|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjemmelaget yoghurtStevia burde eg prøve ja, særlig til diabetikeren her
|
|
|
#2 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hjemmelaget yoghurtLager du den med drikke ypghurt som start? I så fall ville jeg prøvd biola naturlell i stedefor. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
Sv: Hjemmelaget yoghurtTakk, da skal jeg prøve det neste gang. Begge omgangene hittil har blitt culturatykkelse på (med biola drikken og lettmelk), men ungene syntes den er veldig god likevel. Men hadde vært kjekt om den ble type youghurt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hjemmelaget yoghurtHva slags melk bruker du, da? Jo mer fett, jo fastere blir jogurten. Kjøpt tyrkisk og gresk jogurt er silet, og da blir den naturligvis fastere i konsistensen. Jeg bruker (kjøpt) helmelk, evt. med litt fløte i, og den blir relativt fast og fin hvis den får stå en dag og "sette seg". |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Hjemmelaget yoghurtJeg bruker vanlig lettmelk. Men akkurat nå står det en med kokosmelk til avkjøling. Spent på hvordan den blir. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Hjemmelaget yoghurtDen basert på kokosmelk ble bare suppe |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hjemmelaget yoghurtSkal du lage med kokosmelk bør du tilsette honning og gelatin før fermentering. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Hjemmelaget yoghurtJeg gir meg ikke. Nå er jeg igang med en med Helmelk og håper den blir tykkere. Den med lettmelk har vært god, men ikke særlig tykk. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hjemmelaget yoghurtDet lurer jeg også på. Og ellers om det er noen forskjell på hvilke bakterier man bruker til hva. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Hjemmelaget yoghurtHurra, den med Helmelk ble jo helt perfekt |
|
|
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Sv: Hjemmelaget yoghurt
Jeg slår oppi en god klunk surmelk, også lar jeg det stå i varmt vannbad over natta, også står det 1-2 dager på benken i romtempratur. Rømme tar tid. Men jammen blir det godt!!
|
|
![]() |
|
|