|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hunder i barnehagegarderoben | |||
| Greit å ta med hunden inn |
|
11 | 4,91% |
| Ikke greit å ta med hunden inn |
|
213 | 95,09% |
| Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Jeg ville ikke ha tatt med hunden i barnehagen, og det hadde jeg også forventet av de andre foreldrene. Både med hensyn til allergi, for dyret selv og av normal folkeskikk. I vår barnehage er det skiltet med forbud mot hund. "I nøden" ville jeg ha bundet den der jeg kunne se den mens jeg hentet barnet, langt unna porten.
|
|
|
#2 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?En hund har selvfølgelig ingen verdens ting å gjøre inne i barnehagegarderoben. Ei heller inne på barnehagens område.
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Hunder har ingenting i en barhegagegarderobe å gjøre, samme hvor snill, liten eller grei den er. Noen er allergiske, andre er redde, og dette er ikke stedet hverken å utfordre allergier eller redsel.
|
|
|
#5 |
|
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Nei, ikke akseptabelt å ta med hund inn garderoben i barnehagen, på lik linje med at man ikke får ta med hunder inn på butikken, restauranter osv... (eller får man det?) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Vår hund er en Schüts III trenet hund. Det betyr høyest utdannelse innen IPO, en utdannelse politiet bruker. Han er altså ekstremt lydig, og kan f.eks ligge i dekk uten eier i sikte, med forstyrrelser. Minstekravet i klasse III er minst 20 minutter. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?For en hyggelig og omtenksom hundeeier du har truffet Polyanna :dån:
I have learned that to be with those I like is enough. Sist redigert av Martis : 28-02-07 kl 14:29. Årsak: Skriveleif. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Vi får håpe damen har tatt meldingen, Polyanna. Selv er jeg glad i hunder, og Sneipen elsker dem virkelig. Han blir helt ellevill når han ser en og vil ingenting annet enn å løpe bort og klappe og bli snust på og trekke seg unna i skrekkblandet fryd hvis den hilser tilbake. Og bare av den grunn hadde jeg blitt rimelig oppgitt hvis noen hadde tatt med seg en inn i garderoben. Det hadde vært umulig å få en fornuftig avlevering, og selv om jeg ikke tror at alle hunder er ustabile, vet jeg aldri hvilke som er det og må forholde meg deretter. For Sneipen kan jeg IKKE stole på.
|
|
|
#9 |
|
Fullverdig medlem
Hvor: Nord
![]() |
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?En hund har ingen ting i en garderobe i barnehagen og gjøre. Dette er ikke bare av hensyn til barna, men og av hensyn til hunden selv. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?
Ja, jeg må jo understreke at vi også møter mange hensynsfulle hundeeiere, både med og uten bånd til hunden. De er flinke til å ta kontroll på hunden, gå rolig forbi, og gjerne åpne for kontakt på både barnas og hundens premisser.
|
|
|
#11 |
|
Expired
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Det er synd med de som ødelegger for andre, ja. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Hunder har ingenting i et barnehageområde å gjøre! I min sønns barnehage, står det et pent skilt på porten - Hunder ingen adgang! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Expired
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Et annet aspekt ved størrelse på hund: Store hunder er oftere rolige og trygge, nettopp på grunn av sin størrelse. Helt ærlig har jeg et dårligere forhold til små hunder, som ofte er gneldrete og uberegnelige. Nettopp på grunn av sin størrelse. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fullverdig medlem
Hvor: Nord
![]() |
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?
praktfull hund. Jeg er "tante" til en mix mellom labrador, rottwailer og litt alaska-malamutt, heltsvart flott, ei snill og rolig tispe selv om noen skvetter litt når de hører mixen. Når vi er på tur (låner ho veldig ofte) tar vi utgangsunkt og hvordan folk kan oppfatte ho. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Dette er ikke akseptabelt. Barn skal føle seg trygge og på hjemmebane i barnehagen, de skal ikke være redd fo å treffe en hund i gangen. Mange barn er redde for hunder,og mange er allergiske. Voksne mennesker må vel kunne klare å tenke over det vel?
|
|
|
#19 |
|
Expired
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Høres ut som en fin hund. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Jeg er veldig glad i hunder men jeg ville likevel ha reagert. |
|
|
|
![]() |
|
|