|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino? | |||
| Nei |
|
30 | 19,48% |
| Nei, kun diskret sjekking av klokka |
|
77 | 50,00% |
| Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så |
|
5 | 3,25% |
| Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit |
|
40 | 25,97% |
| Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? |
|
2 | 1,30% |
| Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?
Du kan tvinge både mann og store barn til å ta brumm-vakta. Når det er sagt, så har vel ikke den jevne treåring superkoll på kinoprogrammet, slik at det er fullstendig mulig å bestemme at man skal se en bra barnefilm. Det finnes faktisk en del av dem innimellom Brumm og nordisk drama! Helt sant!
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg tipper nok vi skal få med oss absolutt alt sammen. Inklusive Brumm. |
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg kan berolige deg med at Ole Brumm har aldri gått på kino de seks årene jeg har hatt barn. Jeg ante ikke at det noensinne hadde gjort det heller.
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes 3D på kino er skuffende dårlig, det er jo nesten ikke noe forskjell på 3D og vanlig film. Gi meg 4D, da snakker vi. Da må man jo virkelig dukke fordi man føler man får slengt ting i ansiktet osv, det er fantastisk.
|
|
|
#7 |
|
Textrovert
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Rio var grufull. Til og meg JEG tok opp telefonen en gang da og så på klokka. Men bare fordi vi satt ytterst på en rad og det satt ingen verken ved siden av oss, foran oss eller bak oss. Ellers hadde jeg ikke gjort det.
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg hater 3D. Jeg ser ikke 3D-effekten, men det hadde vært greit nok, hadde det ikke vært for at jeg ofte "ser dobbelt", dvs. jeg får den ekle dobbelteffekten som om jeg skulle sett 3D-filmen UTEN 3D-briller.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Jeg bare gjetter vilt her nå - du har skjeve hornhinner? |
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg ser veldig godt forskjell på 3D og vanlig, heldigvis. Og jeg synes Rio var helt grei og til tider ganske morsom. Det er jo en barnefilm, så klart.
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg er usikker på om jeg har skjeve hornhinner, jeg har i alle fall ikke samsyn på øynene. Er det det samme? Jeg har visstnok hva den franske optikeren jeg var hos i fjor en "kåmpleeeeks pråblematik", og optikeren jeg var hos sist gang synes det var et under at jeg verken så dobbelt eller hadde konstant hodepine. Så NOE er det.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jepp. Og der har du nok grunnen til at du sliter med 3D også. |
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Ja, jeg hater 3D. Ikke bare gir det dårligere bildekvalitet for meg, det er også dyrene samt at brillene er ubehagelige. Og så blir jeg bare sur når de andre rundt meg hviner over å ha fått noe i fleisen, mens alt er like flatt for meg. :barnslig sur:
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Hvis det er noen trøst så har jeg det litt sånn jeg og. Jeg spurte litt rundt og fikk en inngående forklaring som jeg ikke husker - men det gikk på at fordi jeg har skjeve hornhinner så brytes lyset litt annerledes og da kommer ikke effekten skikkelig frem. Dagens opplegg for 3D er basert på riktig syn. |
|
|
|
#16 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Denne YouTube-videoen, en PSA fra Alamo Drafthouse Cinema i Texas, inspirerte meg til å hente frem en gammel tråd igjen:
Jeg skulle ønske vi hadde en kinokjede som kastet ut folk som brukte telefonen sin, eller forstyrret på annen måte, under filmvisninger i Oslo også. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg rakk ikke å lese hele tråden, og orket ikke heller. Ville bare informere om at en av årsakene til at det står at mobilen skal skrus AV (helt av, ikke lydløs) er fordi det stort sett er teleslynge anlegg i kinosalen, og eventuelle høreapparat brukere som er der får all den "mobilsummingen" rett i øret. Oppfordrer alle til å respektere anmodningen neste gang de går på kino.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jøss, det ante jeg ikke, og jeg tror de aller færreste vet om dette. Før filmen begynner på kinoene her, får vi beskjed på skjermen om å skru av LYDEN på mobilen, ikke skru den helt av. Men det er ikke teleslynge i alle salene her, så vidt jeg vet. I de salene det er det, står det kanskje en annen beskjed. Nå lærte jeg i hvert fall noe nytt.
|
![]() |
|
|