veldig fornøyde med sist. Brukt, men i utmerket stand. Man kan jo se den an før man betaler.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.

Sist redigert av Xian : 06-05-15 kl 20:15.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 20:13   #75
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Finnes det noen veldig gode grunner for å IKKE kjøpe denne vogna?

Men hvorfor er Bugaboo ut? Jeg har hatt det til alle mine og har aldri hatt behov for andre eller flere vogner. Etter endt vognbruk splgte jeg den første videre på finn, det kommer jeg til å gjøre med denne også. Og det å ha en vogn som dekker samtlige vognbehov for ett barn og deretter selges videre må jo være as miljøvennlig as it gets?

Gammel 06-05-15, 20:18   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Buggis er ut fordi det er en trillion buggiser i gatene. Vi hadde endt med å få med feil unge hjem. Mannen synes den er fæl å trille også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 20:25   #77
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Min ville sitte vendt mot oss lenge, vi snudde ham ikke før han var over to år. Siden man ikke vet hvilken type man får er det jo litt dumt om man velger en vogn som man ikke kan vende.

Ja, min gutt var helt tydelig avhengig av å få bekreftelse fra meg på at ingenting var skummelt når han hørte høye lyder, ble snakket til av fremmede osv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 20:30   #78
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Skjønner ikke at du kan synes at Buggis og Stokke er plæst. Jeg er på min 12. Mountain Buggy og har hatt godt over 35 vogner ( ), og synes Stokke Trailz er den beste. Stoooor bag, stooor handlekurv som tåler mange kg (og søskensete med barn om nødvendig), vendbart og stor sportsdel osv. Synes du burde revurdere denne

Ellers har jeg også Stokke Scoot, Mountain Buggy og Babyzen Yoyo. Sistnevnte er genial til reiser!

Gammel 06-05-15, 20:35   #79
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Her er muligheten til å ha sportsdelen vendt mot den som triller første pri, og enkel sammenslåing (ikke minst at den blir liten) andre, så vi har kjøpt Bugaboo, som vi var veldig fornøyde med sist. Brukt, men i utmerket stand. Man kan jo se den an før man betaler.

Skal dere ha en til også??

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 20:43   #80
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Skal dere ha en til også??

Jeg kan ikke si så mye om det ennå, men ja! Ullungen skal få en bitteliten lillebror. Hun gleder seg hemningsløst, og det gjør vi også.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.