|
Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
flisespikker
|
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)Jeg har en følelse av at det er en skinnuenighet her et sted.
![]() |
#102 |
maler
|
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)Hvis dere vil høres litt mindre seriøse i tonen ut går det an å underskrive med "Esme med moddehatt" eller noe sånt også. Men jeg tror i bunn og grunn det er tonen i selve kommentaren og ikke underskrifta som utgjør styrken i det.
![]() |
#103 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)"Tjo hei, med moddehatten på snei".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Audacious
|
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)Hadde det vært mulig å i litt større grad bruke PM enn å gå inn i tråden for å si at "dette er ikke ok" når det er en blogg? Jeg tror jeg ville vært mye mer var for kritikk av egen oppførsel i en blogg jeg følte var et privat fristed, hvor jeg f.eks sier litt for mye om en privat situasjon som kan implementere andre mennesker, enn når jeg slenger med leppa i åpent forum.
![]() |
#106 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)Nå synes jeg det skjer en total utglidning i forhold til hva som er viktig hvor mange barn venter Padda og vilken hatt har Esme på i dag og hvordan staves hvilken/vilken....
![]() |
#107 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)
Det er jo ikke alltid det er bloggeier som er med på å dra diskusjonen ut i gråsonen, ofte er det flere brukere som er med på å dra det i gang, skal vi da sende PM til hele hurven, eller mener du vi da skal sende PM til bloggeier og be vedkommende si i fra? Hva da hvis bloggeier ikke er pålogget og det tar litt tid før PM blir lest?
Ja, det har skjedd, og det har skjedd meg, men det er lenge siden når bloggorama var forholdsvis nytt. Vi er blitt mye flinkere til å se om det er en nøkkel på bloggen og dessuten så spretter det ikke opp nye blogger hele tiden, sånn at det er lettere å holde oversikt over hvilke blogger vi har tilgang til og hvilke vi bare har moddetilgang til.
![]() |
#108 |
Audacious
|
:litt forvirra:
![]() |
#109 |
Leser
|
Jeg tror ikke noen har sett/ser på oss som fryktinngytende, men jeg har en oppfatning av at folk har sett på moderering i blogger som mer strengt enn vi har ment det som, spesielt i blogger hvor vi ikke har tilgang som privatpersoner. Og at denne tråden var ment for å belyse at vi også sier ifra i gråsonene (Ikke bestandig selvfølgelig, vi er ikke i alle blogger alltid) Og at vi skjønner at dette kan oppleves anderledes i en lukket blogg - fordi det blir så tydelig at det er moderering (i motsetning til det "rene" diskusjonforumet).
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 08-06-12 kl 17:05. Årsak: la til: "/ser" + omformulerte siste setning |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Hertuginne
|
Jeg reagerte på at du dro det frem etter at Skilpadda allerede i starten av tråden sa at det hadde skjedd ved noen anledninger. Derfor så jeg det som rimelig unødvendig å svare på det langt uti tråden igjen. Men meg om det.
![]() |
#111 |
Hertuginne
|
Øyyh, snakk for deg selv, jeg er kjempeskummel.
![]() |
#112 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)Meneh: Er det et stort problem på FP at brukere reagerer negativt og ikke "forstår" modding i blogger? Hvis dette egentlig bare gjelder en bruker eller to, er det vel bedre å ta det på to/tremannshånd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Hertuginne
|
Ikke et stort problem, nei, men det har skjedd flere ganger enn vi setter pris på, og av en god del mer enn et par-tre brukere. Hvis det var det som var tilfellet tror jeg vi bare ville ignorert og gått videre som om ingenting var skjedd.
![]() |
#114 |
Audacious
|
Det ble stilt et spørsmål, jeg svarte på det, og på noe jeg oppfattet som en ganske forsiktig måte, i en parantes, med henvisning til spørsmålet, og med understreking av at det hadde skjedd for lenge siden. Hvis det er å "dra noe sterkt fram" så er det ikke mye slingringsrom her.
![]() |
#115 |
flisespikker
|
I den situasjonen jeg skisserte i HI var det nettopp tråden - retningen på tråden, eller kanskje tonen i den - som det ble reagert på, og da synes jeg ikke det er naturlig å sende PM til én eller flere av dem som poster i den. Men det hender jeg sender PM også, hvis en enkeltperson poster én enkelt uheldig ting som jeg kan ønske å tipse dem om å være forsiktig med (og der kanskje det å kommentere i tråden kan dra ekstra uønsket oppmerksomhet til det som ble postet).
![]() |
#116 |
Erfaren nok
|
![]() |
#117 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)Jeg har fått PM av Skilpadda. Er det hakket strengere enn "moderatorisk hilsen" inne i tråden? :rebell: |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Hertuginne
|
Hva tror du?
![]() |
#119 |
flisespikker
|
Stort og stort.
![]() |
#120 |
flisespikker
|
Det spørs hva slags signatur jeg brukte.
![]() |
|
|