|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Heikki Holmås sin tweet
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Ikke sant.
|
|
|
#5 |
|
villende
|
Sv: Heikki Holmås sin tweetDet er nok en del liberalister igjen. Men, som jeg også har sagt, jeg tror de kommer til å møte seg selv i døra. Jeg snakket med mange Høyrevelgere i 2005 som var livredde for at SV i Finans kom til å rasere norsk økonomi. Og det skjedde jo ikke. Så jeg tar det relativt rolig til jeg ser hva som faktisk kommer til å skje. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Jeg hadde ikke klart det. Jeg kunne til nød har arbeidet sammen med en rasist, men tviler på at jeg hadde greid å være en god kollega (litt avhengig av hva man legger i ordet selvfølgelig) eller en hyggelig lunsjpartner for vedkommende (for ikke å snakke om for en lite hyggelig lunsjpartner vedkommende hadde vært for meg!). Men det er klart, for politikerene er politikken jobb, og da MÅ man samarbeide med de man kan samarbeide med. (Har alle sosialistvelgerene glemt at SV og FrP samarbeidet om barnehagereformen? link link )
Jeg er enig med Heilo. Det er forskjell på teori og praksis, og det er jo i stor grad derfor partiene er så personfokuserte. For at vi skal "få trua" på gjennomføringen. Så det var en eller annen valgkommentator som nevnte at AP ikke hadde prøvd å få Erna til å fremstå som ansvarløs i det hele tatt, bare hjerteløs. Og dette er nok noe med at det å få Erna til å fremstå som ansvarsløs er en tung materie.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Der er jeg også. Hadde vi hatt en skvatt gal rasist på jobben hadde jeg vært avmålt høflig, men vi hadde ikke hatt hyggelige lunsjer sammen, nei.
|
|
|
#8 |
|
Hertuginne
|
Mannen min sa at det kom til å bli tidenes dyreste voksenopplæring. Han tok heldigvis feil. Det er litt derfor jeg tror det kan være relativt "trygt" å ha Siv som finansminister, det er et sterkt departement.
Det kommer til å dukke opp mer enn bare en anledning til å gjøre det, det er jeg ganske sikker på.
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Heikki Holmås sin tweetJeg tror heller ikke finans er det verste stedet å plassere Siv, når hun først må være der. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Det er en forskjell her da. FrP i samarbeid med Høyre er mye større enn SV var, med tilhørende flere representanter inne på stortinget. Dermed vil FrP ha større makt i regjeringssamarbeidet enn SV hadde også.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Heikki Holmås sin tweetMarie Simonsen skriver dette i dag: |
|
|
|
|
|
#13 |
|
villende
|
Sv: Heikki Holmås sin tweetJoda, men det er lettere for KrF og V å si "hvis dere ikke gidder å være med, så hører vi med den andre gjengen" enn det var for spesielt SV å gjøre det samme. Og jeg tror også det er lettere for den å forsvare et sidebytte for velgerne enn det ville vært for SV å gjøre det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Ja,
|
|
|
#16 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Heikki Holmås sin tweetJeg synes Heikki kun har kalt en spade for en spade.
|
|
|
|
#17 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Heikki Holmås sin tweetDet er jammen meg ikkje lett å få ordlagt kva ein syns, men skal gjere eit forsøk her.
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 13-09-13 kl 16:28. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Sv: Heikki Holmås sin tweetSyrin: Jeg er absolutt med deg på at folk som stemmer FrP er helt ordinære folk, det har jeg faktisk hevdet tidligere i diskusjoner her inne.
Nå er det jo slik at FrP aldri har vært i regjering - så hvor handlekraftige de er gjenstår vel å se? For ikke å snakke om hvor handlekraftige de får lov å være.
|
|
|
#19 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Heikki Holmås sin tweetJeg har googlet meg tilbake over alle utsagt fra V og KrF over hvor totalt uaktuelt et FrP samarbeid noengang ville være ... og kom over denne og lo godt: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=570426
|
|
|
#20 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Heikki Holmås sin tweetHim - kommentaren frå Eid-ordføraren gjeld regjeringsforhandlingane nå
|
![]() |
|
|